Široko odprta lina v svet

Oblikovalec Damjan Uršič te dni v Düsseldorfu odpira svoj prvi salon

Objavljeno
30. junij 2016 15.03
Saša Bojc
Saša Bojc

Lina Furniture je v resnici malčica, ki je komaj shodila, a v sodobnem slovenskem oblikovanju dosegla že zavidljive uspehe. Njen solastnik in gonilna sila Damjan Uršič je oblikovalec svetovnega formata, kot sogovornik pa iskriv in iskreno preprost, kakor se že na prvi pogled predstavljajo tudi njegove multifunkcionalne in modularne kreacije. V sredo v nakupovalnem centru 43 dizajnerskih trgovin Stilwerk v Düsseldorfu odpira svoj prvi salon. Za najbližja soseda ima Kartell in Normann Copenhagen, z njegovimi izdelki pa so opremili celo prostore včeraj odprtega muzeja Ikee na Švedskem. Čeprav se na prvi pogled zdi, kot da je Uršič zajahal val srečnih naključij, teh nikoli ne bi bilo brez jasne vizije in truda, še zlasti pa ne, če njegovi izdelki v zadnjih dveh letih ne bi dobili strokovnih priznanj; sedem nagrad za inovativnost in oblikovanje v Kölnu, Münchnu in Londonu, letos še nominacijo za nemško oblikovalsko nagrado v Frankfurtu.

Odraščal je obdan z oblikovalskimi predmeti iz Skandinavije in v kreativnem duhu, ki sta ga netila starša arhitekta, oče Branko Uršič (za Nikom Kraljem največje ime Stola Kamnik) in mama Dušana Uršič Skušek, drži pa se ga tudi stereotipni mit o oblikovalcih, ki se nikoli ne ločijo od svoje skicirke. Ta se polni predvsem, ko najde svoj mir na letalu ali vlaku. Na vsaki poti zasnuje vsaj enega, zato se nikakor ne boji, da bi mu zmanjkalo svežih idej.


Kako ste se znašli v tako izbrani družbi v središču Düsseldorfa?

Po naključju sem spoznal nekaj ljudi in so nas povabili v njihov center, da z drugačno vsebino poživimo sceno. Vodstvo centra izbira in povabi najemnike, ti pa čakajo v dolgi vrsti. Nam so dodelili sto kvadratnih metrov velik salon na odlični lokaciji v pritličju po ugodni najemnini. Če bomo uspešni, se bomo razširili še v Stilwerk v Berlin, Dortmund in Hamburg, to pa bomo vedeli v naslednjega pol leta.

Pred dnevi je odmevala novica o vašem sodelovanju z enim vodilnih proizvajalcev otroških igral na svetu, danskim Kompanom, s katerim boste opremili vrtce na Danskem, v Veliki Britaniji in Franciji. Sliši se zavidljiv uspeh tako zaradi slavnega Kompana kot tudi zaradi naročila samega.

Ko so opremo za vrtce zaznali kot perspektiven posel, so se odločili za razvoj lastnih izdelkov in nas povabili k sodelovanju. So partnerji in distributerji naših izdelkov, ki jih v skladu z našim vodilnim načelom tržijo pod našo blagovno znamko Lina Furniture. Najprej so kupili naše že obstoječe modularne izdelke, potem pa nam naročili razvoj novih. Med temi so jih nekaj izbrali in tako smo v zadnjem letu razvili inovativen modularni sistem spajanja blazin program Lake in program Wave ter večje število izdelkov iz pene, blaga in magnetov, ki jih lahko otroci poljubno spajajo skupaj in jim dodajajo razne igrive elemente. Pomagali smo jim tudi pri razvoju igralnih modulov, ki so jih zasnovali sami in jih tržijo pod imenom Kompan; zanje dobavljamo tapetniške elemente oziroma polizdelke.



Sploh veste, v koliko vrtcih se bodo igrali na elementih Lina Furniture?

Če sem iskren, ne. Vem pa, da imajo 600 terenskih komercialistov po svetu in jih bodo tržili v državah, kjer to že počnejo. Mi jih ob pomoči našega partnerja na Tajvanu in v državah, kjer Kompana ni.

Kaj je odločilo v vaš prid? Najverjetneje nagrade in sejmi, ki so očitno še vedno aktualen medij za predstavitev.

Sejmi so še vedno najboljši način, da pokažeš, kaj imaš in kaj znaš. Tja pridejo trgovci, distributerji in agenti z vsega sveta, tam podeljujejo tudi nagrade, ki so zelo pomembne za mlade blagovne znamke, da lažje izstopijo iz povprečja. Mi smo največ partnerjev zunaj Evrope dobili v Parizu. Če imaš dobro pozicijo, mimo katere gre veliko ljudi, in si v družbi znanih razstavljavcev, imaš največ možnosti. Ker smo v Parizu dobro pozicionirani in bomo imeli septembra eno najboljših lokacij na 100% Design London, pričakujem, da nam bodo prihodnje leto tudi na milanskem in kölnskem sejmu ponudili dobre lokacije, zato pa bo treba pokazati nove izdelke in dokazati, da uspehi niso bili naključje.

