Kar bo nekoč udobje, je že danes dokazano večja varnost

Ocene avtomobilov: Euro NCAP s testi vse pogosteje preverja tudi avtonomno vožnjo. Varnost voznikov je zagotovo večja.

Objavljeno
17. maj 2016 23.19
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn
Konzorcij Euro NCAP, ki opravlja preizkusne trke avtomobilov na evropskem trgu, zadnja leta pospešeno dodaja številne nove funkcije. Tudi takšne, povezane s samodejno vožnjo. Kaj je že povsem jasno? Avtomobili, ki že imajo vgrajene takšne sisteme, se lahko izognejo nesreči tudi, ko voznik ni dovolj pozoren.

Številni asistenčni sistemi, ki jih Euro NCAP ne samo upošteva, pač pa tudi preverja in ocenjuje njihovo učinkovitost, so pravzaprav že prvi korak k avtonomnim vozilom. Najbolj pomembni so sistemi samodejnega zaviranja, ki preprečujejo nalete in so jih pri Euru NCAP v oceno vključili že pred dvema letoma. Pri tem razlikujejo med zaviranjem v mestu in zaviranjem pri visokih hitrostih, pozitivno oceno pa dobijo tudi avtomobili, ki se sicer ne ustavijo pred oviro, ampak dovolj zmanjšajo hitrost, da so posledice trka minimalne.

Med običajno vožnjo je pomemben varnostni dodatek tudi opozorilo zaradi nenamerno prevožene sredinske ali robne črte. Pri Euru NCAP ta sistem preverjajo z mislijo na preprečitev prometnih nesreč, a gre v resnici za dodatek, ki v najboljših izvedbah že omogoča brezročno vožnjo. Dobra ocena zato pomeni, da je avtomobil delno že pripravljen na samodejno vožnjo.

Letos pa so pri preizkusu varnosti pešcev dodali še en kamenček, ki bo utrl pot samovoznim avtomobilom. Preverjajo namreč, kako se avtomobili izkažejo, ko prednje nenadoma stopi pešec. Test je sestavljen iz treh scenarijev, pri katerih ponazarjajo odraslega pešca med hojo in tekom čez cesto ter otroka, ki se na cesto poda izza parkiranih avtomobilov.

Od varnosti k (samo)vožnji

Da bi tovrstni sistemi čim bolj pogosto postali del serijske opreme oziroma, da bi za njihovo doplačilo navdušili čim več kupcev, so pri Euru NCAP letos uvedli še eno novost. Avtomobilom, ki so serijsko slabše opremljeni, na seznamu dodatne opreme pa imajo tudi različne asistenčne in ostale varnostne sisteme, bodo podelili dve oceni za varnost. Prva bo pokazala, kako varen je avtomobil z »navadno« opremo, druga pa največjo možno stopnjo varnosti tega avtomobila.

V preteklosti so ravno vse strožje zahteve Euro NCAP spodbudile avtomobilske tovarne, da so začele dodajati vse več varnostne opreme. Z zadnjimi zaostritvami pa bi lahko spodbudili tudi vgradnjo sistemov, ki bodo ljudem približali koncept avtonomne vožnje.