Preizkusili smo: Volkswagen multivan T6 comfortline 2.0 TDI

Poslovno-potovalni in družinski prevoznik na visoki ravni.

Objavljeno
11. april 2016 11.41
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Multivan ima karizmo, ki je za škatlo na štirih kolesih, kar kombiji v bistvu so, precej neobičajna. Dvanajst milijonov prodanih transporterjev vseh mogočih izvedb pa je jasen dokaz, da karizma nikoli ne pride sama po sebi.

Prednjemu delu brez dvoma dajejo značaj luči. Seveda so v LED-tehniki, saj se tako generacijski preskok najbolj jasno vidi. Največje novosti šeste kombijevske zgodbe o uspehu pa niso v zunanjem videzu, ampak za vrati in v podvozju. Uporabljeni materiali na oblogah vrat in armaturni plošči so izbrani in oblikovani tako, da povsem dosegajo cenovno višje postavljen avtomobilski razred. Vozniški položaj ostaja klasično kombijevski, sicer brezhiben in udoben, a nekateri tekmeci so na tem področju že ponudili zanimive in še bolj avtomobilske rešitve. Naklon volana, višina sedenja, pregled­nost, preprosto upravljanje stikal in menjalnika ter postavitev višine naslonov za roke so dobro premišljeni, kar se najbolj prepozna na daljših poteh.

Zadnja klop, s tremi udobnimi in dovolj širokimi sedeži, je dobila bolj premišljeno funkcionalnost premikanja in odstranjevanja. Pod sredinskim sedežem v tretji vrsti sta nameščena dva trakova, s katerima je mogoče preprosto položiti hrbtišče tretje vrste ali celotno klop premikati naprej in nazaj ter s tem prilagajati prostornost prtljažnika in potniškega dela. Klop, tako kot oba posamična in vrtljiva sedeža v drugi vrsti, smo iz kombija tudi odstranili. Odpenjanje in zapenjanje varoval v tračnicah v podu je logično in skrajno preprosto, dvigovanje in prenašanje sedežev in klopi pa zaradi njihove precejšnje teže nista lahek posel.

Kar zadeva prilagodljivost in prostornost, je multivan prav to, kar sporoča z imenom. Visoka raven udobja, kakovostna izdelava, uporabljeni materiali in udobje v vožnji dajejo sporočilo, da gre predvsem za poslovno-potovalnega in družinskega prevoznika. Z dodatki, kot so radarski tempomat ACC, ki deluje do 210 km/h, sistem zaviranja v sili in predvsem sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC, dviguje potovalno udobje na zelo visoko raven. V vseh treh možnostih (sport, normal in comfort) sistem blaži vsako kolo posebej, glede na izbrani program in kakovost ceste. V ovinkih je manj nagibanja, manj pa je tudi grobega udarjanja na kratkih grbinah. Ne nazadnje se je tudi zato znižala raven prenosa neprijetnih zvokov s podvozja v kabino. Testno vozilo je poganjal dvolitrski TDI z močjo 110 kW (150 KM), ki je kljub dobrima dvema tonama teže zmogel dovolj moči tako za doseganje velike avtocestne hitrosti kot dinamično vožnjo po ovinkastih cestah.

Multivan je v vozniškem smislu resen tekmec velikim družinskim enoprostorcem. Cenovno gledano se pač postavlja visoko. Preskušani model nosi izhodiščno ceno 36.900 evrov, a ko v avtomobil dodamo DCC, samodejno regulacijo luči, velika platišča, triobmočno klimatsko napravo in druge fine reči, se njegova cena dvigne na skoraj 60 tisočakov.