Preizkusili smo: BMW S 1000 XR

Odločen bavarski odgovor Italijanom.

Objavljeno
10. julij 2015 16.44
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih

Novost, ki je sklenila ponudbo BMW-motociklov, namenjenih potovanjem, sliši na naziv S 1000 XR. Poznavalcem bavarskih jeklenih konjičkov ta oznaka pove, da imamo opraviti z vrstnim štirivaljnikom, ki za sekundarni pogon namesto kardana uporablja verigo, in da si osnovo deli z najhitrejšim motociklom, ki ga izdeluje BMW, S 1000 RR.

Kratica XR je nova in pomeni zanimivo združitev treh motorističnih svetov: vsestranskega endura, dinamičnega superšportnika in udobnega potovalnika. S podobno enačbo se je na trgu že predstavila konkurenca, ki jo še najbolj neposredno uteleša Ducatijeva multistrada. Čeprav imata S 1000 XR in multistrada na papirju podobne karakteristike – oba razvijeta 160 konjev (118 kW), za pogon uporabljata verigo in omogočata udoben, pokončni položaj za krmilom –, sta si po karakterju različna kot dan in noč. BMW zaradi štirivaljnika deluje bolj uglajeno in ima drugačno zvočno kuliso od Italijana.

Položaj za krmilom in pokončno sedenje na XR kar kličeta na dolgo popotovanje, brez težav tudi v dvoje. Za takšne pustolovščine si lahko omislimo tudi izvirna stranska in zadnji kovček, ki se zlijejo z motociklom. Čeprav so kovčki odlični in imajo trakove za fiksiranje prtljage v notranjosti, jim zamerimo, da za njihovo odpiranje potrebuješ obe roki – pri R 1200 GS gre samo z eno. Voznikov sedež je dvostopenjsko nastavljiv po višini.

Vetrobran, ki je po višini nastavljiv v treh stopnjah, omogoča solidno zaščito pred prepihom. Smo pa pogrešali možnost preprostejše, brezstopenjske nastavitve višine vetrobrana z vrtljivim koleščkom, ki jo pozna R 1200 GS. Tudi 17-palčna kolesa sporočajo, da XR kljub nekaterim endurovskim potezam ni namenjen za vožnjo čez drn in strn. No, kakšnemu utrjenemu makadamu bo že kos. Se bo pa zato odlično počutil na avtocesti in ovinkastih podeželskih cestah.

Še večji užitek v vožnji doživimo, če je motocikel dodatno opremljen s touring (1271 evrov) in dinamičnim (1015 evrov) paketom, kot je bil naš testni. Dodatna oprema med drugim omogoča prestavljanje navzgor in navzdol brez uporabe protizdrsne sklopke, tako da jo uporabljamo samo še pri speljevanju in tik pred zaustavitvijo. Dobimo tudi elektronsko aktivno vzmetenje in tempomat. Motocikli S 1000 XR so serijsko opremljeni s sistemom ABS pro, ki omogoča varnejše zaviranje celo, ko je motocikel v nagibu.

Instrumentna plošča mi je bila zelo všeč, saj estetsko kombinira digitalni prikaz hitrosti, analogni merilnik vrtljajev in zaslon s podatki potovalnega računalnika, ki so več kot izdatni.

Seveda ima vsaka medalja dve plati in tokrat gre zamera zoprnim mikrovibracijam na krmilu, ki se pojavijo v določenem območju vrtljajev (okoli 4000 vrt./min.).

* * * * *

Drugo Mnenje

XR pri BMW odpira novo poglavje v svet križancev. Ponuja udoben položaj sedenja, porazdelitev teže pa je nevtralna in ni postavljena previsoko. XR je okreten v mestu ter uživaško miren in udoben v »raziskovalno-potovalnem« hitrostnem območju. Ko črpa polno energijo, iz zelo športnega agregata pokaže drugačno, eksplozivno in impresivno moč. XR daje varen občutek na vseh vrstah voznih podlag, dopušča lahka in globoka nagibanja na zavitih cestah, potovalno udobje na avtocesti ter veliko športnega uživanja z zelo odzivnim agregatom. Občutno lažje, bolj dinamično in v drugačni obliki uživaško kot pri GS.

Andrej Brglez