Preizkusili smo: Renault kangoo express z.e. L1H1

Zares uporabno električno gospodarsko vozilo

Objavljeno
22. oktober 2015 12.48
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

V Renaultovi ponudbi električnih vozil je kangoo express z.e. za mnoge najbolj preprič­ljiv. Odvisno je le od vaših potreb: če gre za veliko kratkih mestnih voženj s postanki in primestne vožnje na delovišča, potem kangoojev doseg zadošča.

S prvo polnitvijo akumulatorja smo z zmerno kombinirano vožnjo opravili 162 km poti. Na navadni vtičnici smo ga polnili deset ur z 20 na 100 odstotkov polnosti. Na namenskih polnilnih postajah traja polnjenje veliko manj časa. S to polnitvijo smo do vklopa lučke za rezervo (12 odstotkov ali 19 km) prevozili 114 km avtoceste in močnih vzponov. Le delno smo vozili v načinu eco, ki zmanjša največjo hitrost 130 km/h na 95 km/h in zelo upočasni vožnjo navkreber. S polno močjo in obremenitvijo lahko doseg skopni na samo 80 km, celo manj. Za celotno pot 375 km smo porabili 30 kWh – merjeno pri porabi, pri polnitvi bi bilo seveda več. Motor zmore 44 kW in deluje pri napetosti 360 V, baterija je litij-ionska.

Vožnja je tako suverena (razen dosega), da bi zlahka sprejeli električni pogon za vse namene. Je pa res, da kangoojeva dostavniška karoserija zaradi tihega pogona toliko bolj ojači ves siceršnji hrup. Speljevanje in pospeševanje je živahno, celo v načinu eco. Vedno imate dober in zanesljiv pregled stanja energije in dosega. Kangoo z.e. tehta prazen 1501 kg, največ pa 2126 kg in sme vleči priklopnik do 374 kg. Drugače gre pač za znano okretni in priročni Renaultov velikoprostorec.Avtomobil je serijsko kar dobro opremljen: ima zvočni opozorilnik pri vzvratnem parkiranju, precej razmetana upravljala tempomata in omejilnika hitrosti (tempomat v načinu eco ne deluje), ima ekonometer, ki pomaga gospodariti z energijo – pomembno se je naučiti spuščati plin polagoma in z občutkom, saj daljša, čeprav blažja rekuperacija zaleže več od hipne in maksimalne. Žarometi so navadni (zakaj ne LED?) in ne najboljši, klimatska naprava deluje zadovoljivo, celo ogrevanje ni slabo (za več­ji mraz dokupite dodatni grelec). Mogoče je nastaviti vnaprejšnje ogrevanje kabine, če se kangoo hkrati polni. Ima tudi opozorilnik za pešce, ki deluje pod 30 km/h, zvoke lahko izbirate.

Notranjost je stvarna, popolnoma plastična, a vseeno prijetna in priročna. Dosti je dobrih odložišč, voznikov sedež je bogato nastavljiv, sopotnikov čisto nič, a ga je mogoče sklopiti za prevoz dolgih predmetov. Pod tovornega prostora je zaradi akumulatorja za malenkost višji.

Da cena manj strese, je električni kangoo v akciji na voljo za polne tri tisočake ceneje, torej za 12.050 evrov brez davka.