Novi VW touran: prostornejši, pametnejši, lepši …

Dviguje letvico med kompaktnimi enoprostorci.

Objavljeno
10. julij 2015 14.15
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Touran, prvi so zapeljali na ceste leta 2003, do danes pa so jih prodali več kot 1,9 milijona, tokrat ni doživel le pomladitve, dejansko gre za novo vozilo, 13 centimetrov daljše od predhodnika in zato izdatno prostornejše. Poleg tega pa, razumljivo, nabito z najnovejšimi tehničnimi rešitvami.

Touran je zdaj dolg 4,527 m, visok 1,659 in širok (brez zunanjih ogledal) 1,829 m. Najpomembneje pa je, da je večino tega podaljšanja dobila medosna razdalja, ki je zdaj dolga 2,791 m in je v primerjavi s predhodnikom daljša za 11 cm. Čeprav je zdaj touran opazno večji in tudi oblikovno oziroma dizajnersko odlično dodelan, je kljub vsemu lažji kot doslej; v povprečju do 62 kg. Zaradi večjih dimenzij so lahko vgradili nekoliko širše in seveda udobnejše sedeže, s tem da so zadnji trije ločeni oziroma samostojni; in touran je na voljo v 5- in 7-sedežni izvedbi. S tem pridemo tudi do vsestranske (družinske) uporabnosti, ki je eden izmed postulatov njegovega poslanstva. Touran ima poleg zložljivih sedežev, ki med drugim omogočajo, da se zložijo v povsem ravno dno (sistem imenujejo fold flat), kar 47 različnih odlagalnih površin, polic in predalov. Z že omenjenim zlaganjem sedežev v drugi in (če gre za 7-sedežno izvedbo) tretji vrsti pa lahko prevažate veliko prtljage. Petsedežni touran ima prtljažnik s prostornino od 743 l (48 l več kot doslej) do 1980 l; če zložite naslonjalo sopotnikovega sedeža, pa lahko prevažate do 2,7 metra dolge predmete.

Skladno z novimi tehnološkimi možnostmi so v novinca vgradili tudi številne asistenčne sisteme, ki prispevajo predvsem k varnosti, delno pa tudi lajšajo voznikovo delo. Serijska je funkcija večnaletnega zaviranja, serijski je proaktivni sistem za zaščito potnikov, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), sistem front assist z mestno funkcijo zaviranja v sili, asistenco za zastoje, sistem side assist z asistenco za odparkiranje in asistenco za manevriranje s prikolico, ki je v razredu enoprostorskih vozil na voljo prvič. V zvezi s pasivno varnostjo pa omenimo, da so, kljub omenjeni lažji konstrukciji, za približno 25 odstotkov povečali togost karoserije in da v touranu lahko dobite do devet varnostnih blazin in zaves.

K temu dodajmo še nekaj »udobnostnih« pridobitev, na primer električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat skupaj z možnostjo odpiranja zgolj z gibom noge. Nadalje možnost izbiranja voznega režima pa diodne žaromete, k čemur lahko dokupite tudi samodejno vklapljanje in izklapljanje dolgih luči. Ne nazadnje v ta paket lahko dodamo še opcijsko tripodročno klimatsko napravo, ki ima filter proti alergenom. Pri udobju omenim še doplačljivo 1,4 kvadratnega metra veliko panoramsko streho. Za doplačilo pa med drugim lahko dobite kamero, ki namesto staršev spremlja, kaj otroci počnejo na zadnjih sedežih, in posnetke prenaša na zaslon multimedijskega sistema. Naprava za prostoročno telefoniranje in zvočniki vgrajenega multimedijskega sistema pa poskrbijo, da potniki v drugi in tretji sedežni vrsti dobro slišijo, kaj govorita voznik in sovoznik. Ne gre tudi brez vsestranske povezljivosti, saj so vgradili modularni infotainment sistem druge generacije (MIB II), kar omogoča povezljivost z večino pametnih telefonov.

Na koncu še na kratko o motorjih; ti so očitno nekaj samoumevnega in jih tudi na predstavitvah novih vozil skoraj ne omenjajo. Vsi agregati so na novo obdelani, nekoliko zmogljivejši in seveda varčnejši in čistejši. Njihove izvedbe prilagajajo tudi posameznim trgom, zato si oglejmo, kaj bodo imeli na voljo slovenski kupci. To bosta štirivaljna bencinca 1.2 TSI (81 kW/110 KM, 6-stopenjski ročni menjalnik) in 1.4 TSI (110 kW/150 KM, 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG) ter dva prav tako štirivaljna turbodizla: 1.6 TDI (81 kW/110 KM, 6-stopenjski ročni menjalnik) in 2.0 TDI (110 kW/150 KM, 6-stopenjski ročni oziroma DSG menjalnik). Vsi motorji imajo sistem ustavi-spelji in ustrezajo emisijskemu standardu evro6, v povprečju pa so 19 odstotkov varčnejši kot predhodniki.

Ob nespornem vtisu prostornosti in udobja, ki presega standarde kompaktnega razreda, se mi je med prvimi kilometri vtisnilo v spomin predvsem prijetno mehko in tiho blaženje takšnih in drugačnih neravnin ter pikolovsko uglašeno podvozje, kar je med današnjimi avtomobili, obutimi v vse bolj nizkopresečne pnevmatike, že prav redka vrlina.

Kdaj boste novinca lahko kupili? V Sloveniji bo prodaja stekla konec letošnjega septembra. Najmanj, 21.513 evrov, boste plačali za šibkejšega bencinca z opremo trendline, enako opremljen 1,6-litrski TDI pa bo stal 23.267 evrov; navzgor seveda ni posebnih omejitev, boste pa za močnejše motorne različice in bogatejše pakete opreme morali dodati od štiri do šest tisoč evrov. Kot zanimivost povejmo, da bo touran z osnovno opremo, ki pa bo precej bogatejša kot doslej, celo cenejši od primerljivo opremljenega dosedanjega tourana.