Hyundaieva elantra v šesti preobleki

Nova generacija avtomobila, ki ima pri nas že dolgo zgodovino

Objavljeno
23. junij 2016 18.30
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

Najbrž bi le malokdo pravilno odgovoril na vprašanje, kateri avtomobil je v zadnjih 26 letih našel 10 milijonov kupcev po svetu, med njimi 9000 v Sloveniji. Morda bo lažje, če povemo, da gre za korejca, ki je medtem na začetku imena dobil črko e. Tako se zdaj na naše ceste pelje že šesta elantra.

 

Avtomobil, ki je ob slovenskem osamosvajanju skupaj s ponyjem poskrbel za spoznavanje znamke Hyundai pri nas, je že v prejšnji generaciji naredil velikanski korak naprej pri všečnosti. Namesto dolgočasno oblikovane limuzine, kakršno znajo narisati že prvošolci, so na ceste postavili skoraj kupejevsko elantro, ki svojo znamko najbolje razkriva s šestkotno prednjo masko. Kakor smo že vajeni, so spredaj dodali dnevna diodna svetila, takšna oddajajo tudi rdečo svetlobo zadaj.

Konkretno prenovo je doživela notranjost, kjer so poskrbeli za boljše materiale, dobro infozabavno podporo z zaslonom na dotik, predvsem pa za nekatere (ne v vseh paketih opreme serijske) dodatke, ki avtomobil povzdigujejo v višji razred – od električno pomičnih, ogrevanih in hlajenih (oboje tudi zadaj) sedežev do asistenčne opreme, kot so sistemi za nadzor mrtvega kota, opozarjanje na prečni promet in samodejno odpiranje vrat prtljažnika. Boste pa pogrešali funkcijo samodejnega zaviranja v sili, kar bi posebno cenili pri Euro NCAP ...

Tudi v šesti generaciji elantra ostaja svetovni avtomobil, a je bolj evropsko urejena, čeprav bi koga utegnila zmotiti preprosta obloga prtljažnega prostora (s prostornino 458 litrov), avtomobil pa je nastavljen udobno, kakor da bi mislili na slovensko razrite ceste. Od prejšnje generacije je 20 mm daljši (4,57 metra) in 25 mm širši (1,8 metra), medtem ko sta višina in medosna razdalja ostali enaki.

Za pogon bo po nekaj generacijah premora spet mogoče izbrati dizelski motor, in sicer 1,6-litrski CRDi s 100 kW v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Podobno velik bencinski motor je za 6 kW šibkejši, ob šeststopenjskem ročnem menjalniku pa je tu na voljo klasični samodejni menjalnik z enakim številom prestavnih razmerij. Cenovno se elantrina šesta zgodba začne pri 15.500 evrih (bencinski motor z opremo comfort), srednja oprema style jo podraži za dva tisočaka, najbogatejša premium še za dodatnih 2800 evrov. Dizelska elantra je naprodaj od 17.200 evrov naprej, preskoki med paketi so vred­ni toliko kot pri bencincu. Letos načrtujejo, da bodo pri nas prodali približno 150 elanter – slovenski trg je dandanašnji nad takšnimi avtomobili manj navdušen kot pred 25 leti, je pa res, da tudi privlačna oblika nekaj velja.