Duster je svež, a ohranja svoje bistvo

 Daciin adut je večinoma še izboljšal prednosti, po katerih je bil znan doslej.

Objavljeno
16. december 2017 10.08
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Na ceste prihaja nova dacia duster, avtomobil, ki ima vse adute, ki jih nujno potrebuje, vendar mnogi nad njim še vedno vihajo nos. Duster je v resnici statusni simbol za vse tiste, ki v svoji garaži ne potrebujejo statusnega simbola, da se pred sosedi in prijatelji počutijo pomembnejše.

Preproste stvari so pogostokrat najboljše in prav dacia duster spada med najpreprostejše modele na avtomobilskem trgu. Pri kupcih, ki nimajo prevelikih zahtev glede oblike, je cenjena že vse od leta 2009, od prihodnjega leta pa bo imela še več adutov.

Resda gre za nizkocenovni model, toda pri Dacii so vseeno hoteli narediti avtomobil, ki bo bolj prijeten za oči in tudi nos. »Če bi lahko povedal eno kritiko za prejšnjega dusterja, potem je to vonj vseh kompromisov, ki smo jih morali narediti za cenovno vzdržnost,« je povedal Laurens van den Acker, vodja oblikovanja za celotno skupino Renault. Popolnoma namreč drži, da imajo ceneni materiali drugačen vonj kot kakovostnejši v dražjih avtomobilih, prav vonj pa precej vpliva na naše odločitve, če se tega zavedamo ali ne.

Notranjost novega dusterja je še vedno zasnovana preprosto in osnovno, vendar je bolj lično oblikovana in prijetnejša na otip, kar velja tudi za vse malenkosti, kot so gumbi, robovi in stiki površin. Armaturna plošča je še naprej pregledna in logična za uporabo, prav tako je všečna oblika prestavne ročice, saj omogoča dober oprijem. Prenovljen je osrednji zaslon na dotik, ki pri boljših različicah omogoča povezljivost s sistemoma android auto in apple carplay. Zaslon je postavljen nekoliko višje, zato je bližje volanu in s tem tudi voznikovi desni roki.

Na področju tehnologije med pomembne novosti spadajo še kamere za spremljanje okolice, tipalo za mrtvi kot, samodejna klimatska naprava in samodejni preklop žarometov, stranska zračna varnostna zavesa ter vstop in zagon avtomobila brez ključa, saj bo za vse dovolj enaka kartica, kot jo že poznamo iz Renaultovih avtomobilov. A pozor – vse omenjene novosti bodo na voljo v bolje opremljenih dus­terjih.

Precej dela so imeli oblikovalci pri zunanjosti. Preoblikovali so skoraj vse linije, vendar je še naprej vsakomur jasno, da je to dacia duster. Za deset centimet­rov so naprej premaknili vetrobransko steklo in tako povečali potniški prostor. Hkrati so dvig­nili bočno linijo, da so povečali občutek varnosti, zadnje luči pa pomaknili povsem v kot. »Velik izziv je ponuditi novega dusterja, saj gre za zelo prepoznaven avtomobil. Hoteli smo zadržati njegovo osebnost, vendar v bolj sveži obliki,« je povedal David Durand, direktor oblikovanja pri Dacii.

Vozne lastnosti so še naprej tradicionalno zanesljive. Že res, da se marsikdo zmrduje nad daciami, toda ko se kakšno zapelje, ugotovi, da ji prav nič ne manjka. Vse je preprosto, avtomobil se obnaša, kakor si zamisli voznik, prestavljanje je tekoče, morda se res malce bolj nagiba med ovinki, toda če boste vozili znotraj dovoljenih meja, ne bo nič narobe. Na voljo sta dva bencinska motorja, prvi je 1,2-litrski z močjo 92 kW (125 KM) in drugi 1,6-litrski s 84 kW (115 KM), ter dva dizelska 1,5-litrska motorja z močjo 66 kW (90 KM) in 80 kW (110 KM). Duster seveda brez težav vozi po običajnih cestah, za manj utrjena cestišča pa je na voljo tudi štirikolesni pogon (pri obeh bencinarjih in močnejšem dizlu). Prestavljanje je ročno, pri močnejšem dizelskem motorju lahko izberete samodejni menjalnik.

Z dusterjem se brez težav peljejo štirje odrasli, na krajših potovanjih pa lahko na sredini zadnje klopi sedi tudi peti potnik, medtem ko ni ovir za tri otroke. V prtljažniku je 478 litrov prostora v različici z dvokolesnim pogonom in 467 lit­rov pri štirikolesnem, ob podrti drugi klopi je prostora do 1623 litrov. Vse pač ni za pet. Duster je na varnostnem testu Euro NCAP spet osvojil zgolj tri skromne zvezdice (od petih).

Osnovni duster s šibkejšim bencinskim motorjem bo stal 13 tisoč evrov, najcenejši dizelski 14 tisoč evrov, različice s štirikolesnim pogonom pa od 15 tisoč evrov naprej. Zraven je na voljo še tovarniška predelava na plin za najmanj 13.490 evrov. V Sloveniji se bo prodaja začela v drugi polovici januarja.