Nasvet motorista: Vročinski val

Oh, vročina, kako mora biti fino motoristom ... Ali pa tudi ne.

Objavljeno
21. junij 2017 16.27
Matevž Hribar
Matevž Hribar

To je zapis, ki bo tistim v klimatiziranih jeklenih kletkah zbil zavist do mimoidočih motoristov in po drugi strani morda kakšnemu manj izkušenemu motoristu pomagal do manj mukotrpnega kuhanja jajc v objemu usnjenega kombinezona.

Priznajte, avtomobilisti, da vas v prometnem zastoju vsaj malo zamika, da bi tudi vi sami, prav tako kot mimo vozeče mravlje, namesto za volanom sedeli za krmilom: medtem ko nemočno čakate v kilometrski koloni pred mejnim prehodom Kaštel, se te neotesane barabe na dveh kolesih bašejo mimo po levi in desni ter nato še spredaj direktno pred motor.

Je že res, da naj bi bili pred zakonom vsi enaki, ampak, razumite, prosim, da čakanje v koloni pod julijskim soncem pri kakih 35 stopinjah Celzija, in to v zaščitni opremi, ki je, takole čez palec, podobna vaši za na Krvavec v januarju, ni niti prijetno niti zdravju koristno. Ali po domače: bolj ko je pod poletnim soncem hitrost motorista blizu ničli, bolj je to motoriranje ena sama, oprostite, jeba. Ali pa tudi ne − poglejmo, kaj pomaga.

Foto: Matevž Hribar

Izbira časa: sonce na današnji, tretji poletni dan, vzide enajst minut čez peto. Če takrat speljete z domačih ploščic, to pomeni, da ste lahko ob 9:31, ko bo druščina šele na prvi kavi na postojnskem počivališču, že v Novalji, ob 9:42 v slani vodi, pol ure pozneje pa lahko že začnete nadomeščati prikrajšani spanec.

Izbira destinacije: stvar okusa, a vseeno bi rekel, da je poleti Bovec mikavnejši od Portoroža.

Izbira opreme: odkar uporabljam tekstilno opremo z zračniki na zadrgo, me težko prepričate, da bi poleti nosil karkoli drugega. Morda kvečjemu perforiran (dirkaški) usnjen kombinezon in prav takšne škornje. Pred morebitnim dežjem in tudi jutranjim hladom pa naj ščiti (dvodelni) dežni kombinezon, spravljen v prtljagi. Baje prijetno hladijo tudi neki hladilno-vlažilni jopiči; težko komentiram, ker še nobenega nisem preizkusil.

Čas kuhanja, pardon, čakanja na mejnem prehodu bo skrajšal tudi praktični prosojni žepek na levem rokavu, v katerega zataknete prometno dovoljenje in osebno izkaznico.

Foto: Matevž Hribar

Iz izkušenj povem tudi to, da boste v poceni opremi iz poceni materialov smrdeli neprimerljivo bolj kot v dobri opremi, za katero pa niti ni nujno, da je tudi preklemansko draga: zadnjič sem opazil oglas za rabljen BMW-jev komplet opreme Rallye 2 (s prav takšno sem namreč sila zadovoljen) za dobrega petstotaka, kar je manj kot polovični znesek v primerjavi s ceno nove jakne in hlač. Izberite rokavice, podobne tistim za motokros, a z varnostnim paščkom v zapestju in vsaj minimalno zaščito na členkih.

Pa na hidracijo ne pozabite: v prtljagi (v kovčku, nahrbtniku ali pa preprosto s trakom pripeta na motor) naj bo steklenica vode, ki bo zmanjšala možnost za glavobol, vročičnost in v najslabšem primeru omedlevico. Da kava in alkohol (tudi tisti od prejšnjega večera) pomagata doseči nasprotno, menda veste.

Še to: ne mažite si obraza s (sončno) kremo, saj vam jo bo švic izpiral direktno v oči, to pa peče in moti pogled in varno vožnjo.

Opla, še nekaj: predobra zaščita pred vetrom na nekaterih potovalnih motociklih in celo skuterjih onemogoča dober pretok zraka mimo telesa. Ste pomislili, da bi za vožnjo v vročini odstranili vetrobran ali namestili manjšega?

Z upoštevanjem naštetih nasvetov tudi julijski izleti ne bodo mučni. Sicer pa smo motoristi kar trpežni popotniki, ki v istem dnevu lahko trpimo zaradi mraza in vročine, a vseeno ne bomo pustili, da bi nas to spravilo v slabo voljo.