Preizkusili smo: Peugeot 5008 GT 2.0 blueHDi 180

Peugeotova oblikovna in prostorska igra.

Objavljeno
29. december 2017 15.37
dav
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Peugeot 5008 je do konca prednjih vrat enak manjšemu 3008. V drugem dejanju karoserije ponuja spretno optično prikrito dolžinsko rast, v kabini pa tri samostojne sedeže in modularno rabo velikega prtljažnika. Večji enoprostorski družinski srečni konec so zgradili na skoraj 20 centimetrov daljši skupni dolžini.

Peugeot 5008 prihaja v novi generaciji pred kupce suveren, mladosten in dovolj drugačen, da ga oko opazi tudi v poplavi drugih novih velikih mestnih terencev. Prej ni bilo tako in že to je velika razlika. A bistvo 5008 je drugje, v dobrih 16 centimetrov daljši medosni razdalji. Ta je dala potnikom v drugi vrsti tri samostojne, po dolžini in naklonu pomične sedeže ter veliko prostora za noge. Druga pomembna dodana vrednost je v obliki prtljažnika. Ta ponuja od 780 do 1060 litrov prostora, odvisno, ali v dno vstavite dodatna sedeža. Možnost preprostega dodajanja ali odstranjevanja para sedežev, ki se lahko zložita tudi v dno, je praktična rešitev. Prav tako hvalimo pravilno kockasto obliko prtljažne odprtine, ravno dno, preprosto zlaganje sedežev in nizek nakladalni rob. Voznika utegne navdušiti tudi netipična in sveža oblika armature. Če so pri prvem poskusu ustrelili mimo, so v drugem zadeli tako drugačnost kot uporabnost. Armatura je izdelana iz različnih materialov, trde in mehke plastike, kovinskih vložkov in na otip prijet­ne tkanine. Vse našteto je kakovostno zloženo skupaj, spoji so večinoma precej natančni in občutek, da so se nadpovprečno potrudili za ugodje bivanja, potniku ne uide. Volan je manjši in vsekakor zahteva nekaj privajanja. Greben sredinske konzole je precej širok in visok, kar zmanjša prostornost v predelu komolcev in desne noge. Vendar so to so manjše pripombe, ki ne pokvarijo celote. Nova ureditev vozniškega prostora je nedvomno kakovosten razvojni korak naprej in lep dokaz kakšne možnosti ponuja svet, ko si drznemo razmišljati zunaj ustaljenih okvirov.

Vozniško gledano je 5008 primerno udoben in tako v kabini kot v motornem delu dobro zvočno zatesnjen. Cestne neravnine in luknje prenese brez posebnega stresanja. Velikemu levu dinamično rezanje ovinkov ni blizu, česar mu ne štejemo v minus, saj za družinsko naravnan velikovolumenski avto šport­nost ni nujna prioriteta. Samodejni menjalnik s šestimi prestavami ni zadnji krik tehnike, saj na trenutke deluje neodločeno, a kljub temu velja, da delo dobro opravi. Njegova prednost je, da zmore solidno izkoristiti prednost suverenega navora, ki ga že pri nizkih vrtljajih ponuja dvolitrski dizel s 133 kW moči. Moči je tako vselej dovolj, vrtenje pri nizkih vrtljajih pa je pridelalo v zimskih voznih razmerah povprečno porabo 7,7 l/100. Cena 5008 s takim motorjem in menjalnikom znaša 37.588 evrov, za kar dobimo dober paket varnostne preme in udobja, ki mu v resnici nič ne manjka. A znesek ni majhen in različnih tekmecev ne manjka.