Focus s prefinjenimi izboljšavami

Prenova Fordovega najbolje prodajanega modela z okoljskimi, varnostnimi in tehnološkimi poudarki.

Objavljeno
16. januar 2015 18.19
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih
Focus, najuspešnejši ford, ki je bil med drugim v letih 2012 in 2013 tudi najbolje prodajani avtomobil na svetu, se po 12 milijonih primerkih Slovencem predstavlja v prenovljeni podobi. Z njo povzema sodobne Fordove oblikovalske poteze, še več stvari pa je očem skritih, a z njimi bo vožnja udobnejša, varnejša, pa tudi bolj okoljsko sprejemljiva.

Novosti se najbolj odražajo pri večji zatesnjenosti kabine, izboljšani vodljivosti, pri novih in posodobljenih motorjih in uporabljeni tehnologiji. Izpostavljamo izboljšan sistem za stabilnost (ESC), ki zna predvideti zdrs avtomobila, še preden se zgodi, dodelan je servoojačevalnik volanskega obroča, ki ima krajši odzivni čas, hkrati so izpopolnili tudi nekatere druge dele podvozja.

Focus ima odslej boljšo aerodinamiko, tudi aktivno režo za vstop zraka skozi režečo masko hladilnika, v notranjosti bolj(e) urejeno voznikovo delovno okolje, predvsem zaradi drugačne zasnove sredinske konzole in prenovljenih upravljal na volanskem obroču, za povrh je na voljo vrsta sodobnih varnostnih in pripomočkov za udobje, ki pa so redko serijski celo v bogatejših paketih. Kljub tremu omenimo funkcijo preprečevanja naleta pri nižjih hitrostih, novega pomočnika za parkiranje, tudi s hitrostjo prilagodljive biksenonske žaromete, radarski tempomat z možnostjo izklopa samodejnega dela, izboljšano opozarjanje na dogajanje v mrtvem kotu (tudi ob vzvratnem vključevanju na cesto) in izboljšan infozabavni uporabniški vmesnik sync 2.

Novega focusa boste lahko izbrali v 4- in 5-vratni izvedbi ter kot karavana; odvisno od izbrane opreme je na voljo 6 motorjev z 10 različnimi močmi. Posebej izpostavljajo novi 1,5-litrski turbodizelski agregat (70 in 85 kW), ki je nadomestil deciliter večjega, od katerega je za 9 odstotkov manj požrešen. Podobno manjšo porabo obljubljajo tudi ob izbiri 1,5-litrskega bencinskega ecoboosta (110 in 125 kW), z dvolitrskim dizlom (110 kW) in 1,6-litrskim bencinskim motorjem (92 kW) pa pride 6-stopenjski samodejni menjalnik powershift.

Osnovni petvratni ford focus 1.6 Ti-VCT (63 kW) ambiente po ceniku stane 17.090 evrov, a ga v resnici že takoj prodajajo po akcijskih 12.990 evrov, za karavansko različico boste odšteli dobrih 1500 evrov več. Ob opremi ambiente, kjer pri Summit Motorsu pričakujejo največ kupcev, je na voljo še 5 paketov, med katerimi bosta najbolj privlačna business in titanium. Letos naj bi prodali vsaj 900 novih focusov in s tem tržni delež z lanskih 3 dvignili na 5 odstotkov.