Preizkusili smo ford B-max 1.5 TDCi titanium

Prijazen mestni spremljevalec na družinskih poteh.

Objavljeno
16. junij 2015 20.21
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih
B-max je Fordov poskus iskanja prostorskega čudeža v majhnem mestnem avtomobilu. Morda manj z velikostjo prtljažnika (308 litrov), ki mu uporabnost povečuje dvojno dno, zato pa toliko bolj z nekaterimi inovativnimi rešitvami – denimo odpiranjem bočnih vrat.

Nekaj manj kot 4,08 metra dolg avtomobil razveseljuje med mest­no vožnjo, saj je okreten in igriv. Volanski mehanizem je zasnovan ravno prav čvrsto, da ponuja dober občutek in odziv o dogajanju, hkrati pa ne otežuje manevriranja na ozkih ulicah. Enako lahko rečem o podvozju, ki se hipno odzove na cestne neravnine in na potnike ne prenaša odvečnih vibracij.

Šibkejši 1,5-litrski dizelski motor z močjo 55 kW, ki je poganjal test­nega B-maxa, se je po mestu izkazal za zelo učinkovitega. Dovolj je namreč iskriv za pogosto speljevanje in vožnjo z mestno hit­rostjo, medtem ko mu na avtocesti sapa malo pohaja – a ne toliko, da na klancih ne bi zmogel ohraniti hitrosti. Le iskrivosti mu zmanjka. Kljub zgolj petim prestavam ročnega menjalnika ni nikoli pretirano ali celo moteče glasen, porabo goriva pa je brez večjega odrekanja mogoče ohranjati pod 5,5 litra na 100 kilometrov.

Bočna drsna vrata so posebnost predvsem zaradi dejstva, da niso vpeta v sredinski stebriček – tega preprosto ni –, ampak v streho in prag avtomobila. Rešitev je všečna, a je treba na nekaj stvari paziti ali se jih navaditi. Iz notranjosti se malo teže zaprejo, kar pomeni, da boste otrokom najbrž morali pomagati. Bodo pa zato zadaj sedeči veliko laže vstopali v avtomobil, še zlasti na ozko odmerjenem parkirnem prostoru.

Notranjost pri B-maxu zaznamuje dokaj majhen zaslon na sredini armaturne plošče, pod njim so številne tipke, razvrščene podobno kot v starih mobilnih telefonih. Ja, ta zasnova res izhaja iz časa, ko še nismo poznali pametnih telefonov z zaslonom na dotik, in zahteva nekaj časa, da se je privadite, saj ni najbolj intuitivna. Vse drugo je v B-maxu tam, kjer pričakujete, še tipk na volanskem obroču je ravno prav, seveda pa je videz notranjosti avtomobila odvisen tudi od izbrane opreme – titanium z nekaterimi dodatki v testnem vozilu se zdi kar pravšnja, čeprav dražja.