Preizkusili smo: Sym jet 14 125

Okreten in živahen skuter s pomanjkljivostmi.

Objavljeno
25. avgust 2017 12.59
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Skuter jet 14 125 je letošnja novost uveljavljenega kitajskega proizvajalca Sym. Na pogled sodoben in všečen, agilno vozen in dokaj praktičen je žal obdarjen z nekaterimi čudnimi, skoraj nevarnimi funkcijami stikal in zavor. Lastnik se bo tega sčasoma privadil.

Štiritaktnemu enovaljniku ni kaj očitati. Rad vžiga in deluje dokaj mirno. Skuter speljuje z visokimi vrtljaji, toda gladko. Na spustih dobro zavira. Motor s 125 ccm gibne prostornine zmore 7,5 kW (10,2 KM) pri 8500 vrtljajih in je na preizkusu popil 2,5 litra na 100 km. Žal drži posoda za gorivo le pet litrov, merilnik goriva pa kaže precej spremenljivo, glede na vzpon ali spust. Največja hitrost je 95 km/h. Ogret pogon z dvema jermenoma in predležjem precej žvižga in cvili, toda motor je prožen in dobro vleče tudi v klance.

Kolesi sta 14-palčni, spredaj so teleskopske vilice, zadaj dokaj nemoteč nihajni agregat z eno, po prednapetosti nastavljivo vzmetjo. Vzmetenje je precej trdo, vozne lastnosti so dobre s poudarkom na okretnosti in pnevmatike niso slabe. Zavore nimajo ABS, temveč CBS, se pravi dokaj neposrečeno kombinacijo zaviranja obeh koles z eno ročico. Spredaj je namreč hidravlična kolutna zavora (ne deluje najbolj gladko), zadaj pa mehanska bobnasta in povezava obeh zahteva za spodobno delovanje zelo dobrega mehanika in prepogoste nastavitve.

Sedež je visok 78 cm, razsežen in udoben, višina med sedežem in ravnim podom pa bo visokim neudobno majhna. Drža manjšega voznika je prijetno sproščena, za stopala ni veliko prostora. Zadaj se sedi zadovoljivo. Zapiralo sedeža je malomarno in sedež je mogoče pomotoma odkleniti med zaklepanjem krmila. Mogoče ga je odkleniti tudi s stikalom za senčenje žarometa, kar se prav lahko pomotoma zgodi med vožnjo, pri čemer žaromet začasno popolnoma ugasne. Pod sedežem je vroč prostor za večjo čelado, a tudi dva kavlja za pritrditev čelad. Mali prtljažnik z držajema za sopotnika je kovinski.

Vožnja je prijetna, lahkotna in zanesljiva, izleti v dvoje izboljšajo udobje vzmetenja (masa vozila od 128 do 278 kg, nosilnost je torej 150 kg). Žaromet je dober, merilnik je berljiv, a reven, ogledali in kontrolke so v redu. Pod krmilom je predalček, ki ga je težko odpirati, zraven je pripraven, zložljiv kavelj za vrečke. Obe stojali sta kakovostni. Izdelava niha med slabo in prav dobro, takšna je tudi skupna ocena skuterja jet 14 125.