Preizkusili smo: Kia venga 1.4 CVVT

Veliko prostora, zmogljiv motor, a z veliko porabo

Objavljeno
19. september 2016 16.43
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

To je še en dokaz, da o prostornosti avtomobila ne moremo sklepati zgolj po njegovi zunanji velikosti. Številni veliki avtomobili imajo namreč notri zelo malo prostora, a velja tudi nasprotno – kar je potrdila kia venga.

V njej nimajo težav niti dvometraši, saj je prostora dovolj, čeprav sedeža ne pomaknejo povsem nazaj. A tudi če ga, nikogar ne ovirajo. Za njimi lahko še vedno sedi odrasel sopotnik. Prostorno je torej spredaj in zadaj, tudi kakovost sedežev je zadovoljiva.

Glavna posebnost je, da se v vengi sedi precej pokončno. Prav zato ni čudno, da so me v času testnih voženj za rokav pocukale tri starejše gospe, saj so opazile, kako sem vstopal in izstopal brez pretiranega sklanjanja. Pri takšnem načinu sedenja je hvaležna predvsem hrbtenica, kar je glavni razlog, da ustreza ljudem, ki v avtomobilu radi sedijo podobno kot za mizo v domači kuhinji.

Čeprav je obilo prostora za štiričlansko družino, ga presenetljivo veliko ostane tudi v prtljažniku (440 litrov z dvojnim dnom). Vanj lahko zbašemo vse kovčke za desetdnevne počitnice, bolj tesno pa postane, če je med prtljago tudi kakšen športni rekvizit. Kakšen liter je vseeno spet na voljo, če se pri zadnji klopi zmanjša kot hrbt­nega naslona, kar omogočajo prilagodljivi sedeži.

Motor, 1,4-litrski bencinar z 90 konjskimi močmi (66 kW), je poskočen in tih. Brez težav pospeši tudi čez 160 kilometrov na uro, le avtomobil pri tej hitrosti postane za kanec manj stabilen in se bolj nagiba. Sicer nič posebnega, le občutek ni povsem prijeten. Vožnja je skoraj neslišna, kar ni vedno lastnost avtomobilov tega cenovnega razreda. Toda ni vse navdušujoče. Predvsem poraba goriva bi bila lahko manjša. Pri čisto običajni vožnji je namreč znašala 8,4 litra na sto prevoženih kilometrov.

Pomembna prednost pa je cena. Testni primerek stane 14.590 evrov, a vendar ne gre za naključj­e ali kakšno posebno radodarnost Kie, ampak dejstvo, da venga ni več svež model. Prav zato so notranji materiali rahlo zastareli, vsaj če jih primerjamo z najnovejšimi modeli katerekoli znamke, s Kio vred.

Avtomobil ni popoln, a se zdi, da poskušajo z njim pridobiti starejše kupce. Njih pa verjetno ne zmoti, če imajo notri malo starejšo plastiko, prav tako bodo redko divjali in čutili nelagodno nagibanje. Le strošek za gorivo ni blagodejen za slovenske pokojnine.