GTE je drugačen Volkswagnov golf

Samo na elektriko ali tudi na bencin in s priključkom na vtičnico

Objavljeno
19. september 2014 20.13
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Če boste na cesti srečali golfa z modrimi poudarki in napisom GTE, to ne bo pomenilo le opremske izpeljanke znanega modela, temveč avtomobil, ki je po pogonu priključni hibrid. S tehniko, v kateri v Volkswag­nu vidijo eno pomembnih vej alternative.

Volkswagen golf GTE je izdelek, ki ima pod motornim pokrovom tako 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski motor TSI (moč 100 kW) kot električni motor (moč 75 kW), akumulatorje za slednjega pa je mogoče polniti na zunanjem omrežju. Do 50 km lahko po tovarniških navedbah vozi zgolj na elektriko, lahko pa deluje kot hibrid. V tem primeru ga žene bencinec, električni motor pa mu pomaga k večji varčnosti, če vključimo program GTE, pa elektrika pripomore k večji zmog­ljivosti. Ob 40-litrski posodi za gorivo je skupni doseg golfa GTE zajeten, tudi če ne doseže 900 km, kot navaja tovarna.

Akumulatorji so litij-ionski z zmogljivostjo 8,7 kWh in jih je mogoče po zatrjevanju proizvajalca na standardni vtičnici napolniti v slabih štirih urah, kdor si bo uredil posebno polnilno napravo, bo za to potreboval dobri dve uri. Jamstvo zanje je osem let ali 160.000 kilometrov. Akumulatorji so nameščeni v zadku in s tem je povezano eno od odrekanj v primerjavi s standardnim golfom, saj je osnovni prtljažnik zato manjši za dobrih 100 litrov in meri 272 litrov; ga je pa mogoče povečati na 1162 litrov. Masa golfa GTE znaša 1,6 tone, medtem ko tehta npr. golf z 1,4-litrskim bencinskim turbomotorjem, odvisno od izvedbe, med 1250 in 1300 kg.

Zunanje mere so podobne kot pri osnovnem modelu (dolžina je 427 cm), od daleč deluje kot običajni golf, ko ga pogledamo od blizu, pa je poleg napisa GTE prepoznaven po modri liniji, ki se vleče čez luči in masko, v tej barvi so tudi zavorne čeljusti. Znotraj je še nekaj poudarkov, modra barva se prepleta tudi v karirastem vzorcu sedežev z dobrim oprijemom, kakršne sicer poznamo iz modelov GTI in GTD.

Plug-in golf vedno začne delovati v električnem programu, ko gre zaloga električne energije h koncu, pa samodejno preklopi v hibridnega, ko kombinira bencinski in električni pogon, znotraj katerega je znova več načinov delovanja. Elektriko pridobiva tudi ob spuščenem plinu in med zaviranjem, intenzivnost rekuperacije energije prav tako lahko nastavimo. Seveda pa lahko avto že takoj začnemo voziti v hibrid­nem programu, oziroma če si želimo večje dinamike, preklopimo v športni program GTE.

Na prvih prevoženih kilomet­rih smo predvsem opazili, kako gladko deluje celoten pogonski sklop, da je avto v električnem programu povsem tih, da je podobno, ko preklopi na hibridni način, in da se vselej dobro odziva. Za prenos moči na sprednji kolesi skrbi prilagojeni šeststopenjski samodejni menjalnik, na cesti se avtomobil lepo obnaša, vodljivost je zelo dobra.

Proizvajalec za golfa GTE navaja normni podatek o povprečni porabi 1,5 litra in izpustu CO2 35 g/km, kar pa sta bolj kot ne teoretični vrednosti. Na prvi vož­nji je na skupno približno 120 kilometrih poti, ki je bila kombinacija mestnega prometa, zavite podeželske ceste z vzponom in spustom ter avtoceste, na kateri smo na kratko preizkusili še športni program GTE, računalnik prikazoval povprečno porabo okoli 4 l/100 km.

Golf GTE bo v Sloveniji predvidoma naprodaj ob koncu letoš­njega leta. Cena še ni dokončno določena, okvirno pa se govori o 36.000 evrih. Videli bomo, kako bo prihodnje leto s subvencijami, a doslej je bilo za takšen pogonski tip vozila pri nas na voljo 3000 evrov nepovratne finančne spodbude.