Preizkusili smo: Renault kadjar bose energy TCe 165

Prostoren športni terenec z dobro opremo.

Objavljeno
15. oktober 2017 11.11
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Avtomobilski križanci se množijo kot gobe po dežju, zato se zdi renault kadjar že skoraj veteran, toda na naših cestah je šele dobri dve leti. Kljub kratkemu času je že eden bolj prepoznavnih Renaultovih avtomobilov in nič ne kaže, da bo v prihodnosti kaj drugače.

Rast prodaje avtomobilskih križancev vseh velikosti je tolikšna, da jih imajo vse več celo posamezne blagovne znamke, kaj šele širše avtomobilske zveze. Ena od teh je denimo Renault-Nissan. Že leta 2006 so zagnali proizvodnjo nissana qashqaia, kar pa ni bila nobena ovira, da ne bi leta 2015 pri Renaultu naredili zelo podobnega kadjarja. Športna terenca sta tako nastala na isti platformi, le da je kadjar daljši za šest centimetrov in za tri širši, tako da je dolg 4,45 metra, širok 2,05 metra in visok 1,6 metra.

Na pogled je to precej tipičen Renaultov SUV, z velikim tovarniškim grbom spredaj in zadaj, mogočno sprednjo masko in mehkimi ovalnimi linijami. Poleg atraktivne rdeče barve (za doplačilo 690 evrov) je opazna tudi črna plastika s kovinskimi dodatki v spodnjem delu avtomobila. Manj atraktivna je notranjost, predvsem zaradi slabših materialov. Resda ni z njimi nič narobe, a vendar niso povsem v skladu z zunanjim leskom.

Vendar za potnike je večinoma najpomembnejše, da imajo v avtomobilu dovolj prostora. Za kadjarja to nedvomno velja, dobrodošla so tudi številna odlagalna mesta za vsakodnevne drobnarije. Armaturna plošča je urejena logično, v središču je sedempalčni zaslon, pri sovozniku pa je ob osrednjem delu tudi dodaten ročaj. Razvojniki so z njim verjetno želeli poudariti pustolovski in terenski duh avtomobila, toda v resnici prave vloge nima, še posebno ker ni niti štirikolesnega pogona. V prtljažniku je v osnovni postavitvi sedežev prostora za 472 litrov (40 litrov več kot v qashqaiu), ob podrti drugi klopi pa prostornina naraste na 1478 litrov.

Pod pokrovom je 1,6-litrski bencinski motor s 165 konjskimi moč­mi (120 kW), ta dokaj zmogljiva konjenica se na sprednji kolesi razporeja prek solidnega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Do stotice potrebuje 9,2 sekunde, končna hit­rost se ustavi pri 205 kilometrih na uro. Povprečna poraba goriva na testu je znašala 7,6 litra.

Z opremo bose je v kadjaru veliko uporabnih dodatkov, denimo navigacija s kartografijo Evrope, kar v osnovi znese 26.890 evrov, koristen se je zdel tudi varnostni paket za 690 evrov z nadzorom mrtvega kota, samodejnim zaviranjem v sili, sistemom za pomoč pri parkiranju z vzvratno kamero …