Grandland je še tretji X iz Opla

Oplov največji SUV, razvit v sodelovanju s Peugeotom. Uvodoma je  na izbiro bencinski trivaljnik in dizelski štirivaljnik.

Objavljeno
22. september 2017 15.26
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Najprej so prenovili malega SUV mokka in mu v ime dodali črko X, nedavno je pripeljal malo večji cross­land X, zdaj je tu še grand­land X. Torej naslednji in po imenu sodeč še za številko konkretnejši športni terenec iz Opla. Vstopa v enega najbolj konkurenčnih delov trga, med križance srednje velikosti, a njegovi snovalci menijo, da je tam še veliko potenciala.

Opel grandland X je dolg štiri met­re in pol, to je nekakšno povpreč­je križancev in športnih terencev srednje velikosti. Ogrom­no jih je na trgu, ampak kakor nam je dejal še zelo sveži Oplov direktor Michael Lohscheller, je potencia­la še veliko, čeravno napovedi o prodaji njihovega novinca ni želel dati. Seveda je tudi res, da Opel zdaj tak­šnega avtomobila ni imel, morda se še spominjate opla antare, ki je za znamko pač zgodovina.

Grandland X spredaj nezgrešljivo deluje kot sodobno oblikovan opel, tudi zadaj je prepoznaven izdelek te znamke, ko ga gledaš na cesti, izžareva nekakšno umirjeno eleganco. V kabini vam bo všeč, če imate radi Oplov slog iz astre ali insignie, ki je bolj prečiščen kot nekoč in v bistvu zelo klasičen, tu ni kakih velikih oblikovalskih novosti. Seveda v teh časih ne more manjkati sredinski več­funkcijski zaslon na dotik, ki je v tem primeru srednje velikosti, z diagonalo 20 cm. Spredaj smo se na ergonomskih sedežih prvih testnih avtomobilov počutili dobro, tudi v najnižjem položaju sedal se sedi kar visoko, kar se v takem avtomobilu pričakuje. Zadaj je ugodno prostorno za dva, malce manj za tri. Prtljažnik z dvojnim dnom v osnovi sprejme korektnih 514 litrov, če zadnjo klop podremo, kar lahko storimo tudi s potegom vzvodov v prtljažniku, lahko naložimo 1652 litrov tovora. Ko je vse podrto, je dno približno ravno, se pa zadnja klop žal deli le v razmerju 60/40, za kar se poskuša odkupiti z luknjo za smuči. Tudi ni vzdolžnega pomika druge klopi kot v crosslandu X.

Novi opel je tehnični sorodnik peugeota 3008 in nastaja v isti Peugeotovi tovarni v francoskem Sochauxu. Če zunaj tega sploh ni videti in če je kabina urejena v Oplovem umirjenem slogu namesto v radikalno drugačnem Peugeotovem, pa je pri tehniki nujna večja sorodnost. Uvodoma ima grandland X le dva pogonska agregata iz skupine PSA, in sicer gre za 1,2-litrski bencinski trivaljnik z močjo 96 kW in 1,6-litrski štirivaljni dizel (moč 88 kW), ob imata lahko imata šeststopenjski ročni ali pa šeststopenjski samodejni menjalnik. Na kratko smo preizkusili oba in lahko rečemo, da je dizel več kot soliden, nič ni glasen in ne preveč žejen; bencinec hitro povleče, ni ravno športen, kar pa pri avtomobilu, ki kot celota že tako deluje umirjeno, morda niti ne zmoti. Ročica ročnega men­jalnika bi lahko imela na vrhu bolj priročno kroglo in natančnejše gibe.

Začetna motorna ponudba naj bi pomenila najbolj zaželeno pogonsko sredino, pozneje pridejo še drugi, šibkejši in močnejši motorji, pa tudi osemstopenjska avtomatika. Grandland X bo v prihodnosti postal tudi priključni hibrid s štirikolesnim pogonom. Dotlej pa motorja ženeta sprednji kolesi, prav tako velja, da Opel vanj ne bo vgrajeval svojega lastnega sistema 4WD. Seveda radi poudarijo, da je grandland X eden lažjih modelov v svojem velikostnem razredu, tehta od 1,3 do 1,4 tone. Bo pa tako kot v Peugeotovih in Citroënovih modelih mogoče dokupiti nadgrajen sistem stabilnosti z različnimi programi za lažje speljevanje na slabših podlagah.

Kar nekaj opreme bo na voljo bodisi standardno ali za doplačilo. Med varnostno-asistenčnimi sistemi so tako radarski tempomat, kamera za mrtvi kot, samodejno zaviranje v sili, sistem za klic v sili, luči, ki se prilagajajo razmeram na cesti, sistem onstar za povezavo s svetovalcem v Oplovem klicnem centru, sledenje nasilno odvzetemu vozilu ..., na temo udobja ponujajo gretje volana in vseh sedežev, panoramsko okno ter seveda nepogrešljiva telefonska sistema apple carplay in android auto.

Pri nas se bo prodaja novinca začela oktobra, zanj bo treba odšteti najmanj 20.500 evrov. Drugače kot pri crosslandu X, s prihodom katerega se je poslovila opel meriva, pa po besedah Oplovega direktorja Loh­schellerja grand­land X ne pomeni konca za enoprostorca zafiro tourer, ki ostaja v prodaji.