Sveže kreacije iz Los Angelesa

Mala razstava z nekaterimi pomembnimi novostmi.

Objavljeno
21. november 2014 16.57
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Malce je nenavadno, da so prav na razstavi v Los Angelesu premierno predstavili mazdo CX-3, manjši SUV te japonske znamke, saj je dobro znano, da imajo Američani raje konkretnejše mere. Kakorkoli, mazda CX-3, ki v dolžino meri 428 cm, bo zelo zanimiva tudi za Evropo in Slovenijo (k nam pripelje sredi prihodnjega leta), kjer bo pomemben tekmec izdelkom, kot so opel mokka, nissan juke, renault captur. Lahko bo imela dvokolesni ali štirikolesni pogon, v njeni motorni paleti pa bo poleg dvolitrskega bencinskega motorja (v dveh izvedbah moči) tudi najnovejši izdelek iz serije skyactiv – dizelski motor prostornine 1,5 litra.

Še nekaj izdelkov japonskega izvora je v Los Angelesu deležnih pozornosti. Toyota je sicer svoj za proizvodnjo pripravljeni model s pogonom na gorivne celice – toyoto mirai – prvič predstavila že kak dan prej doma na Japonskem, a na ogled je bil tudi v Ameriki. Ta 4,9 metra dolga štirisedežna limuzina z dokaj normalnim prtljažnikom (450 litrov) bi lahko na področju alternativnih pogonov za Toyoto pomenila takšen mejnik kot nekoč prvi hibridni prius. Mirai ima vodik shranjen v dveh posodah s skupno prostornino 120 litrov, sklop gorivnih celic pa je vgrajen v dnu in mu ne jemlje veliko prostora. Električni motor z močjo 114 kW mu zagotavlja 335 Nm takojšnjega navora, z enim polnjenjem bo po tovarniških navedbah zmogel prevoziti okoli 500 km, polnjenje pa bo po Toyotinih navedbah trajalo le nekaj minut. Na leto jih bodo izdelali od 50 do 100, v Evropi pride na izbrane trge prihodnje leto (k nam prav gotovo ne), v nasprotju z napovedmi pa ne bo ravno poceni, v Nemčiji naj bi stal 66 tisoč evrov pred plačilom davka. Ob tem omenimo, da je Volkswagen v Los Angelesu razstavil dve študiji znanih modelov – passata karavana in golfa karavana –, ki ju prav tako žene elektromotor, ta pa energijo dobi iz gorivnih celic, ki se jim dovajata vodik in zrak.

V Los Angelesu je razstavljena nadvse privlačna študija Lexusa z oznako LF-C2, ki je velik avtomobil dolžine 4,7 metra z zložljivo streho in sedežno konfiguracijo 2+2, nekateri pa v njem vidijo mogočo kabrioletno različico modela RC coupe. Med študijami je morda še pomembnejši Audijev koncept prologue, ki menda uvaja novo oblikovno smer znamke. Pričakovano deluje zelo dobro, že na prvi pogled je mogoče opaziti, da so žarometi precej manjši, drugačna je tudi maska. Avtomobil je sicer nastal pod vodstvom Audijevega šefa oblikovanja Marca Lichteja, po neuradnih napovedih pa bi se ta več kot pet metrov dolgi kupe, ki ga v razstavni izvedbi poganja štirilitrski prisilno polnjeni osemvaljnik s skoraj 600 konji, lahko pojavil v proizvodni podobi superluksuznega audija A9 kot tekmeca Mercedesovemu kupeju. Če smo že pri Mercedesu, je treba omeniti, da je skoraj sočasno kot na Kitajskem razstavil model mercedes may­bach S 600, superluksuzno podaljšano izvedbo svoje največje limuzine, ki hkrati pomeni oživitev pred časom ukinjene znamke Maybach. Ta sicer ni več samostojna, a se je vrnila na prizorišče. Za začetek je predstavljen z 12-valjnim bencinskim motorjem (čez čas menda pridejo še druge izvedbe) in kar najbolj udobno in prestižno opremljeno notranjostjo, posebno v zadnjem delu avtomobila.

V Los Angelesu seveda privlačijo pozornost tudi ameriški avtomobili. Med njimi sta povsem odštekani Chevroletov koncept chaparral 2x, ki se je pojavil v videoigri Gran Turismo, in doslej najhitrejši Fordov mustang (shelby GT350), mi pa kako vrstico več namenimo modelu s pristavkom fisker galpin rocket. To je še en mustang, le da ga je v sodelovanju s Fordovim največjim ameriškim trgovcem Galpinom predelal Danec Henrik Fisker. Tisti Fisker, ki je nekoč delal skupaj z Elonom Muskom pri razvoju tesle, potem jezno odšel in naredil svojega elektrošportnika fiskerja karmo, s katerim pa se mu ni izšlo. Zdaj se vrača z menda ultimativnim mišičastim avtomobilom sodobne Amerike – mustangom rocket z močjo nič manj kot 725 konjev (533 kW) ...