Velik uspeh ste doživeli tudi na lanskem Expu. Vaše lune in modularne žoge so stale pred slovenskim paviljonom, zatem pa tudi pred paviljoni Evropske unije, Malte, Illyja, časnika Corriere della Sera in drugih italijanskih podjetij. So se zaradi uporabnosti in simpatičnosti oglaševale same po sebi?

Slovenskemu paviljonu so manjkali elementi, kamor bi se obiskovalci lahko usedli. Ko smo tja namestili naše pohištvo, se je povečal obisk paviljona in mu prinesel življenje. Takoj smo zaznali, da je dogodek, ki je v končnem seštevku privabil 22 milijonov ljudi, velika priložnost. Šel sem potrkat tudi drugam in pridobil dva paviljona, po opremi tretjega pa so me naročniki klicali že sami. A vse skupaj je bil velik zalogaj, na katerega nismo bili pripravljeni: množice ljudi, ki skačejo, plezajo in tudi uničujejo, zato smo jih morali redno čistiti, tu in tam tudi zamenjati. Toda to je bil pravi stresni test, zaradi katerega smo modularne žoge tako izpilili, da so neuničljive.

To je pa dober stranski učinek.

Ja, ampak je bilo naporno. Šel sem kupit visokotlačna čistilnika, s katerima sva s sinom začela čistiti zvečer, končala pa, ko se je začelo daniti. Potem sem se stuširal in se podal tržit naprej. Toda energija, ki jo začutiš, da je stvar uspešna, me je gnala. Z nekaterimi svetovno znanimi korporacijami, ki nam jih je prinesel Expo, se še dogovarjamo, Sky TV nas je povabila h glavnemu dogodku italijanskega X Factorja, dobili smo tudi agente za Združene arabske emirate. Zdaj bomo v Dubaju opremili marsikaj, od hotelov do šol in vrtcev. Kose Lina Furniture kupuje tudi Ikea za opremljanje svojih pisarn na Švedskem in Nizozemskem, in to po rednih cenah. Na njih bodo sedeli obiskovalci v na novo odprtem Ikejinem muzeju in gledali njihove zgodovinske kose.



Kakšen občutek vas preveva?

Dober, seveda! A naš uspeh kaže pripisati kombinaciji tega, da se znajdemo in da lahko ponudimo kakovostne in simpatične izdelke izčiščenih oblik.

Ki so v tako kratkem času pobrali kar nekaj nagrad za inovativnost.

Da, že na prvem sejmu v Kölnu. Na hitro smo naredili izdelke, kataloge in spletno stran in na naš uradni začetni dan pobrali štiri nagrade european interior award, modularne sedežne žoge pa so bile izbrane za najbolj privlačen izdelek leta 2014, ki so ga so objavili v sejemskem časopisu, česar pa sploh nismo vedeli. Drugi dan so bili sosednji razstavni prostori prazni, naš pa nabito poln. Nič nam ni bilo jasno. Za priznanje si štejem, da so nas skupaj s štirimi razstavljavci izbrali za skupinsko snemanje, na katero je prišlo 30 medijskih hiš in dva fotomodela. Nenadoma smo bili v vseh medijih. Če se ne bi tako odvilo, ne vem, ali bi sploh rinili naprej, a si želim, da bi v teh dveh letih prišli višje. Konec leta bomo s pričakovanega 1,2 milijona evrov prometa prišli do prvega cilja. Lažje bomo vlagali v sejemske predstavitve in marketing, želimo pa si tudi vzpostaviti lastno skladišče materialov, ki bi jih pripravljali za posamezna naročila pri različnih kooperantih – imamo jih okoli trideset –, ter da bi polizdelke pri nas dokončali. Če bi izdelali vsaj 20 odstotkov v hiši, bi lahko tudi stalno optimizirali, izboljševali procese in imeli nadzor v lastnih rokah.

Oblikovali ste tudi za Stol Kamnik, kjer je delal vaš oče Branko Uršič, znan po legendarnih serijah pisarniškega in sedežnega pohištva.

Ko sem kot zunanji oblikovalec začel sodelovati z njimi, je bilo to že novoustanovljeno podjetje in drugi ljudje, oče pa v pokoju. Ponudil sem jim projekt in začeli smo sodelovati. Stol Kamnik je bil, kar zadeva oblikovanje, odskočna deska, saj so me potem opazili pri podjetjih Tom in Nova oprema, nadaljevalo pa se je s povabilom Italijanov iz Future in Natuzzija. Vmes smo začeli delati tudi za B&B; opremljali smo hotele in čezoceanske ladje, proizvodnjo pa organizirali v Sloveniji, največ z Novolesom, Ilesom in drugimi. Opremili smo tudi tisoč trgovin Vodafone po Italiji. Pri B&B, ki ima izjemno visoke kakovostne standarde, sem se največ naučil o proizvodnji in kakovosti, h kateri stremim tudi sam. Vsako stvar je vedno mogoče narediti bolje. •