Preizkusili smo: Fiat 500X city look 1.6 multijet II 16 V lounge

Mehkejša izvedba ameriškega Jeepa za evropske kupce.

Objavljeno
04. september 2015 17.43
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih

Lahko se še tako čudite, da Fiat nima več domišljije pri oznakah, a 500X dejansko s svojimi potezami zelo spominja na »osnovnega« fiata 500, kar mu sam štejem v dobro. Morda na karoseriji, predvsem bolj čokatem zadnjem delu, še kaže nekaj za fiate netipičnih potez, a v notranjosti vas bo pričakala armaturna plošča v slogu »cinquecento«, ki bi ji na prvi pogled sicer lahko očitali vsaj za odtenek preveč ceneno plastiko, a v resnici se med uporabo pokaže bolj za igračkasto kot nekakovostno. Tudi ponovitev barve karoserije na nekaterih delih se zdi prej šik kot odvečen kič.

S svojo pojavnostjo 500X pravzaprav ne vzbuja kakšnih misli o grobosti, ki bi jo lahko doživeli med terensko vožnjo. Zato se zdi, da so njegovi tekmeci predvsem mehki križanci, denimo renault captur, morda mitsubishi ASX, a z njimi se bo uspešno spopadel ne samo med mestno vožnjo, kjer je dovolj okreten, ampak tudi na (khm, ne preveč zahtevnem) terenu. Z okroglim gumbom ga lahko pripravimo, da bo pokazal nekaj več od tistega, kar ponavadi pričakujemo od sprednjega pogona, a pretiravati kljub vsemu ne gre ... Bolje se počuti na običajnih cestah, kjer prevladujejo mehki občutki, tudi zaradi nagibanja v ovinkih z njim ne boste preverjali meja dinamičnosti na zavitih cestah.

Pravi biser v tem avtomobilu je 1,6-litrski dizel z zelo primernimi 88 kW moči in 320 Nm navora. Se opravičujem, a razni nemški, deloma pa tudi francoski konkurenti se lahko temu motorju spoštljivo priklonijo: teče tiho in mirno, med pospeševanjem je vedno zvezen, omogoča vožnjo brez nenehnega prestavljanja, pa še pri porabi se izkaže, saj jo je mimogrede mogoče spustiti tja do petih litrov na 100 kilometrov.

Za ta razred ima vgrajene dovolj infozabavne in udobnostne opreme, presežka pa na tem področju le ni. Sistem uconnect deluje nekoliko posebno, a bi se ga morali hitro navaditi, tudi potovalni računalnik na dovolj preglednem zaslonu med merilniki bi bil lahko zasnovan z nekaj več misli na vsakodnevno uporabnost.

Glede na svoje mere je fiat 500X pričakovano prostoren, najbolj prijetno preseneti na zadnji klopi. Prtljažnik je povprečen, tako velikega je mogoče najti tudi v kakšnem manjšem (in cenejšem) križancu. Je torej fiat 500X namenjen predvsem generaciji X, ki je že prerasla malega fiata 500 in si želi nekaj večjega v zelo podobnem slogu?