Kia ima optimo za imidž, s karavanom se nadejajo še prepoznavnosti

Novi model največje limuzine korejske znamke deluje znano, a je povsem prenovljena. Jeseni karavan in hibrid.

Objavljeno
01. julij 2016 13.50
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

Prestižne limuzine so v Evropi še vedno pretežno nemška domena. A ni povsod tako. Kia je doslej prodala že več kot milijon primerkov optime, večino v Aziji in ZDA. Z novo generacijo še bolj samozavestno nastopa tudi pri nas, a večjo prodajo pričakuje šele z jesenskim prihodom karavana in priključnega hibrida.

Optima je večja (resda samo za centimeter, a vendarle), naprednejša, tišja, udobnejša in bolj športna. Tako trdijo pri korejskem proizvajalcu, kjer sicer formule niso pretirano spreminjali. Vzeli so prejšnjo obliko in osnovo ter vse skupaj konkretno posodobili. Karavanski zadek so seveda morali zrisati na novo, ker prej take različice ni bilo, medtem ko so pri limuzini »prečistili linije«. Predvsem pa je menda njihov adut počutje v avtomobilu. Vse od materialov do obdelave, denimo šivov na sedežih, je v primerjavi s prejšnjo generacijo izboljšano, vozniku pa je na voljo bistveno več tehnologije. Tudi z obilico tipk, s katerimi se je treba nekaj časa spoznavati.

Veliko tehnologije

Večina tehnoloških rešitev, od infozabavnega sistema do asistenčnih sistemov, je v optimi novost, a smo jih že spoznali v drugih Kiinih modelih (sportage, sorento). Tako bodo vozniku lahko v pomoč avtonomno zaviranje v sili z zaznavo pešcev, prilagodljivi tempomat, zaznava mrtvega kota, sistem za pomoč pri vzvratni vožnji, pogled okrog vozila z več kamerami, ohran­janje vozila na voznem pasu in opozarjanje pri hitrostnih omejitvah. Če ima pravi telefon, pa ga bo pod sredinsko konzolo lahko brezžično napolnil. Poleg sedemlet­ne garancije obljubljajo tudi tako dolgo posodabljanje zemljevidov za navigacijsko napravo. Najvišja stopnja opreme – šele z njo so vgrajena vsa našteta pomagala – prinaša tudi zvočni sistem Harman Kardon.

V Sloveniji bo optima za zdaj v ponudbi z enim samim motorjem, dizelskim 1,7 CRDi. Ta bo pri vstop­ni opremi za 31 tisočakov imel ročni šeststopenjski menjalnik, srednji paket (33.500 evrov) bo dodal samodejni sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki ga vključuje tudi najvišja stopnja opreme (38 tisoč evrov). Ta motor, že znan iz drugih kij, zmore 103 kW (141 KM) in 340 Nm največjega navora, izboljšali pa so mu navor pri nižjih vrtljajih. Dvolitrski bencinski motor (163 konjskih moči) bo dosegljiv samo po naročilu. Bo pa tak motor osnova za priključni hibrid, ki naj bi omogočal do 44 kilometrov vož­nje na elektriko, pri hitrosti do 120 km/h. Tako kot karavan tudi hibrid predvidoma prihaja oktobra, takrat bo verjetno na voljo še opremski paket GT line, ki bo dodal športnejši videz.

V Kii pričakujejo, da bodo v celotni Evropi letos prodali približno deset tisoč optim, kar je malo glede na 400.000 vozil, ki jih ta korejska znamka na leto proda v Evropi. Od tega je polovica modela sportage. Toda v ZDA na ceste vsak mesec zapelje 25.000 novih optim. Morda bo karavan, če ga bo znal proizvajalec pravilno predstaviti in umestiti, tudi pri evropskih kupcih spremenil zavest o največjem Kiinem neterenskem modelu.