Mercedes GLC – drugačno ime za drugačno pojavo

Mercedesovemu srednje velikem športnem terencu so zgladili robove

Objavljeno
12. avgust 2015 13.03
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Športni terenci so zdaj vsesploš­na kategorija, tudi pri premijskih znamkah, kot je Mercedes-Benz, jih ne manjka in so različne velikosti. Mercedesov sred­nji model GLK je to poletje dobil naslednika, ki ima drugačno ime GLC in tudi zelo drugačno pojavo. Ni več škat­last, postal je privlačen SUV, ki se bo pognal v tekmo z BMW X3 ali audijem Q5.

Verjetno se ne bomo veliko zmotili, če zapišemo, da novejši Mercedesovi modeli drugače kot kdaj prej zelo ugajajo očem, pod taktirko vodje zunanjega oblikovanja Roberta Leš­nika so postali atraktivni avtomobili. To nedvomno velja tudi za novi model GLC, ki je po spremembi sistema modelskih oznak naslednik dosedanjega modela GLK. Slednji je bil na pogled eden bolj robatih Mercedesovih izdelkov, kar pa je kritika, ki je pri nasledniku verjetno ne bo več slišati – je opaz­no zaobljen in usločen, navajajo tudi ugodnejši količnik zračnega upora (0,31).

Mercedes GLC je pripravljen na sorodni konstrukcijski osnovi kot model razreda C in je z dolžino 466 cm za dobrih 12 cm daljši od predhodnika, ima večjo medosno razdaljo in je širši za 5 cm. To je omogočilo malo več prostora za potnike, pa tudi za 80 litrov večji prtljažnik, ki meri 550 litrov in je povečljiv s podiranjem zadnje klopi, deljive v razmerju 40/20/40, v ravno dno. Notranjost je ob višjem sedenju v mnogočem podobna kot v raz­redu C, izstopajo okrogli zračniki v letalskem slogu, ne prevelik multimedijski zaslon na vrhu armaturne plošče, spodaj pa več­funkcijsko kolesce ter kot opcija upravljalnik s sledilno ploščico, ki ni vsakomur najbolj priročna. Ob volanskem obroču je vedno ročica samodejnega menjalnika, ki je del standardne opreme, različne podatke o vožnji je mogoče sprem­ljati tudi na novem prikazu na vetrobranskem steklu.

V nasprotju s kakim tekmecem Mercedes vztraja pri tem, da imajo vse izvedbe tega modela štirikolesni pogon. Uvodoma pa so v ponudbi (le) trije agregati, in sicer 2,2-litrski dizel v dveh različno močnih izvedbah – 220d 4MATIC: največ­ja moč 125 kW, največ­ji navor 400 Nm; 250d 4MATIC: največja moč 150 kW, največji navor 500 Nm – ter 2,0-litrski turbobencinec z oznako 250 ter največjo močjo 155 kW in navorom 350 Nm. Vsi so opremljeni z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Urad­na normna poraba je pri dizlih, kakor navajajo, manjša za slabo petino (od 5 do 5,5 litra), pri bencincu za dobro desetino (6,5 do 7,1 litra), tovarna pravi, da je avtomobil glede na predhodnika lažji za 80 kg.

Šestvaljni motorji so prihranjeni le za večje SUV-je z zvezdo, bo pa po drugi stani GLC decembra pri nas naprodaj tudi kot priključni bencinski hibrid 350 e 4matic, pri katerem bo bencinskemu motorju pomagal električni, skupna moč je 235 kW. Očitno nemška avtomobilska industrija veliko stavi na to vrsto pogona, s katero bo lahko avtomobil nekaj deset kilometrov prevozil tudi le na elektriko in nato naprej deloval kot hibrid. Litij-ionski akumulator, ki prtljažniku vzame nekaj litrov prostornine, bo mogoče polniti na zunanjem omrežju. Tudi v tem primeru bo imel štirikolesni pogon, za prenos pa bo skrbel sedemstopenjski samodejni menjalnik.

GLC ima sicer že v osnovni opremi možnost nastavljanja različnih voznih režimov, tudi trdote blažilnikov. Opremljen je z množico zelo naprednih varnostnih asistenčnih sistemov, nekateri so v serijski opremi, drugi šele v doplačilnih paketih. Med številnimi dodatki izstopata zračno vzmetenje in terenski paket, ki prinaša večjo oddaljenost od tal, zaščito dna, nadzor hitrosti pri spuščanju po strmini ter pet različnih terenskih programov.

Mercedes bo novi model GLC v Sloveniji začel prodajati septembra, in sicer bo v izvedbi z dizelskim motorjem z močjo 125 kW (220d 4MATIC) stal najmanj 46.600 evrov, z močnejšim dizlom z močjo 150 kW (250d 4MATIC) slabih 50 tisoč evrov, za bencinsko izvedbo z močjo 155 kW pa bo treba plačati od 47 tisoč evrov naprej. Ne bo nič novega, če zapišemo, da se z različnimi dodatki avtomobil še močno podraži.