C-HR je samosvoja toyota

Povsem nov športni terenec, ki noče biti muha enodnevnica

Objavljeno
25. november 2016 18.55
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Spredaj je podobna staremu znancu RAV4, toda ko se toyota C-HR zapelje mimo, je jasno, da gre za povsem nov avtomobil, ki ga skoraj ne moremo primerjati s katerim drugim. Težko je napovedati njegovo prihodnost, toda če kaj, potem je novi športni terenec iz Toyotine tovarne precej unikaten.

Pred dobrim desetletjem bi avtomobil s takšno zunanjo podobo lahko sodeloval v znanstvenofantastičnem filmu, zdaj je del realnosti. Pri Toyoti so se odločili za veliko mero drugačnosti, zato so C-HR zrisali drzen zadek. Prepoln je namreč ostrih linij, z močno poudarjenim spojlerjem, in tudi avtomobil kot celota izstopa iz ponudbe na trgu. Podobno je pred leti tvegal Nissan z jukom in uspel. Takšen pristop s futurističnimi linijami je del nove Toyotine strategije, poimenovane »mlada blagovna znamka«. Verjetno bo kje v tujini takšen pristop deloval, toda v Sloveniji si le redki mladi lahko privoščijo povsem nov avtomobil. Prej tisti, ki so mladi po srcu in s polno denarnico.

Na prvi pogled C-HR deluje kot dvovratnik, toda v resnici ima štiri vrata za vstop potnikov. Zadnja se zažirajo globoko v blatnik, tudi kljuka je zato višje od ustaljenih standardov, toda hkrati gre za še eno malenkost v celoti drznega videza. Enako kot štrleče zadnje luči in valovite stranske linije.

Avtomobil je tako poseben, da niti pri Toyoti ne vedo natančno, kaj pričakovati od njega. Na začetku so ga načrtovali le za evropski trg, toda prvi odzivi na sejemskih predstavitvah so bili očitno tako dobri, da bo na voljo tudi v Združenih državah Amerike. Športne linije in dejstvo, da je od tal oddaljen le dobrih 14 centimetrov, so jasen dokaz, da je C-HR mišljen za urejena cestišča, bistveno manj za razrita brezpotja. A kljub temu je tudi drzen videz varljiv. Pod pokrovom sta namreč na voljo precej varčna in prav nič divjaška motorja. Prvi je 1,2-litrski turbobencinec s 85 kW (116 KM) in drugi hibridni motor z 90 kW (122 KM). To je že deveti hibridni model v Toyotini paleti, s hibridnimi pogoni pa želijo prodreti v vse segmente in imeti do leta 2020 hibridno tehnologijo v večini svojih vozil.

V C-HR je enak hibridni pogon kot v zadnjem priusu. Nova baterija je sicer manjša za deset odstotkov, a kljub temu se polni skoraj za 30 odstotkov hitreje. Med vožnjo je celoten sklop odziven, toda pri brezstopenjskem samodejnem menjalniku se še vedno sliši zaganjanje motorja. Če morda želite močnejši motor, morate oditi v Ukrajino in kavkaške države. Toyota bo na tamkajšnjih trgih ponudila tudi dvolitrski bencinski motor s 107 kW (144 konjskimi močmi). Potem pa naj še kdo reče, da smo napredni samo na Zahodu ...

C-HR je torej športni terenec (SUV), ki ni niti športen niti terenec. Ampak to nikakor ne pomeni, da se vozi slabo. Kvečjemu nasprotno. Toyotin novinec bo deležen pohval zaradi zelo dobre vodljivosti in lahkotne vožnje. Voznik ima ves čas občutek, da je avtomobil povsem pod njegovim nadzorom in da se premakne točno tako, kakor si on zamisli. Tudi med ovinki. In če kaj, potem je po prvih kilometrih jasno, da bodo kupci cenili ugodno porabo goriva: 1,2-litrski motor je porabil približno 5,7–5,9 litra na sto prevoženih kilometrov, hibridni pogon dobrih pet litrov. Toda po svoje je škoda, da tako atraktiven avtomobil nima pod pokrovom tudi močnejšega motorja, saj voznika kar vabi, da močneje pritisne na stopalko za plin.

Zaradi špotnega videza deluje 4,4 metra dolg, 1,8 širok in 1,6 visok avtomobil stisnjeno in potlačeno, toda vsaj spredaj je prostora dovolj. Tisti malo višji se resda težje spravijo vanj, a ko se nazadnje usedejo za volan, uživajo tudi na daljših vožnjah, malce manj prostora je le na sovoznikovem sedežu. Pri tem prijajo zares udobni sedeži, eni boljših v tem segmentu. Preglednost in urejenost armaturne plošče je dobra, osempalčni zaslon na dotik zgledno odziven, prav tako dobro sede v dlani masiven volan. Bolj na tesno gre pri drugi klopi, predvsem zaradi nizke strehe. V prtljažniku je prostora za povprečnih 377 litrov.

Toyota C-H bo na slovenskem trgu bo na voljo od prihodnjega meseca, osnovna različica z 1,2-litrskim motorjem bo stala 19.250 evrov, hibridni primerki pa od 24.450 evrov naprej. Štirikolesni pogon ni na voljo pri začetnem paketu opreme in pri hibridni različici, ovrednoten pa je na dodatnih 2.200 evrov. Pri slovenski podružnici Toyote pravijo, da imajo že 26 naročil, čeprav bodoči lastniki avtomobila sploh še niso videli v živo. Za leto 2017 pričakujejo, da bodo prodali malce več kot 300 primerkov, od tega naj bi bilo koncu kar 70 odstotkov izvedbe s hibridnim pogonom.