Novodobne legende: Renault 5 GT turbo

Vročekrvna petica je imela mnogo ljubimcev.

Objavljeno
21. november 2014 19.26
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih

Njegovo rojstvo temelji na slovitih predhodnikih, kot sta bila renault 5 alpine turbo iz leta 1982 in eksotični 5 turbo s sredinsko nameščenim motorjem in dirkaško namembnostjo, ki mu je prinesla glavno vlogo v Bondovem filmu Nikoli ne reci nikoli. Odločitev, da znova uporabijo konstrukcijsko že znani turbomotor, je bila zato pri konec leta 1985 rojenem novincu skoraj samoumevna. Najbolj vroča petica je dobila 1,4-litrski stroj s polnilnikom znamke Garrett in največjo močjo 85 kW (115 KM). Z njim je 850 kilogramov težki renault 5 GT turbo do 100 km/h potegnil v 7,9 sekunde in drvel z več kot 200 km/h. Imenitnejša kot zunanjost je bila kabina. V spominu ostajajo: trikrak športen volan, školjkasto oblikovana prednja sedeža, preoblikovana prestavna ročica in oranžni merilniki, med katerimi je bil takšen za prikaz turbo delovanja. To pa je bilo vse prej kot umirjeno! Za motor je bila značilna velika turboluknja, zaradi česar petica med priganjanjem ni bila ravno nezahtevna za vodenje. Stroj je bil hkrati muhast. Ogret je zaradi prevelikega hlapenja bencina v uplinjaču nerad vžigal. Tudi turbopolnilnik je bil precej ranljiv, zato se je za marsikatero petico vil modro obarvan izpuh.

Štirivaljnik, ki so ga pri Renaultu namenjali še modeloma 9 in 11, je zato ob modelni prenovi leta 1987 dobil vodno hlajen turbopolnilnik z daljšo življenjsko dobo in nov vžigalni sistem, ki je omogočal delovanje s 500 vrtljaji več. Moč je narasla na 88 kW (120 KM). Zunaj so se takšne petice razlikovale po pre­oblikovanih odbijačih, zaradi katerih se je količnik zračnega upora zmanjšal z 0,36 na 0,35. Takšen GT turbo je potegnil do 100 km/h v 7,5 sekunde. Leta 1989 je sledila druga notranja osvežitev, s katero je petica vztrajala do rojstva clia 16V in clia williamsa.

Renault 5 GT turbo ima še vedno velik krog častilcev, čeprav se večina od skupno 135.211 izdelanih primerkov zaradi težav s tesnili na motorni glavi, motornega pregrevanja, nič izjemno kakovost­nih električnih komponent, rjaveče pločevine ter številnih nezgod že dolgo vozi le še po avtomobilskem raju.