Preizkusili smo: Opel astra sports tourer 1.6 CDTi aut.

Podaljšani avto leta, ki pa nima rekordno velikega prtljažnika

Objavljeno
06. maj 2016 13.34
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

V nižjem srednjem razredu je karavanska različica še ved­no tista, ki privlači (racionalne) kupce. Takšne, ki si želijo v avtomobilu sorazmerno majhnih mer dobiti čimveč prostora. Astra je tipični predstavnik tega razreda, a karavan, ki mu pri Oplu zdaj pravijo sports tou­rer, s svojo dolžino že pogleda v razred više.

 

Načeloma ni s tem nič narobe: astra sports tourer je skladno oblikovan avtomobil, pri katerem v maniri sodobnih časov zadek ni več strmo odrezan, ampak se streha elegantno spušča. A s skoraj 35 cm podaljška v primerjavi s petvratno astro je od konkurence daljša za več kot 10 cm. Ta prirastek se sicer ne pozna v prt­ljažniku, ki ga je s 540 litri (oziroma 1630 litri pri podrtih zadnjih sedežih) celo nekaj manj kot pri krajših konkurenčnih karavanih.

Je pa prtljažni prostor, ki smo ga v testnem avtomobilu lahko odpirali tudi z zamahom noge pod odbijačem, vrata pa so bila vodena električno, zgledno urejen. Pričakovano ima ravno dno ob podrti zadnji klopi, ki je deljiva v idealnem razmerju 40:20:40. Prekriva ga kakovosten mehak rolo, rob pa je zgolj plastičen.

Kakor v drugih astrah je tudi v sports tourerju potniški del prijazen do vseh potnikov, tako spredaj kot zadaj. Voznik ima pred seboj urejeno okolje s polno sodobnimi domislicami, le na dostop do njih se je treba navaditi in si vzeti čas za spoznavanje vseh skrivnosti.

Med vožnjo se za tretjino metra daljša astra sports tourer še vedno obnaša predvidljivo, podvozje ostaja čvrsto, v testnem avtomobilu zaradi precej napolnjenih pnevmatik celo na trenutke trdo. So pa po navodilih ekološko zelo napolnjene pnevmatike (2,7 bara) prinesle zadovoljstvo med postanki na bencinskih črpalkah. Dizelski motor z 1,6 litra prostornine in 100 kW moči je sicer bolj kot ne lagodna izbira brez želje po dokazovanju agresivnosti. Njegovo prijetno družinsko naravnanost dopolnjuje šeststopenjski samodejni menjalnik, ki ga preprosto ne čutiš. Kljub temu da v tej kombinaciji ni sistema stop-start, je astra sports tourer na testu v povprečju porabila slabih pet litrov dizla na vsakih 100 kilometrov.

Tu se besede o racionalnosti iz uvoda seveda obrnejo. V tej kombinaciji boste dobili dolg avtomobil z ne rekordnim prtljažnim prostorom, a zgledno gospodarnostjo, ki v nižjem srednjem razredu tudi nekaj šteje …