Preizkusili smo: Opel corsa 1.6 turbo OPC

Najzmogljivejša corsa ponuja veliko vozniških užitkov

Objavljeno
07. junij 2016 18.39
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj

Ko sem prijatelje spraševal, ali vedo, kako močan motor ima tale corsa, so se vsi krepko ušteli; še najboljši približek je bil 160 konjskih moči. Zverinica pa iz 1,6-litrskega turbobencinca iztisne kar 154 kW oziroma 210 KM.

Trivratna corsa OPC, kar je kratica za Opel Performance Center, je na voljo že od leta 2007, ko so 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, podprt s turbino, navili na 141 kW (192 KM), zadnja različica pa zmore, kakor rečeno, še slabih 20 konjev več. To manj kot 1300 kg težkemu vozilcu omogoča največjo hitrost 230 km/h in pospešek z mesta do 100 km/h v 6,8 sekunde.

A  številke še zdaleč ne povedo vsega o tem mini šport­niku. Toliko moči, ki se prenaša na sprednji kolesi, je namreč zahtevalo kar precejšnjo dodelavo, ki od daleč ni vidna. Oplovi inženirji so temeljito učvrstili podvozje in vzmetenje, kar seveda ni namenjeno voznicam, ki bi se s corso vozile na tržnico. Dodali so zajetni izpušni cevi (Remus), ki vsaka na svojem koncu gledata izpod zadka; mednju so namestili tudi manjši difuzor. Ker se mora tako močno vozilo tudi ustaviti, so dodali Brembove zavore. In kar je verjetno najbolj pomembno, v doplačljivem paketu »zmogljivost OPC«, ki tole corso podraži za 2400 evrov (v njem so recimo kolesa s pnevmatikami dimenzije 215

40 R18), je vključen tudi sprednji diferencial z delno zaporo. Ta odlično odprav­lja pomanjkljivosti prednjega pogona, saj pri dinamični vožnji skozi ovinek močno ublaži podkrmiljenje, ko sprednji del vozila sili iz ovinka.

Vse to omogoča, da je corsa OPC lahko zelo zelo hitra na podeželskih in čim bolj ovinkastih cestah. Edini pogoj je, da je asfalt kolikor toliko gladek, saj na neravninah zaradi čvrstega vzmetenja vse skupaj postane precej neudobno. Vozniško veselje dopolnjujeta vrhunska Recarova športna sedeža, ki sta bila v testnem vozilu odeta v usnje.

A corsa odlično opravi tudi z vsakdanjo vožnjo, prožnost motorja in nastavitev šeststopenjskega ročnega menjalnika omogočata veliko ležernosti. Takrat je tudi zgledno tiha. Od načina vožnje je seveda odvisna poraba goriva, ki se giblje od dobrih sedmih proti 9,5 l/100 km.

Testni primerek, ki je bil zaradi doplačljive opreme za skoraj 6000 evrov dražji od osnovne različice, je imel poleg že omenjenega šport­nega paketa še veliko druge dodat­ne opreme. Čeprav tako opremljena corsa OPC sploh ni videti slabo, kljub vsemu ne deluje nastopaško. Prej skriva, kaj zmore. To velja tudi za potniško kabino oziroma armaturno ploščo. Ergonomija je solidna, vse je tam, kjer mora biti – no, morda bi si želel le natančnejši menjalnik –, manjkalo pa mi je več športnega vzdušja, vsaj kakšen dodaten inštrument …