Preizkusili smo: Mercedes-benz E 220 d kupe

Razkošje, dizajn in koketiranje z voznikom in okolico.

Objavljeno
14. julij 2017 23.18
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Je manjši C in večji S ter srednji E. E kupe. Videti je kot S, stane pa veliko manj. A da bi ta avto, kaj šele S, sodili po ceni, tako in tako ne gre. Če si ga človek lahko privošči, bo užival v izjem­nem udobju vožnje in visoki modi oblikovanja enega najlepših kupejev na trgu.

Med preizkušanjem E kupeja smo nepričakovano dobili še nekaj. Injekcijo čistega patriotizma. Nam­reč, potrditev, da je markanten in da ga tudi na parkirišču pred Cankarjevim domom, polnem lepih avtomobilov, ne moreš zgrešiti, je prišla v prav posebni obliki. Ko zapuščam avto, me nagovori človek z izjemnim čutom za lepoto: »Je k zvezdi moral priti naš fant, da imajo spet unikatni presežek.« In ko se vračam, pozdravim policista, ki stoji nedaleč ob parkiranih avtomobilih, in mi reče: »Med koncertom so mimoidoči gledali samo tega.«

Tak je E kupe. Sicer pa fotografija pove vse. V dolžino je malo večji, kot je bil, a se to na oko ne opazi. Se pa v kabini, saj je zrasel med obema osema, kar pomeni, da je za potnike še več prostora. Že prej je ponujal dobro prostornost potnikoma zadaj, zdaj pa je v predelu kolen in ramen prostora še precej več. Kupe je nekoliko nižji od sorodnega limuzinskega ali karavanskega E, kar se občuti tudi pri vstopu in izstopu. Nižje in v bolj športni preži stoji tudi zato, ker ima večje športne ambicije, saj si tako v ovinkih zagotovi manj nagibanja karoserije in boljšo lego. In pri voznih lastnostih preizkusnega kupeja odkrijemo še njegovo ključno poslanstvo. Ponuja kombinacijo vrhunskega užitka v udobnih luksuznih plovbah po širnih avtocestnih oceanih in zanesljivo drsenje mimo dolgih ovinkastih čeri. Lega v ovinkih je najboljša pri hitri, a tekoči in nezaletavi vožnji. Če hočete bolj dirkaški in napadalen kupe, bo treba k drugi znamki. Ali v svet AMG. Vzmetenje, neposrednost volana in prenosi mase so dobro pretehtani in dajejo največje užitke pri nenapadalni vožnji, ki pa je lahko hitra in udobna hkrati. Moč elegance torej.

Pod grbama na pokrovu motorja je bil v testnem avtomobilu nameščen dvolitrski dizel s 143 kW (194 KM) moči, ki je bil sparjen z odličnim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Dizelski motorni del so zelo dobro zvočno zadušili, tako da njegov delavski motorni takt ne zareže moteče v potniško kabino. Tudi sistem start-stop deluje nežno, tekoče in brez stresanja, kar ni bila vselej odlika nekaterih hišnih modelov. Zmog­ljivost je glede na koncept zmernega športnega in predvsem uživaškega vozniškega sloga tudi pri (zgolj) dvolitrskem agregatu več kot primerna. Motor zmore zelo prepričljiv vlek v širokem polju motornih vrtljajev. Sicer je jasno, da se takim kupejem odlično podajo večji bencinski stroji. A pri njih ni mogoče računati na porabo zgolj 5,8 l/100 km, kot smo jo na preizkusu dosegli mi in je zelo dober rezultat. Vrhunsko vozno udob­je je zmotilo le na kratkih grbinah glasno podvozje, kar pa je deloma posledica tudi trdih nizkopresečnih pnevmatik, za katere so naše luknjaste ceste očitno prehud zalogaj. Nemcev na ogledalskih cestah to nemara ne bo pogosto motilo, naši kupci pa se bodo tudi nekako prebili skozi dan, saj že pogled na E kupe odtehta marsikaj. Med drugim ceno, ki jo privlačni dodatki še bolj dvignejo v nebo.