Med marketom in dirkališčem

Seatova družina športnikov zdaj še s karavansko različico leona ST cupra.

Objavljeno
27. februar 2015 12.19
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih

Življenje je polno kompromisov. Za najbolj športno karavansko različico Seatovega leona bi lahko rekli, da je med dobrimi. Španci so razvili avtomobil, ki bo zadostil tako vsakodnevnim družinskim opravkom kot željam po adrenalinskih doživetjih na dirkališču.

Srce karavanske cupre je dobro znan dvolitrski turbobencinski štirivaljnik 2.0 TSI, ki se ponaša z dvojnim neposrednim vbrizgom goriva in variabilnim krmiljenjem odmične gredi in lahko razvije 195 ali 206 kilovatov moči, odvisno od izvedbe; pospešek od 0 do 100 km/h pri močnejši različici znaša šest sekund. Da bi se vsa ta moč učinkovito prenašala na cesto, so cupre serijsko opremljene z dinamičnim nadzorom šasije (DCC), ki skrbi za sprotno prilagajanje vzmetenja in podvozja razmeram na cesti, z zaporo diferenciala sprednje preme (VAQ), ki izboljša vlečno silo in vodljivost, preprečuje prekrmiljenje in podkrmiljenje ter poveča oprijem na zunanjem kolesu pri vožnji skozi ovinke. Serijski je še progresivni servovolan, ki zagotavlja neposrednejše krmiljenje. Še posebej ponosni pa so pri Seatu na to, da so žarometi (in zadnje luči) v LED-tehnologiji pri tem modelu serijski. Zapišimo še, da lahko kupec izbira med šeststopenjskim ročnim menjalnikom in samodejnim DSG, pri katerem lahko ročno prestavljamo z obvolanskima lopaticama.

Tako zunanjost kot notranjost novinke sta športni. Večji vstopniki za zrak spredaj, dve ovalni izpušni cevi zadaj in pet vodoravnih rež nad registrsko tablico so detajli, značilni za cupro. Tudi platišča iz lahke zlitine so oblikovana posebej zanjo – 18-palčna za šibkejšo različico in 19-palčna za močnejšo. Zavorne čeljusti so pobarvane v rdečo; pri doplačljivem paketu performance so zavore Brembove.

Notranjost je v primerjavi z drugimi leoni športnejša: v usnje odet športni volan cupra je nov, športni sedeži v temno sivi alkantari z belimi šivi – doplačljivi so tudi školjkasti – in aluminijastimi pedali. Novinko lahko opremimo z najsodobnejšo multimedijsko napravo Seat infotainment s 6,5-palčnim zaslonom, občutljivim na dotik, z navigacijo, 10-gigabajtnim trdim diskom za našo glasbo in video ter funkcijo glasovnega upravljanja. Podobo notranjosti zaokroži še nežna ambientalna razsvetljava, katere barva je odvisna od uporabljenega voznega profila. Novinka ima namreč serijsko vgrajeno funkcijo voznih profilov, pri kateri izbiramo med štirimi nastavitvami: comfort, sport, cupra in individual. Kadar je aktivna nastavitev cupra, je ambientalna svetloba rdeča, drugače je bela. Od izbrane nastavitve je odvisna tudi odzivnost pedala za plin, samodejnega menjalnika DSG (če je vgrajen), servovolana in sistema DCC. Zapišimo, da je nastavitev cupra identična nastavitvam trivratne različice leon cupra280, s katero je nekdanji dirkač in ambasador Seata Sport Jordi Gené dosegel rekord na dirkališču Nürburgring za najhitrejši serijski avtomobil s pogonom na sprednji kolesi; Gené je sodeloval tudi pri razvoju novega leona ST cupra.

Ko že omenjamo zmogljivosti: največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h (in dosegljiva pri obeh različicah motorja), po tovarniških podatkih znaša povprečna poraba 6,6 oziroma 6,7 litra neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov, odvisno od tipa menjalnika; pri DSG je manjša. Izpust ogljikovega dioksida pa znaša 154 oziroma 157 gramov na prevoženi kilometer – spet so podatki ugodnejši za menjalnik DSG. Funkcija start-stop je serijska.
Kljub športnim genom ima novinka prostoren prtljažnik, ki sprejme za 587 litrov prtljage. Če pa zložimo zadnje sedeže, se njegova zmogljivost poveča na 1470 litrov.

Na slovenske ceste prispe novi Seatov najšportnejši karavan aprila, cene pa se bodo začele pri 27.790 evrih za šibkejšo različico z ročnim menjalnikom; cupra280 z ročnim menjalnikom bo stala 29.568 evrov, z DSG pa 31.559 evrov.