Preizkusili smo: Volkswagen golf 1.5 TSI ACT R-line

Bencinska alternativa iz Wolfsburga.

Objavljeno
27. oktober 2017 19.10
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
V obdobju, ko težko mine dan, da ne bi brali ali poslušali o okoljski problematičnosti na evropskem trgu še nedolgo brezmejno ljubljenih dizlov, prihaja čas alternative. Del slednje je lahko Volkswagnov 1,5-litrski bencinski štirivaljnik nove generacije v pomlajenem zimzelenem golfu.

Zanka okoli dizelskih motorjev se zateguje. Po eni strani jim krnijo ugled medijske objave o spornosti izpuhov, po drugi jih »mučijo« strogi emisijski zakoni in zahteve po vgradnji zahtevnih in dragih rešitev za obdelavo izpušnih plinov. Možnost, da ob nakupu pomlajenega golfa, ki se lahko ponaša s stilističnimi elementi najbolj adrenalinske izvedbe R, ostanete politično korektno brezmadežni, ponuja 1,5-litrski TSI. Volkswagen z njim zamenjuje po moči enakovrednega predhodnika z deciliter manjšo delovno prostornino, večjo porabo in manjšo prožnostjo. Na papirju je sicer novinec med pospeševanjem z mesta do 100 km/h z 8,3 sekunde za odtenek počasnejši, a je med vožnjo zaradi večjega navora pri nižjih vrtljajih prijetnejši. Štirivaljnik s 110 kW (150 KM) in 250 Nm navora med 1500 in 3500 vrtljaji potegne do 216 km/h in dosega po tovarniških podatkih petlitrsko povprečno porabo goriva. V našem primeru je bila za dober liter večja, pri zahtevnejšem priganjanju pa je presegala osem litrov.

Velja poudariti: 1,5-litrski TSI v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom je brez dvoma všečen in uglajen stroj, čeprav drži, da je v primerjavi s hišnim dizlom enake moči sicer tišji, a bolj potraten (kljub opciji izklap­ljanja dveh valjev) in v povezavi z menjalnikom DSG med speljevanjem na slabše oprijemljivih podlagah na trenutke preveč agresiven. Takrat se prednji kolesi pogosto zavrtita v prazno, čeprav si tega ne želiš. Pomlajeni golf se sicer vozi prijetno in udobno, a brez športnih ambicij. Tu je sorodni audi A3 bolj komunikativen in malce bolj navdušujoč, ko gre za hitro spreminjanje smeri. Je pa golf zdaj imenitnejši zaradi povsem digitaliziranih merilnikov, ki so ob novem 9,2-palčnem sredinskem zaslonu največja novost v togo in nič vznemirljivo oblikovani notranjosti. Verjetno pa bo marsikdo opazil, da je »drsenje« med izbirnimi meniji pri njem manj priročno kot pri zaslonih z večjim dodatnim izbirnim gumbom.

Prenovljeni golf ostaja tehnično všečen, družinsko uporaben in dovolj prostoren avtomobil. Morda bi lahko pripomnili le kaj na račun zimzelene podobe, a najbolj znani volkswagen to prikrije z doplačilnimi dodatki, kot je športno obarvani R-line. Da bo novi 1,5-litrski TSI pri nas prevzel vlogo prodajne uspešnice, pa tudi ne gre staviti. Razloga sta najmanj dva: prvi je še vedno precej močna slovenska dizelska obsesija in drugi dejstvo, da obstajajo v Volkswagnovem tehničnem arzenalu manjši in cenovno ugod­nejši bencinski stroji.