Caravan Salon Düsseldorf 2016: Veliko novosti, a brez revolucije

Najpomembnejši sejemski dogodek za karavaning industrijo na evropskih tleh tudi s pomembno slovensko udeležbo.

Objavljeno
03. september 2016 12.36
Blaž Kondža
Blaž Kondža

Na 55. salonu karavaninga, kampinga in opreme za kampiranje, Caravan Salon Düsseldorf 2016, ki se je danes končal, se je predstavilo skoraj  600 razstavljavcev. Düsseldorfsko sejmišče je v primerjavi s slovenskimi ogromno, zato je obisk takšnega sejma tudi odlična rekreacija, izbira novega vozila za prosti čas pa pravi izziv, saj se prava kakovost izdelkov skriva v pod­robnostih, ki bi jih na prvi pogled morda celo spregledali. Tokrat so na 210.000 kvadratnih metrih razstavili kar 2100 vozil za prosti čas. Ob tem omenimo posebnost sejma, da ga približno 70.000 obiskovalcev obišče kar s svojim avtodomom. Zanje je pripravljeno posebno območje Caravan Center Düsseldorf, ki leži tik ob sejmišču in ima urejenih 3500 parkirnih mest z vso potrebno infrastrukturo.

V razstavnih dvoranah smo videli vsa velika imena industrije: Carthago, Chausson, Dethleffs, Fendt, Frankia, Hymer, Hobby, Knaus Tabbert, Laika in seveda novomeška Adria Mobil skupaj s svojo znamko vstopnih modelov Sun living. Ena izmed hal je bila namenjena izdelovalcem različnih tehnoloških rešitev za še udobnejše kampiranje, od ogrevalnih sistemov, kasetnih stranišč do sistemov za daljinsko ranžiranje počitniških prikolic. V njej smo našli še enega slovenskega razstavljavca, podjetje Podgorje iz Šentjerneja, ki je specializirano za izdelavo pohištva za karavaning in navtiko. Med drugim so nam pokazali zanimivo rešitev napajanja vgradnih LED-svetil. Z njihovim pohištvom so opremljeni tudi izdelki novomeške Adrie.

Z osebnim avtom v avtodom

Največ razstavnega prostora so zasedla vozila za prosti čas. Tako rekoč ni bilo proizvajalca, ki ne bi predstavil vsaj ene novosti, pa čeprav le kozmetično olepšano vozilo. Res pa je, da kakšnih revolucionarnih novosti letos ni bilo. Industrija se predvsem ukvarja z izzivom, kako ohraniti količino vozil v sprejemljivih okvirih, kako jih pripraviti še bolj do okolja prijazno, pri čemer so predvsem odvisni od razvoja v avtomobilski industriji. Avtodomi so pač nadgradnje, narejene na osnovi dostavnih oziroma tovornih vozil, ki jih dobavlja avtomobilska industrija.

Adria Mobil tokrat v Düsseldorfu predstavlja tri novosti: popolnoma prenovljeno serijo integriranih avtodomov sonic, novo serijo prikolic aviva, za katero je značilna uporaba nekaterih elementov iz Ikee, in novi van active – multi-purpose camper, izdelan na osnovi novega renaulta traffic. Z vidika tehnološke rešitve je še vedno prava uspešnica Adriin avtodom compact z izvlečnim spalnim delom v zadku vozila – rešitev, zaradi katere je moral lani celo veliki nemški Hymer priznati poraz.

Prava paša za oči so prestižni avtodomi, pravcate vile na kolesih, ki v svoj trup brez težav pospravijo še manjše osebno vozilo. Concorde, Morelo, Phoenix, Variomobil, Volk­ner Mobil so znamke, ki delujejo na tem delu trga. Če se cene običajnih avtodomov začnejo pri dobrih 40.000 evrih, so tu zneski brez izjeme šestmestni. Recimo Morelov prototip empire liner, ki so ga premierno prikazali prav v Düsseldorfu, meri v dolžino 10,29 metra in stane 438.590 evrov.

Drugačen, prav tako privlačen svet pa se odpre z bivalniki za čez drn in strn. Recimo model EX 480 nemškega proizvajalca Bimobil ima bivalno enoto, nameščeno na tovornjak mercedes atego 1023, ki ga med drugim odlikujejo štirikolesni pogon, velika oddaljenost od tal ter ugodna vstopni in izstopni kot, zaradi česar bo po obljubah Bimobila kos tako rekoč vsakemu terenu. Kabina je prostorna in udobna, in ker je vozilo namenjeno za avanture, ima že serijsko vgrajeno 300-litrsko posodo za čisto vodo, zmogljiv akumulator z 220 Ah in veliko prostora za prtljago. Seveda bi za vožnjo potrebovali vozniško dovoljenje ustrezne (tovornjaške) kategorije. Podobno kot pri prej omenjenih luksuznih avtodomih.

Ko počitniška prikolica postane čoln

V posebni dvorani, v kateri je zbrana ponudba opreme za kampiranje, smo opazili tudi zanimive izvedbe šotorov, pospravljenih v posebne prikolice – starejši bralci se gotovo spomnite legendarnih prikolic brako, ki so imele v svojem nedrju shranjen šotor – in v strešne avtomobilske kovčke, ki omogočajo prenočevanje kar na strehi vozila. V oči nam je padel tudi komplet znamke Ququq, ki iz vašega kombija ali velikoprostorca v minuti naredi avtodom. Komplet, ki je lično zložen v lesene škatle, vsebuje plinski gorilnik, zložljivo ležišče, hladilnik in posodo za vodo, opremljeno s pipo. Na sejmu so premierno pokazali rešitev za Mercedesovega terenca razred G.

Na zunanjih površinah so bile razstavljene mobilne hišice, ki postajajo vse bolj priljubljene v kampih in pogosto zasedajo najboljše lege. Tam smo odkrili tudi prav posebno počitniško prikolico znamke Sealander, ki se z nekaj potezami in zunajkrmnim motorjem prelevi v praktičen čoln. Z njo se sicer ne bi podajali v razburkane vode, a mirna gladina jezera in morja bo ravno prav.

Ker za kampiranje potrebujemo primerno mesto, so halo 7 v celoti namenili turističnim ponudnikom – obiskali smo tudi razstavni prostor slovenskih kampov, za katerega so levji delež prispevali kampi sami.