Mini countryman z več prostora in uporabnosti

Prvi kilometri: To je največji mini v zgodovini, zato je tudi udobje vožnje na čisto novi ravni.

Objavljeno
27. januar 2017 19.51
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Magnet je oblika, to je dejstvo. Mini pač temelji na pretiranem oblikovnem izzivanju. Country­man to poslanstvo prenaša v svet modnih mestnih športnih terencev, kjer kupci oblikovno izstopanje in privlačno zgodbo, ki pospremi izdelek, praviloma lepo nagradijo. Country­man ima prvo in drugo, upi na dobre prodajne številke so zato upravičeno visoki.

Pri današnji množici mestnih terencev, ki so vsi po vrsti razmeroma mladi in polni mladostne oblikovne izzivalnosti, ni lahko biti temeljito drugačen. Z vidika prodaje pa je izstopanje na urbanih cestah cilj, ki ga je treba doseči. Kot rečeno, coutryman s tem nima težav. Že njegov predhodnik jih ni imel. Kakor so pokazale hišne poprodajne trženjske raziskave, se mu je zataknilo na drugih mestih, najbolj pri prostornosti in praktičnosti. Tako zelo, da so se tokrat tej temi posvetili precej bolj pozorno.

Očitno lepih čevljev, ki malo tiščijo, ne kupi toliko ljudi, kot bi si Nemci želeli. Novi countryman je tako v dolžino zrasel za zelo konkretnih 20 centimetrov, kar pomeni, da je dolg 4,30 metra in je največji mini doslej. To ni veliko presenečenje, saj je mini ostal mini samo še po imenu in bledem spominu na cenovno dostopen praktičen avtomobilček s črno-belih fotografij. Po prostornosti se novi countryman kljub temu ne more meriti z najbolj družinsko naravnanimi modeli v raz­redu, v katerega je s to dolžino vstopil, je pa treba povedati, da ima tako v potniškem delu kot v prtljažniku neprimerljivo več prostora. Zadnja klop je vzdolžno pomična, streha dvignjena visoko in občutek prostornosti je dober. Zaradi baročno bogato oblikovane notranjosti, ki je nujen stilski podpis minijev, je prostora manj v predelu komolcev in zaradi istega vzroka je okrnjena tudi uporabnost odlagalnih mest. Pa vendar, kot celota je povsem konkurenčno družinsko uporaben, kar potrdi tudi velikost prtljažnika, ki znaša zelo solidnih 450 litrov.

Countryman, ki si deli platformo z BMW X1, bo na voljo s pogonom na sprednji kolesi ali ALL4, 1,5-litrskim turbo trivaljnikom (100 kW) in dvolitrskim (141 kW) bencinskim agregatom ter dvolitrskim (110 kW ali 140 kW) dizelskim strojem. Pozneje bodo v ponudbo dodali priključni hibrid, o povsem elekt­rični izvedbi pa še ne govorijo. Po prvih prevoženih kilometrih lahko potrdimo, da sta tako velikost kot tehnična rast, countryman je namreč nov v vseh ključnih mehanskih delih, udobje vožnje postavila na novo raven. Neposreden volan, temperamentni motorji in čvrsto podvozje pa so kljub večji dolžini ohranili vozno agilnost, ki jo kot mini vsekakor mora imeti tudi coutryman. Premore torej vse potrebno za osvajanje kupcev, ki jih bo glede na svojo butičnost lovil pretežno po ZDA, Kitajski, Veliki Britaniji in Nemčiji. Cena pri nas bo znašala 26.400 evrov za vstopni model z bencinskim motorjem s 100 kW in 29.450 evrov za vstop­ni dizelski model z agregatom moči 110 kW.