Preizkusili smo: Kia cee'd SW 1.6 CRDi GT line navi 100 kW

Karavan s športno dušo

Objavljeno
20. junij 2016 15.50
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin

Naj vas oznaka ne zmede. Marsikateri avtomobil jo je že imel. Ključna je ciljna skupina in tu velja, da se nališpana kia dobrika ljubiteljem športne telesne govorice. To je cee'd na proteinih, pri katerem ne spregledaš agresivnega prednjega odbijača z atraktivnima štiridelnima meglenkama s kockastimi LED-elementi v slogu novodobnih porschejev in najbolj adrenalinskega cee'da GT s 150 kW (205 KM). Napenjanje mišic se nadaljuje s plastičnimi stranskimi obrobami, prednjimi in zadnjimi LED-svetili, zadnjim odbijačem s temno obrobo in dvema zajetnima izpuhoma. Vse prej kot neopazna so 17-palčna lita platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami.

Dinamično preobleko zaokroži notranjost. A brez skrbi, to ni dirkalnik z nerodnimi sedeži, kjer so stranski robovi tako visoki, da se komaj skobacaš v avtomobil. Trikrak volanski obroč je oblečen v usnje in dopolnjen s poudarjenima držaloma za palca, stopalke so aluminijaste, enako velja za naslon levega stopala. Oko se ustavi na imenitnejšem oblazinjenju, s kromom polepšanih detajlih, osvetljenih priključkih za zunanje avdio- in elektronske naprave ter aluminijastem stikalu za zagon motorja. Ker gre za najbolje oprem­ljeni cee'd, je treba omeniti razširjeno paleto asistenčnih varnostnih sistemov in sedempalčni zaslon z navigacijskim sistemom TomTom, ki premore internetno povezljivost za prikaz aktualnih prometnih informacij, vremenske napovedi in opozorila na stacionarne radarje. A da ne bo pomote, cee'd SW je predvsem karavan, ki ima 528-litrski prtljažni prostor z izvrstnimi odlagališči v dvojnem dnu in kakovostnim rolojem s stranskimi vodili, kakršne premorejo le najboljši predstavniki tega razreda.

Vsem, ki so trdili, da je nekdanji 1,6-litrski dizel z 92 kW (128 KM) prešibak, ponujajo pri Kii posodob­ljen štirivaljnik. Moči je 100 kW (136 KM), k čemur je treba prišteti 280 Nm navora v širokem razponu od 1500 do 3000 vrtljajev. Še bolj ključen utegne biti podatek o dodatni protihrup­ni zaščiti, s katero deluje cee'd med vožnjo bolj salonsko in odraslo – tudi med priganjanjem, ko dosežeš z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom 100 km/h v 10,5 sekunde in največ 194 km/h. Tovarna obljublja 4,7-litrsko povprečno porabo goriva, a bo v praksi večinoma znašala slab liter več. Tu ni pripomb, tako kot ne glede prožnosti, kar so nekateri očitali nekdanji izvedbi 1,6-litrskega dizla.

Opremski paket GT line prinaša nov in bolj športno obarvan pogled na ta avtomobil. Z njim je Kia dodala družinski in racionalni komponenti še dinamično, kar zna ugajati. Poudariti moramo le to, da je takšen cee'd v primerjavi z običajnimi med ostrejšo vožnjo bolj čvrst in med ovinki stabilen, a hkrati na luk­­njastih površinah bolj trd.