Audi Q5 je shujšan, a bolj mišičast

 Druga generacija audijevega srednjega športnega terenca z dodelanim pogonom quattro in zmogljivimi agregati.

Objavljeno
24. marec 2017 18.11
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Leta 2008 je bil za večjim Q7 drugi Audijev športni terenec, zatem je bil več let najbolje prodajani premijski SUV v sred­njem segmentu. Ker se prodaja oziroma zanimanje kupcev za takšna vozila še vedno povečuje, jim Audi kot rešitev ponuja drugo generacijo Q5.

Nedvomno se novemu Q5 pozna, da ima veliko modulov enakih kot že pred tem prenovljeni Q7. Kljub temu si upam zapisati, da je bolj mišičast, predvsem mi ugajajo rahlo izbočeni blatniki, ki k sicer ostrim linijam poleg drznosti prispevajo še kanček romantike. Čeprav so zunanje mere novinca na vseh koncih za nekaj centimetrov večje kot pri predhodniku – novi Q5 je dolg 4,66, širok 1,89 in visok 1,66 metra, medosje pa znaša 2,82 metra –, je zaradi lahke gradnje, pri kateri so uporabili precej aluminija, do 90 kilogramov lažji.

Če se osredotočimo zgolj na novosti, najprej omenimo možnost zračnega vzmetenja, ki je ob običajnem in športnem podvozju odslej na izbiro pri Q5. Med drugim so dodelali štirikolesni pogon quattro, ki ga zdaj imenujejo ultra in ne pomeni nič drugega, kot da se na suhih in gladkih podlagah in ob umirjeni vožnji štirikolesni pogon samodejno izklaplja in s tem prispeva k varčnosti vožnje; skratka, gre za še eno različico tako imenovanega priklopljivega štirikolesnega pogona; ob tem pa si zahtevnejši kupci lahko omislijo še športni diferencial. Seveda so ob serijskih ksenonskih novi LED-žarometi, ki so lahko tudi matrični.

Na začetku prodaje v Sloveniji je Q5 na voljo s tremi turbodizli in enim turbobencincem. Dvolitrski TDI-ji zmorejo od 110 kW (150 KM) do 140 kW (190 KM), dvolitrski bencinski TFSI pa 185 kW (252 KM); vsi imajo nekoliko večjo moč in hkrati manjšo porabo goriva kot predhodniki. Ob tokratni domači predstavitvi Q5 pa so napovedali še 3,0-litrski šestvaljni TDI z največjo močjo 210 kW (286 KM) in največjim navorom kar 620 Nm, ki bo dosegljiv čez nekaj mesecev. Ob izumirajočem šeststopenjskem ročnem menjalniku, ki pa je kot celoten pogonski sklop razvit na novo, je Q5 druge generacije na voljo predvsem s sedemstopenjskim S tronicom in pri 3.0 TDI z osemstopenjskim tiptronicom.

Tako je menda še najmanj novosti v potniškem prostoru, ki je pričakovano kakovosten, prostoren v skladu z velikostjo vozila in z odličnima sprednjima sedežema. Voznika razveseljuje z ergonomijo in intuitivnostjo upravljanja; nekoliko se morate privaditi le na ročico tempomata, ki je sramežljivo skrita ob volanskem obroču. Na sredinski konzoli je odlično urejeno »upravljalsko središče« infozabavnega sistema, katerega menije voznik in sopotnik spremljata na osrednjem sredinskem zaslonu; o vsestranski povezljivosti nima smisla izgubljati besed. Glede na želje in globino žepa pa si kupec, razumljivo, lahko omisli tako rekoč vse znane asis­tenčne sisteme. Enako velja za že znano virtualno inštrumentno ploščo, ki je vedno doplačljiva.

Ob solidni prostornosti na zad­njih sedežih omenimo še prilagodljiv prtljažnik z osnovno prostornino od 550 (quattro) do 610 litrov, kar je deset litrov več kot doslej; s podiranjem zadnjih sedežev pa ga v najboljšem primeru povečate do 1550 litrov prostornine.

Najmanj, to je 41.900 evrov, boste plačali za Q5 2.0 TDI (110 kW, sprednji pogon, ročni menjalnik), za 2.0 TFSI quattro (185 kW, S tronic) pa 55.800 evrov. Boste pa novega Q5 čakali približno štiri mesece, saj je iz Mehike, kjer ga izdelujejo, dolga pot.