Preizkusili smo: Peugeot 308 SW allure 1.6 blueHDI 120 EAT6

Obilo prostora v prtljažniku, spredaj minimalističen slog.

Objavljeno
05. januar 2018 18.20
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
V poplavi vseh mogočih šport­nih terencev so zelo ogrožena vrsta postali karavanski avtomobili. A kljub vsej tej noriji z velikimi avtomobili, ki omogočajo višje sedenje, še ostajajo ljudje, ki imajo raje tradicionalne družinske modele z bolj uporabnim prtljažnikom in manjšo porabo goriva.

Karavani so v zadnjih letih povsem zapostavljen avtomobilski seg­ment, saj trg vse bolj zavzemajo športni terenci. Tako rekoč ni več proizvajalca, ki v ponudbi ne bi imel teh novih velikih avtomobilov, vendar marsikdo kmalu ugotovi, da ni vse zlato, kar se sveti. Že res, da se v športnih terencih sedi višje, a kaj, ko so za večje družine še vedno precej bolj uporabni karavanski primerki. Eden takšnih, ki še uspešno živijo, je peugeot 308 SW, ki ima kar nekaj prednosti, a tudi kakšno pomanjkljivost.

Karavanska oblika je precej tradicionalna in že dolgo v ljudski podzavesti, vendar je Peugeotovemu modelu uspelo zadržati precej svežine. Prevladujejo dolge in elegantne linije, enak pristop je v notranjosti, kjer je vse začinjeno z minimalističnim slogom. Kljub temu (ali prav zato) je vse logično za uporabo, vse je pri roki, v središču pa je zdaj že poznani Peugeo­tov manjši volan, zato je zaslon z vozniškimi podatki nad njim. Nekateri se na to posebnost še vedno niso navadili in imajo težave tudi z obvolanskimi stikali, vsaj meni pa je Peugeotova drugačnost všeč.

Nekaj težav je z osrednjim zaslonom na dotik, vsaj je odzivnost precej počasna, zato je uporabnik pogosto zmeden in ne ve, ali je sistem zaznal njegov dotik ali ne. Potem večkrat pritisne, toda ker zaslon deluje z zamikom, uporabnik hitro zabrede pregloboko v meni. Precej preprosto pa je vzpostaviti povezavo z mobilnim telefonom, kar uspe celo »mobilnim« amaterjem.

Pod pokrovom je 1,6-litrski dizelski motor s stotimi konjskimi moč­mi (73 kW), kar je povsem dovolj za solidne vozne užitke pri vsakodnevnih opravkih. Avtomobil je varčen, porabo goriva je mogoče ohranjati pod šestimi litri. Celoten vozni paket omogoča udobno vožnjo, tudi sedeži so primerni za daljša potovanja, a se sedi precej nižje kot v trenutno priljubljenih športnih terencih. Prostora je vsaj spredaj povsem dovolj tudi za najvišje voz­nike, zadaj se brez težav peljejo predvsem otroci.

Največja prednost je prostorska uporabnost v zadnjem delu, saj je ob normalni sedežni razporeditvi v prtljažniku prostora za 660 litrov, ob podrti drugi klopi pa 1775 litrov, pri čemer se druga klop podira v razmerju 60:40. Za aktivne družinske počitnice dovolj, če pri hiši ni več kot enega otroka, pa gredo lahko noter tudi smuči.