Razstava motociklov v Milanu: Vzpon srednjega razreda

Najpomembnejše novosti za motoristični trg prihodnje sezone.

Objavljeno
10. november 2017 17.24
Simon Palfrader©
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Zima je čas, ko marsikateri motorist (ali motoristka) razmišlja o novi ljubezni na dveh – kolesih. Industrija se tega dobro zaveda, zato nove modele motociklov (in skuterjev) predstav­lja v jesenskih mesecih. Sejem EICMA (Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori) v Milanu je tisti, na katerem vsi pokažejo adute za prihodnjo sezono. Ne le tovarne motociklov, tudi proizvajalci motoristične opreme nakažejo nove modne zapovedi. Ker je seznam vseh novosti predolg, smo izbrali tiste, ki bodo po našem mnenju najverjetneje krojile motoristični trg prihodnje sezone.

Morda je prav, da začnemo s podjetji in znamkami, ki prihajajo iz Slovenije. V paviljonu 24 je svoje najinovativnejše izpušne sisteme razstavil Akrapovič, ki ga visoko cenijo po vsem svetu. Razstavlja tudi gumar Mitas Tyres iz Kranja (nekdanja Sava), pa proizvajalec komponent iz ogljikovih vlaken Fullsix. Na EICMA lahko vidimo tudi slovensko rešitev za samodejni izklop smernikov Smart turn system.

Srednji razred se krepi vsaj pri motociklih

Ko gremo k motociklom, pa bi lahko rekli, da skoraj ni znamke, ki v svojem programu ne bi imela pomembne novosti. Rdeča nit sejma je krepitev srednjega razreda, predvsem s ponudbo asistenčnih sistemov za varnejšo vožnjo, ki so bili še do nedavnega rezervirani za motocikle visokega razreda. Šolski primer sta oba novinca iz BMW, F 750 GS in F 850 GS, ki sta dobila ne le nov dvovaljnik in okvir, ampak tudi možnost doplačila za napreden zavorni sistem ABS, ki omogoča zaviranje tudi v nagibu, za dinamični nadzor stabilnosti DTC, elektronski sistem blaženja D-ESA in osvetlitev v LED-tehniki. Bavarci so v Milano pripeljali še novi 350-kubični skuter C 400 X, ki ima serijsko vgrajen sistem proti zdrsavanju ASC, in prestižni potovalnik K 1600 grand america, ki je, kot pove že ime, namenjen ameriškemu trgu – to se prav tako kaže v največji hitrosti, ki je elektronsko omejena na 162 km/h.
Domači Ducati, ki je svoje karte razkril že v nedeljo pred sejmom, je tokrat največ zanimanja vzbudil z novim športnim motociklom panigale V4, ki ga žene nov 1103-kubični štirivaljnik z največjo močjo 157 kW (214 KM) pri 13.000 vrtljajih v minuti; če panigalu »podarimo« Akrapovičev izpušni sistem, pa pridobimo še dodatnih 12 konjičev. Z novim članom se je razširila tudi družina scrambler, in sicer scrambler 1100, ki ohranja zračno hlajeni dvovaljnik (1079 ccm in 63 kW), a ima tudi sodobne elektronske pripomočke, kot sta nagibni sistem ABS in nadzor zdrsa pogonskega kolesa. Prav tako nova je velika multistrada 1260, ki je dobila močnejši agregat in najsodobnejše asistenčne sisteme.

Dolgoprogaši in mestni avanturisti

Harley-Davidson večino svojih novosti za prihodnjo sezono predstavi že sredi leta, a tokrat je za EICMA prihranil model sport glide, univerzalneža, ki se z enostavno odstranitvijo sprednjega oklepa in stranskih kovčkov iz potovalnika spremeni v slečenca za zabavo. Tudi Honda je pripeljala kar nekaj novosti, med katerimi sta najbolj v oči padli nova generacija legendarnega potovalnika GL 1800 goldwing (odslej tudi z novim sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom) in prototip CB4 interceptor, ki združuje prihodnost s preteklostjo. Avanturistični africi twin so namenili elektronsko upravljanje plina (in štiri vozne programe) ter serijsko ogrevani ročici krmila; izvedba africe adventure sports pa je dobila za 5,4 litra večjo posodo za gorivo. Na Triumphovem razstavnem prostoru stojita nova tigra, manjši 800 in večji 1200.

Res zanimiv motocikel nas pričaka pri Yamahi. Niken je trikoles­nik, ki ga žene zmogljiv 847-kubični trivaljnik. Kakor pravijo, bo novinec motoristom odprl drugačen pogled na vožnjo. To pa ni edina novost na njihovem razstavišču – tracer 900 je doživel prenovitev (izboljšali so vetrobran, ki je zdaj nastavljiv) in dobil novo izpeljanko GT, ki med drugim prinaša tempomat in quickshifter za prestavljanje navzgor.

Našteti motocikli seveda še zdaleč niso vse novosti, ki jih je mogoče videti v Milanu. Tu so še izdelki Kawasakija, KTM, Kymca, skupine Piaggio (Aprilia, Moto Guzzi, Vespa), Suzukija, SYM in še koga. Da najrazličnejših novih izdelkov iz kategorije motoristična oprema niti ne omenjamo.