Preizkusili smo: BMW 220d xdrive gran tourer

Najbolj družinski BMW prepriča s praktičnostjo, a ima konkretno ceno

Objavljeno
24. julij 2015 17.32
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Če je bil active tourer serije 2 nekakšen prolog v družinsko smer BMW-jevih avtomobilov, je gran tourer že tista prava stvar na temo prilagodljivosti in praktičnosti. Pričakovano tudi z večino znanih BMW-
 jevih adutov, k čemur pa gre tudi konkretna cena.

Gran tourer serije 2 je z dolžino 455 cm za 21 cm podaljšana različica lani predstavljenega modela active tourer in tako še večji bavarski korak v smer enoprostorcev. Ker smo v tej kategoriji, začnimo s tistim, kar je za uporabnike tak­šnih vozil najbolj pomembno – z notranjo ureditvijo. Lahko rečem, da bodo štirje v gran tourerju sedeli zelo dobro. Tako na odličnih in električno nastavljivih sedežih za voznika in sovoznika kot na dobro prilagodljivi drugi klopi, ki ima vse potrebne lastnosti enoprostorca: zajeten vzdolžni pomik, nastavljanje naklona naslonjal, kar bodo cenili starši majhnih otrok, podiranje naslonjal v prijaz­nem razmerju 40/20/40, in to v ravno dno. Res pa je, da morebitni (peti) potnik na sredini nima toliko prostora kot dva ob vratih, to pač ni veliki enoprostorec. Pri gran tourerju je mogoča tudi izvedba s sedmimi sedeži, od katerih pa sta zadnja dva v tretji vrsti primerna predvsem za otroke. Testno vozilo jih je imelo pet in s tem prostoren prtljažnik, ki je opremljen z uporabnim dvojnim dnom, v katerem ni rezervnega kolesa, temveč set za popravilo pnevmatik. Je lepo obložen s tekstilom, ima nekaj domišljenih detajlov in se enostavno poveča s potegom vzvoda tudi iz prtljaž­nika. Smo tam zadaj kaj vseeno pogrešali? V tako prestižno oprem­ljenem avtu bi nujno pričakovali še s kovino zaščiten prtljažni rob, nalaganje prtljage bo namreč plastiko slej ali prej opraskalo.

Gran tourer serije 2 je za volanom pričakovani BMW z dodelano ergonomijo, preglednimi gumbi in stikali, z ravno prav velikim sredinskim zaslonom in jasno grafiko, ki se odlično upravlja z vrtljivim kolescem, zato nisem prav nič pogrešal kakega najbolj modnega upravljanja na dotik.

Pelje se lepo, je BMW-jevsko čvrst, a vsaj testni primerek se mi ni zdel pretrd oziroma neudoben. Dvolitrski dizel je zelo dober, tako po odzivnosti kot tihosti delovanja, pa tudi solidno varčen – povprečna poraba se je po računalniku vrtela okoli šestih litrov, s pristavkom, da sem vendarle največ vozil v varčnem programu. Tu je še neslišno hiter osemstopenjski samodejni menjalnik, pa v testnem primeru prilagodljivi štirikolesni pogon xdrive, s katerim se je gran tourer brez težav odpeljal na vrh strmejšega razdrapanega kolovoza.

Vse to in še kaj, kar prinaša številna doplač­ljiva oprema, pa ni poceni. Kar ni nič novega in tega nima smisla komentirati.