Električni smart kabriolet ali ko je edini hrup piš vetra

Živahno mestno vozilce brez emisij in z občutki kot na skuterju

Objavljeno
14. julij 2017 17.26
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Dvosedežni smart, se pravi fortwo, ki je na voljo tudi z električnim pogonom, je zdaj dobil še zanimivo izpeljanko z zlož­ljivo streho – cabrio electric drive.

Zložljiva streha je preprosta za uporabo, njena konstrukcija pa je razmeroma zapletena, saj moramo upoštevati, da na slabih 2,7 metra dolgem vozilu za shranjevanje strehe ni veliko prostora. Kljub temu smart cabrio pri njenem zlaganju ponuja dve možnosti. S pritiskom na gumb se streha vedno samodejno zloži na zadku vozila, neposredno na prtljažnim prostorom. V tem primeru postane smart zgolj vozilo s pomično odprto streho. Če pa imate kakšno minuto časa, lahko z nekaj potezami odstranite čvrsta stranska strešna pragova in ju shranite v posebej zanju izdelan kovček, nameščen v prtljažniku. Tako se smart prelevi v pravi cabrio, ki ponuja obilo prepiha, še posebno če spustite stranski šipi. No, potem se zabava lahko začne. Neverjetno okretno vozilce, ki se v mestni gneči, na ozkih ulicah in premajhnih parkirnih prostorih počuti kot riba v vodi, postane še zabavnejše in v marsičem spominja na skuter. Vse skupaj pa je še bolj zanimivo zaradi električnega pogona. Po mestnih ulicah (ali kakšni ovinkasti podeželski cesti) švigate skoraj neslišno, uživate v odlični legi in predvsem pospešku, kar omogoča soliden navor, ki je na voljo že takoj od speljevanja z mesta. Če ste nagajivi, si lahko s tem smartom krepko privoščite bistveno močnejše in dražje bencince oziroma dizle, saj ga ni junaka, ki bi vam lahko sledil v mestni gneči, ko hitrost ne presega 60 km/h.

Da so to dosegli, so razvojniki v zadek, kjer ima običajni smart nameščen bencinski motor, vgradili elektromotor – dobavlja ga Renault – z močjo 60 kW (81 KM) in navorom 160 Nm. Pod potniško kabino, se pravi v dno vozila, kjer je pri bencinski izvedbi posoda za gorivo in kjer je najbolj varno mesto, pa so vgradili akumulator. Električni pogonski sistem, ki poganja zadnji kolesi, omogoča, da takšen smart fortwo zmore največjo hitrost 130 km/h, z mesta pa do 100 km/h pospeši v 11,8 sekunde; kot navaja tovarna, je kombinirana poraba električne energije 13 kWh/100 km. Ob tem ni nepomemben podatek, da na hitrem polnilnem mestu baterijo napolnite do 80 odstotkov v 45 minutah, v le 15 minutah pa za do 40 kilometrov vožnje, kar je v mestu razmeroma veliko.

Mali električni kabriolet razveseljuje skoraj v vseh pogledih, s tem da je vsakomur jasno, da z njim ne bo prevažal pralnega stroja ali hladilnika. Moramo pa opozoriti, da je vzmetenje, še posebno sprednje, morda za spoznanje pretrdo, kar občutite predvsem na ne najbolj gladkih podlagah. In med prvimi kilometri smo se lahko prepričali – nekaj tudi zaradi ne najbolj natančne navigacije –, da bi bil doseg, navkljub urbani namembnosti vozila, vseeno lahko za 20 do 30 kilometrov daljši. Baterija namreč dopušča teoretični doseg 155 kilometrov, a že predstavniki tovarne, potem pa še lastna izkušnja, so opozorili, da v realnem prometu ne bo šlo več kot 110 kilometrov daleč.

Smart fortwo cabrio electric drive bo na evropske trge prišel konec letošnjega julija. Na slovenskem boste zanj odšteli najmanj 26.345 evrov, od česar lahko odštejete 7500 evrov subvencije za električno vozilo.