Preizkusili smo: Audi Q2 sport 1.6 TDI

Test: Znotraj precej prostora, zunaj živahne oblike, pri močnejšem motorju je lahko dodan tudi štirikolesni pogon.

Objavljeno
27. januar 2017 19.45
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Pri Audiju z novim modelom Q2 mislijo zelo resno. Drugače ga vendar ne bi tako množično oglaševali celo na največjih športnih spektaklih, kot so nogometne tekme Reala Madrida na štadionu Santiago Bernabeu. Toda oglaševanje kupce zgolj pritegne, zadrži pa jih le dober izdelek.

Oznaka Q je trdno zasidrana v ljudski podzavesti, zato vsi vedo, da predstavlja Audijeve terenske avtomobile. Nič drugače ni pri novem Q2, le da je avtomobil velik predvsem znotraj in manj zunaj. V dolžino meri 4,19 metra, kar je dvajset centimetrov manj kot Q3, toda ker imata avtomobila enako medosno razdaljo, je v Q2 precej prostora. Še posebno spredaj, saj voznik in sovoz­nik uživata v udobju, ki je povsem primerljivo z večjimi Audijevimi primerki.

Manj prostora za kolena je na drugi klopi. Tam lahko sedita dva odrasla potnika, a je priporočljivo, da nista ravno košarkarska centra ali sumo borca. Brez težav se zadaj posedejo trije otroci, kar jasno nakazuje, komu je avtomobil namenjen. Za premožnejše je lahko drugi pri hiši za dostavo otrok na obšolske dejavnosti, lahko pa postane tudi osnovno prevozno sredstvo za celotno družino, ki se ob koncih tedna odpravlja v naravo in aktivno preživlja prosti čas.

V primerjavi s prejšnjimi audiji ima Q2 zagotovo drznejše in ostrejše linije, zraven pa so tudi prepoznavne terenske plastične obloge. Mogočih je precej različnih barvnih kombinacij, zato je kar škoda, da je bil testni primerek v temno sivi barvi. Tako mladostnemu in novemu avtomobilu se zagotovo bolj podajo živahni odtenki rumene, oranž­ne, rdeče, zelene … Prav tako bi bil lahko preizkus še boljši, če bi imel test­ni avtomobil štirikolesni pogon, a je ta na voljo le v povezavi z 2,0-litrskim dizelskim ali bencinskim štirivaljnikom s 140 kW (190 KM) in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom S-tronic. Od pogona je sicer odvisna tudi velikost prtljažnika. V osnovni izvedbi premore 405 litrov prostora, pri štirikolesno gnani izvedbi 355 litrov. Dovolj torej za prtljago štiričlanske družine, nikakor pa za selitev ali prevažanje večjih gospodinjskih aparatov.

Vsekakor je Q2 odlična izbira za vsakodnevno vožnjo. Brez težav opravi tudi s kakšno poljsko in gozdno potjo, le za brezpotja ni primeren, če zraven ni še štirikolesnega pogona. Z voznimi lastnostmi sicer prepriča takoj v prvih ovinkih. Za odlično lego na cesti zasluži vse pohvale, krmiljenje je natančno, tudi ob hitrejši vožnji in zavijanju ni čutiti nobenega nelagodnega nagibanja. K dobremu počutju pripomoreta še višje sedenje in premijska armaturna plošča. Vse je na pravem mestu, zato uporabnik že pri prvi vožnji ve, kje ima kateri gumb, materiali so vrhunski na dotik, torej tako kot sicer v audijih.

Kljub vsemu 1,6-litrski dizel s 85 kW (116 KM) ni popolnoma navdušil, na kakšnem daljšem (avtocestnem) klancu se pokažejo njegove omejitve, saj se precej muči z doseganjem malo večje hitrosti, hkrati postane glasnejši tudi motor. Prav tako bi bila lahko poraba manjša od dobrih sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov.

In še nekaj je pri Audiju značilno, kar ni ravno v veselje ljudi, ki s težkim srcem pogledajo v svojo denarnico – osnovni model audi Q2 1.6 TDI stane 27.430 evrov, v njem pa je zelo malo opreme. Manjkajo denimo parkirna tipala, električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, ledvena opora, navigacija … Če si kupec zaželi vse to in še kakšen koristen dodatek več, cena hitro naraste čez 40.000 evrov. Resda je audi Q2 eden najboljših avtomobilov med manjšimi športnimi terenci, a za takšen denar kupec dobi tudi večja športna terenca pri sorodnih blagovnih znamkah iz koncerna Volkswagen.