Kakor kaže, so združili na videz nezdružljivo

V novi letni pnevmatiki PremiumContact 6 sta združena športnost in udobje

Objavljeno
29. marec 2017 18.35
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj

Predstavitve novih pnevmatik so kot visoka moda – spomladi predstavljajo jesenske oziroma zimske kolekcije, pozno jeseni pa pomladne oziroma polet­ne. Ko smo pri nas avtomobile obuli za zimo, je Continental na toplem v Sevilli predstavil novo letno pnevmatiko PremiumContact 6, ki v teh dneh prihaja na naš trg.

Ko sedemo za volan, se večina prav posebej ne ukvarja s pnevmatikami. Če smo odkriti, se nam niti ne sanja, kdaj smo jih nazadnje napolnili z zrakom … Hkrati je pnevmatika z le nekaj deset kvadratnimi centimetri edini del vozila, ki ima stik s podlago. Zato gumarji, kot je nemški Continental, vlagajo veliko denarja in znanja v razvoj čim bolj varnih oziroma vsestransko učinkovitih pnevmatik. Z razvojem avtomobilov in njihovih zmogljivosti so se v zadnjih desetletjih namreč bistveno povečale tudi zahteve glede lastnosti pnevmatik. Največji proizvajalci avtomobilskih pnevmatik so pred tremi desetletji z različnimi velikostmi oziroma vrstami pnevmatik oskrbovali okrog sto različnih modelov, zdaj pa že več kot 400.

Medtem ko je imel leta 1980 land rover defender odobreno le eno pnevmatiko za 16-palčna platišča, jih ima zdaj porsche macan najmanj 20 v razponu od 18 do 21 palcev. Število različnih pnevmatik za tovarniško vgradnjo pa se povečuje še s specifičnimi potrebami električnih vozil, tako da razvoju tudi na gumarskem področju ni videti konca.

Zahteve kupcev po svetu so različne

Zmotno je tudi mnenje, da enake pnevmatike zadovoljijo kupce po vsem svetu oziroma na različnih celinah. Kakor pravi Marco Gellings, ki pri Continentalu vodi razvoj letnih pnevmatik, opažajo vedno večje razlike med kupci. V Evropi dajemo prednost kratki zavorni razdalji, dobri vodljivosti in majhnemu kotalnemu uporu, azijski kupci zahtevajo predvsem udobje in čim manjši hrup, Američani pa trajnost, torej, da z enim kompletom prevozijo čim več kilometrov, hkrati pa dajejo prednost tako imenovanim celoletnim pnevmatikam.

Ob vse večji specializaciji in številčnosti različnih vrst pnevmatik se je tako zdel težko uresničljiv cilj, da bi v eni sami pnevmatiki združili dve doslej namensko ločeni visokozmogljivi pnevmatiki. Kakor pravijo pri Continentalu, jim je to dodobra uspelo z novo letno pnevmatiko PremiumContact 6. Kakor pove številka, je naslednica modela PremiumContact 5. Vendar ni le to. V njej so združili lastnosti predhodnice – poleg siceršnjih varnostnih zahtev in obnašanja na mokrem tudi udobje –, hkrati pa so vanjo vgradili več športnosti, se pravi vrhunsko vodljivost in dober oprijem tudi v najtežjih razmerah. To so povzeli po doslej predvsem športni, a zato manj udobni pnevmatiki SportContact 5.

Kakor se je pošalila Catarina Silva, produktni vodja za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko, so tako poenostavili življenje sebi, proizvajalcu, in kupcem, saj so zajeli doslej dva ločena segmenta. Povsem športna pnevmatika SportContact 6 je namreč namenjena zgolj še razmeroma ozkemu segmentu superšportnih avtomobilov, PremiumContact 6 pa bo na voljo v kar 70 dimenzijah s premerom kolesnih obročev od 16 do 21 palcev in širine od 195 do 275 mm ter tudi v najvišjem hitrostnem razredu do 300 km/h.

Brez kompromisov ne gre

Natančni Nemci so nam tudi podrobno predstavili izboljšave, ki so jih pri novinki dosegli z novo mešanico sestavin, s siliko vred, s spremenjeno strukturo oziroma plastovitostjo konstrukcije in izboljšanim asimetričnim profilom tekalne površine. Poenostavljeno rečeno, v primerjavi s predhodnico PremiumContact so za 5 do 15 odstotkov izboljšali vodljivost, zmanjšali kotalni upor, podaljšali kilometrino in povečali udobje. Poleg subjektivnih občutkov izkušenih testnih voznikov so to preverili tudi z vrsto objektivnih meritev oziroma parametrov. Kakor je povedal Marco Gellings, pri razvoju ni šlo brez kompromisov. Tako so ob pravkar naštetih izboljšavah glede na predhodnico ohranili enako učinkovitost pri zaviranju na suhi in mokri podlagi, zavestno pa so za pet odstotkov zmanjšali odpornost na splavanje, akvaplaning. Mar ni to prevelika žrtev? Gellings je pojasnil, da je ob že tako odličnih lastnostih njihovih pnevmatik na mokrem malenkostno zmanjšanje odpornosti na akvaplaning zanemarljivo v primerjavi s pridobljenimi koristmi oziroma izboljšanjem več drugih lastnosti.

Novo Continentalovo letno pnevmatiko smo dodobra preizkusili tudi na testnem poligonu in naše ugotovitve so se večinoma ujemale z uradnimi meritvami; le glede podaljšane življenjske dobe moramo za zdaj zaupati tovarniškim navedbam. PremiumContact 6 je dejansko vsestranska pnevmatika, ki izjemno tiho in udobno teče na mercedes-benzu razreda E in BMW-ju serije 6, z odlično vod­ljivostjo pa se izkaže tudi na VW golfu GTI, renaultu meganu RS in celo na subaruju WRX STI.