Preizkusili smo: Peugeot 308 GTi

Preplet moči, športnega sloga in čvrste gradnje

Objavljeno
01. april 2016 18.54
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Ta 308 GTi je novodobni poklon zlatim časom GTI, ko se je v gostilnah kadilo na polna pljuča in so čevlje prekrivale hlačnice na zvon. Hlače na zvonec prihajajo nazaj, Peugeot s kratico GTI pa v resnici ni nikoli odšel.

Premalo športen, preveč konservativen? Stvar okusa seveda, a osebno menim, da so stilski dodatki GTi-ja modro pretehtani. Zaradi velikih platišč, rdeče obarvanih zavornih čeljusti z napisom peugeot sport, iz karoserije nevsiljivo izpeljanih spojlerjev ter zaradi dveh velikih, v zadnji odbijač tesno prilegajočih se izpušnih cevi si bo verjetno pridobil simpatije večjega števila kupcev, kot bi si jih z izrazitim reli pretiravanjem. Tudi v kabini je sporočilo enako. Sedeži z brezhibnim oprijemom so natančno izdelani in šivi po robovih lepo vidni, dodani športni elementi pa nevsiljivo gradijo občutek bivalnega nadstandarda.

Ne nazadnje se enaka filozofija ponovi tudi v vožnji. Moč številk je brezhibna, saj 308 GTi iz zgolj 1,6-litrskega stroja s turbino razpiha plamen 200 kW (270 KM). Za ljubitelje primerjalnih statistik je to pomemben podatek, za druge pa bo verjetno dovolj, da vemo, da se ta lev mačizma ne boji tekmecev. Hvalimo močan in nepretrgan motorni vlek že iz nizkih vrtljajev, za Peugeotove standarde nepričakovano čvrst in natančen ročni menjalnik, občutno razliko v obnašanju motorja v običajnem režimu delovanja in po pritisku na stikalo sport ter rezek zvok motorja v kabini in zunaj nje. Podvozje je znižano za 11 milimetrov, 19-palčna platišča iz lahkega karbona so občutno lažja, izhodno moč v ovinkih pa pomaga krotiti delna zapora diferenciala (Torsen). Kompaktne mere, soliden prenos moči na kolesa, malo preveč sintetičen občutek na volanu in zanesljiv vlek zagotavljajo dober paket užitkov v ovinkih, skozi katere se GTi vije kot profesionalna plesalka.

Je pa dejstvo, da 308 GTi z voz­nim potencialom ne sili med najbolj dirkaške modele v tem raz­redu. Tako kot z obliko tudi z voznimi lastnostmi noče biti tak in to je lahko njegova prednost. Ponuja najvišjo raven kompromisa med visokim potovalnim udobjem za vsak dan ter izjemnimi in hkrati varnimi užitki v dinamični vožnji. Peugeot 308 GT, ki stane dobrih šest tisočakov manj, ima sicer zelo prepričljivih 151 kW, a kaj, ko ni vse samo v napisanih kilovatih. GTi ponuja veliko več na cesti real­no močnih konjev, ki jim doda še prvovrstno mehaniko in tako iz njih v ovinkih iztisne najboljše.