L200 je Mitsubishijev udobni robustnež

Novi pick up ali poltovornjak znamke mitsubishi se spogleduje z udobjem športnega terenca, a ohranja vsestransko uporabnost.

Objavljeno
28. oktober 2015 17.02
Gregor Pucelj, Znanost
Gregor Pucelj, Znanost

Pred nami je peta generacija Mitsubishijevega poltovornjaka oziroma pick-upa z ne posebno zanimivim imenom L200; prva je prišla na trg davnega leta 1978. Novi časi so prinesli nove potrebe in klasični pick-up se je že v prejšnji generaciji (leta 2005) prelevil v SUT (sport utility truck). To pomeni udobje športnega terenca in hkrati poltovornjaško uporabnost.

 

Pri novincu so to dvojno osebnost le še nadgradili. Dejansko je videti, še posebno če ima keson pokrit z doplačljivim pokrovom, kot sodoben športni terenec, kljub temu pa ohranja klasično podvozje s šasijo in tovornjaškimi listnatimi vzmetmi na zadnji osi. Vendarle so model L200 glede na predhodnika podaljšali za 12 centimetrov in s tem povečali vozno udobje.

Ob nesporno sodobnih linijah sprednjega dela vozila in nekaterih slogovnih poudarkih na boku je pomemben podatek, da so se veliko ukvarjali z aerodinamiko in kljub kesonu dosegli ugoden količnik zračnega upora 0,40.

L200 izdelujejo v različnih izvedbah, a bo na slovenskem trgu v prodaji le z dvojno kabino. Ta je glede na predhodnika v potniškem prostoru pridobila dva centimetra dolžine, kar občutita predvsem potnika na zadnjih sedežih. V širini ramen je širša za centimeter in v višini glave za osem centimetrov. Poleg tega so veliko pozornost namenili zmanjšanju hrupa, tako so praznine napolnili s protihrupnimi materiali in povečali dušilnike tresljajev na podvozju. Udobnejša in na novo oblikovana sta tudi sprednja sedeža.

Čeprav je L200 dolg 5,2 metra in seveda ni namenjen mestni vožnji, so izboljšali tudi njegovo okretnost, tako znaša obračalni krog od stene do stene le 12,7 metra. Temu so prilagodili tudi volanski mehanizem, ki ima zdaj 3,8 zasuka, volanski obroč pa je prilagodljiv po višini in globini.

Čeprav postaja L200 vedno bolj osebno vozilo, ne moremo mimo tovornega prostora. S tako imenovano J-linijo, ki deli potniško kabino in keson, so dosegli optimalno razmerje glede prostornosti potniškega in tovornega dela. Keson je dolg 1,52 metra in širok 1,47 metra. S 47,5 centimetra so stranice nekoliko višje kot pri predhodniku. Na stranskih stranicah so vgradili tudi utore, ki omogočajo preprosto postavitev pregradne stene za lažji prevoz manjših kosov tovora; sicer je prostornina kesona 1,1 kubičnega metra, kar je za desetino več kot pri predhodniku; nosilnost je okroglo tono.

Glede na Mitsubishijevo tradicijo in namembnost seveda ni dvoma, da ima L200 vedno štirikolesni pogon. Dejansko sta na voljo dva: preprostejši easy select 4WD, ki omogoča gospodarnejši način vožnje s pogonom le na zadnji kolesi in priklopljivi štirikolesni pogon; na voljo je le pri šibkejši motorni različici. Druga možnost je super select 4WD-II, ki ima štiri vozne možnosti, z zaporami diferenciala vred, hkrati pa omogoča štirikolesni pogon na običajni cesti; ta pogon je na voljo v močnejši motorni različici. Da je L200 pravi terenec, poleg robustne konstrukcije priča tudi to, da je karoserija na najnižji točki od tal oddaljena 20 centimetrov.

Omenjam dve motorni moči, ki pa ju vedno iztisnejo iz 2,4-litrskega dizla, ki je izdelan iz aluminija in je zato približno 30 kg lažji od predhodnika. V osnovni izvedbi doseže največjo moč 113 kW (153 KM) in največji navor 380 Nm v razponu od 1500 do 2000 vrt.

min. Močnejša različica pa razvije 133 kW (180 KM) in največji navor 430 Nm pri 2500 vrt./min. Čeprav so pri L200 v ospredju drugačne zmogljivosti, ni počasen niti na avtocesti, saj se največja hitrost giblje od 169 do 179 km/h, odvisno od moči motorja in ročnega ali samodejnega menjalnika.

Kar zadeva varnost, ima L200 zmečkljive dele, ki absorbirajo udarec in dodatne ojačitve karoserije, sprednji del pa je oblikovan tako, da pri morebitnem trku karseda prepreči ali vsaj omili poškodbe pešca. Dodali so tudi večino varnostnih asistenčnih sistemov, med katerimi bi omenil sistem, ki nadzira stabilnost vozila, ko vleče prikolico (TSA – trailer stability assist); serijsko je vgrajenih sedem varnostnih blazin, tudi za voznikova kolena.

Po nekaj deset prevoženih kilometrih lahko zapišem, da je za takšno vozilo vožnja presenetljivo udobna, saj so povečali tudi togost povezave med potniško kabino in kesonom; solidna je vodljivost, sam pa bi se odločil za samodejni menjalnik.

Cene novinca se glede na moč motorja in raven opreme (invite, intense in instyle) gibljejo od 24.900 do 31.900 evrov, Od tega pa vedno odštejejo 2000 evrov promocijskega popusta.