Robustnež za opero in dobravo

Domača predstavitev: Leon x-perience ima odličen štirikolesni pogon in ščepec španskega šarma.

Objavljeno
27. marec 2015 12.28
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Karavanski leon ST je konec preteklega leta dobil robust­nejšega, a prav nič manj elegantnega brata leona x-perience 4drive. V teh zadnjih marčevskih dneh je zapeljal tudi med slovenske kupce.

Seatov novinec torej cilja na aktivno preživljanje prostega časa, ko je včasih treba zapeljati tudi na kakšno gorsko ali gozdno cesto, in na vsestransko uporabnost, a pri tem nikakor ne pozablja na dizajn. V nasprotju s karavanskim leonom ST je pri leonu x-perience v ospredju stalni štirikolesni pogon, za v povprečju 25 mm večja oddaljenost karoserije od tal in plastične obrobe na blatnikih in pragovih ter nekoliko spremenjeni odbijači; sicer je x-perience dolg 4543 mm, širok 1816 mm in s strešnimi nosilci visok 1481 mm.

Srce štirikolesnega pogona 4drive je večlamelna Haldexova sklopka pete generacije, ki omogoča izjemno hitro prilagajanje na različne vozne podlage. V normalnih razmerah se večina pogonske moči prenaša na sprednji kolesi, če pa ti dve izgubita oprijem, se navor v nekaj milisekundah prenese še na zadnji kolesni par. Pomembno je, da se vse dogaja samodejno in da se vozniku s tem ni treba ukvarjati. Serijski sta elektronski zapori diferencialov na obeh premah in izpopolnjena elektronska zapora diferenciala za boljšo vlečno silo v ovinkih, seveda tudi elektronski stabilizacijski program (ESC) in funkcija večnaletnega zaviranja. Rezultat pa je dejansko odlična lega na cesti, ko je vozilo zelo dolgo nevtralno in kot na tirnicah, tudi če ga voznik žene čez običajne meje.

Ker gre za karavana, ki je namenjen za vsestransko uporabo in prevažanje tudi večjih kosov prtljage, je pomemben podatek o prostornosti. Leon x-perience ima tako v osnovni postavitvi sedežev prtljažnik s prostornino 587 litrov, pri podrtih zadnjih sedežih pa ga je mogoče povečevati vse do 1470 litrov; za doplačilo je na voljo zlož­ljiv sprednji sopotnikov sedež, v tem primeru lahko prevažate tudi skakalne smuči.

Seat leon x-perience je lahko nabit s sodobnimi elektronskimi varnostnimi, asistenčnimi in povezljivostnimi pripomočki. Seveda je za marsikaj treba doplačati, med drugim za radarski tempomat in sistem front assist z mestno funkcijo zaviranja v sili.

Osnovni motor TDI z 1,6-litrsko prostornino razvije moč 81 kW (110 KM) in soliden navor 250 Nm; poraba 4,7 litra/100 km (CO2: 122 g/km). Naslednji je 2.0 TDI z močjo 110 kW (150 KM) ter navorom 340 Nm; njegova poraba znaša 4,9 litra (CO2: 129 g/km). Najzmogljivejši pa je 2.0 TDI s 135 kW (184 KM), največjim navorom 380 Nm in serijskim menjalnikom DSG; od 0 do 100 km/h zmore v 7,1 sekunde in ima največjo hitrost 224 km/h. Kljub temu ima kombinirano porabo zgolj 4,9 litra in izpust CO2 129 g/km. Bencinski motor je na začetku le 1.8 TSI s 132 kW (180 KM) in največjim navorom 280 Nm ter porabo 6,5 l/100 km (CO2: 150 g/km). Vse izvedbe leona x-perience so opremljene s sistemom start-stop in rekuperacijo zavorne energije ter šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom DSG.

Cenovno najugodnejši je leon x-perience 1.6 TDI z razmeroma bogatim osnovnim paketom opreme, ki je v primeru »financiranja« na voljo za 23.670 evrov, ob običajnem nakupu pa je za tisočaka dražji.