Mitsubishijev outlander kot hibridni SUV

Priključni hibrid, ki za štirikolesni pogon uporablja kombinacijo bencinskega in dveh električnih motorjev.

Objavljeno
09. januar 2015 16.21
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

PHEV je kratica za plug-in hybrid electric vehicle, za vozilo, ki kombinira bencinski in električni pogon, hkrati pa je akumulator za električno energijo mogoče polniti na zunanjem omrežju. Konkretno ima mitsubishi outlander PHEV spredaj 2,0-litrski bencinski motor (moč 89 kW) in še enega električnega, drugega pa na zadnji osi; oba imata moč po 60 kW. Vse to mu zagotavlja možnost stalnega štirikolesnega pogona. Ko je električne energije dovolj, sprednji in zadnji kolesi poganjata elektromotorja; ko je začne primanjkovati, bencinski motor prek generatorja polni akumulatorje, pri največjih obremenitvah, na primer pri zelo hitri vožnji in močnejšem pospeševanju, pa bencinec poleg generatorja žene tudi sprednji kolesi.

Litij-ionski akumulatorji, ki so sestavljeni iz desetih modulov po osem celic, so postavljeni v dnu vozila, njihova zmogljivost je 12 kWh in jih je mogoče polniti na zunanjem omrežju, na običajni vtičnici ali hitri polnilni napravi, lahko pa jih polnimo tudi s prižganim pogonskim agregatom.

Proizvajalec zatrjuje, da se je zgolj na elektriko mogoče prepeljati okoli 50 kilometrov, z uporabo bencinskega motorja (posoda za bencin sprejme 45 litrov goriva) pa da je skupni doseg avtomobila 800 kilometrov. Uradna navedba po evropskem merilnem ciklu govori o povprečni porabi 1,9 l/100 km, česar pa seveda v realnem življenju ne boste dosegli.

Smiselnost takšnega vozila je v tem, da ga za dnevna opravila in kratke vožnje vozite le na elektriko, kar je v tem trenutku stroškovno ugodno, hkrati pa obstaja možnost daljših voženj, med katerimi ni strahu, kaj če se akumulatorji izpraznijo, polnilnice pa ni v bližini oziroma za polnjenje ni časa.

 

Outlander PHEV, ki je srednje velik športni terenec srednjih mer (dolžina 4,66 metra), se navzven le malce razlikuje od že znanega modela na klasični pogon z motorjem na notranje zgorevanje. Nekoliko so spremenjeni sprednja maska, obrobe pragov, odbijači, PHEV ima še 18-palčna platišča in zadnje luči s svetečimi diodami. Tudi znotraj je malce drugačen, predvsem izstopa prestavna ročica robotiziranega ročnega menjalnika, kjer sta tudi gumba za različne programe rekuperacije energije med vožnjo. Na sredinski konzoli je vgrajen večfunkcijski prikazovalnik, na katerem lahko spremljate, kaj se dogaja s pogonskim sklopom, porabo energije, bencina, dosegom ...

Glede na osnovni model outlander PHEV prostorsko skoraj ni okrnjen, dno prtljažnika in zadnjih sedežev je le rahlo višje, prtljažnik je izgubil zgolj 14 litrov (463 litrov). Je pa glede na podvojen pogonski sklop njegov minus v tem, da tehta 1,8 tone, s čimer je za približno 200 kg težji od dizelskega outlanderja, in da ga je v nasprotju s tem mogoče dobiti le v petsedežni, ne pa tudi sedemsedežni izvedbi.

Slovenski zastopnik je ceno hibridnega outlanderja postavil pri dobrih 41 tisoč evrih, gre pa za izvedbo z zelo bogato opremo, ki je (žal) tudi edina na izbiro. Tako je dražji od približno primerljive dizelske različice (dobrih 37 tisoč evrov), bi se pa utegnila razlika zmanjšati, če bodo tudi letos za priključne hibride na voljo subvencije, ki so lani znašale tri tisoč evrov.