Škorpijon za Fiatov šport

 Nabriti Fiatov 500 nosi znano ime Abarth

Objavljeno
29. januar 2016 19.08
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Fiatovi modeli so v bližnji preteklosti že imeli športne izvedbe abarth, že pred leti pa so pod tem imenom zastavili samostojno znamko, ki se zdaj predstavlja tudi pri nas. Kot abartha smo najprej spoznali sicer dobro uveljavljen model 500, ki je pripravljen v različno močnih športnih izvedbah.
Fiat 500 je dobro znan in za italijansko znamko uspešen model. Po novem ga bodo na našem trgu v njegovih najbolj športnih izvedbah prodajali pod znamko Abarth in z značko s podobo škorpijona na rumeno-rdečem ščitu. Uradno gre za model 595 abarth. Številka 595 sicer ni neposredno povezana s sedanjim modelom, temveč z nekoč že bolj športno zasnovanim modelom cinquecento abarth, ki je imel motor s tolikšno prostornino. Tokratni abarth 595 ima pač večji 1,4-litrski turbobencinski motor, ki nosi uradno oznako 1.4 T-jet, gre pa za štirivaljnik s prisilnim polnjenjem.
Zanimivo je, da ponujajo abartha 595 s tremi različno močnimi izvedbami omenjenega motorja, k vsaki od njih pa pripada določena stopnja opreme. Tako ima osnovni abarth 595 v izvedbi memorabile moč motorja 103 kW (140 KM), naslednji se imenuje turismo in doseže največjo moč 118 kW (160 KM), tretji, ki bo na prodaj na našem trgu, pa je 595 competizione z močjo 132 kW (180 KM). Abarth 595 glede na izvedbo z mesta do 100 km/h pospeši v 6,7 do 7,9 sekunde. Obstaja še posebno zmogljiva različica 695 biposto, ki pa je že napol dirkaška in občutno dražja od omenjenih.
V vseh treh pri nas dostopnih izvedbah je menjalnik bodisi petstopenjski ročni bodisi robotizirani ročni, ki ga nadzira eletkronika in omogoča samodejno prestavljanje ali ročno z obvolanskima ročicama. Prav tako sta pri vseh sprednja sedeža oblikovana bolj športno, s pritiskom na gumb za športni program pa se poveča odzivnost motorja, volan postane trši, samodejni menjalnik menja hitreje. V osnovi se abarth 595 vozi na 16-palčnih platiščih, v višjih opremah so kolesa za palec večja. V drugi opremi med drugim dobi elektronski nadzor blažilnikov in nekaj dodatnih športnih poudarkov. Teh je še več v izvedbi competizione, ki se ponaša s posebej športnim izpušnim sistemom, kolutnimi zavorami z Brembovimi zavornimi čeljustmi in podobno.

Fiatov osnovni model 500 je bil nedavno prenovljen, abarth pa do jeseni ohranja njegovo prejšnjo podobo, ki tako ali tako ni bila bistveno drugačna. Abarth 595 je lahko trivratni model ali kabriolet s platneno streho. V prvem primeru se njegova cena začenja pri 18.500 evrih in sega do 27 tisočakov, kabriolet je vedno za dva tisočaka dražji. Zastop­nik pričakuje, da bo pri nas letos prodal 10 primerkov tega za zdaj edinega modela. Ne bo pa vedno tako, veliko je namreč neuradnih govoric, da bi lahko že v bližnji prihodnosti predstavili tudi model abarth spider – kot še bolj športno izpeljanko letos januarja predstavljenega novega Fiatovega modela 124 spider.

Znamka Abarth nosi ime po Carlu Abarthu, ki se je rodil leta 1908 na Dunaju kot Karl Abarth in je zaslovel najprej kot motoristični dirkač, po poškodbi pa s predelavami serijskih vozil, tudi z izpušnimi sistemi velike zmogljivosti. Po drugi vojni, ki jo je preživel pri nas, je deloval v Italiji, v petdesetih letih začel sodelovati s Fiatom in mu leta 1971 svoje podjetje tudi prodal (Abarth je umrl leta 1979). Pozneje je podjetje nehalo poslovati in so ime dokaj neposrečeno uporabljali kot oznako za pogojno športne izvedbe avtomobilov koncerna Fiat (npr. stilo abarth), leta 2007 pa so Abartha le oživili v samostojno znamko, kar je pomenilo več pozornosti dejanskim zmogljivostim. Prvi takšen model je bil abarth grande punto.