Test: Ducati monster 821

Ko Italijan na prste stopi ali mala šola italijanske drame

Objavljeno
18. november 2014 10.45
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Monster 821 je mala šola italijanske drame. Čisto nasprotje vsega do žive in mrtve narave korektnega, kar tako očitno zaznamuje naš čas. Tresejo se okna, pod katerimi sem parkiral, kozarci v lokalu in vključi se alarm v avtu, parkiranem meter stran. In potem to italijansko čudo ugasne. Crkne! Tik pred velikim koncem in mojim odhodom izdihne. Počutim se osmešenega kot Mlakarjev direktor na kupu premoga. Spet zagon, spet pok, glamur, tresenje, drama in sploh, kot da se vmes ni nič zgodilo. Ko se dvovaljnik pri motoristično prijet­nih štirih stopinjah končno ogreje do vrednosti, ko v igri tresenja in pokanja ni več nepredvidenih premorov, se končno odpeljem. Vse to pa je pomembno samo zato, ker so v življenju trenutki, ko gre lahko kaj narobe, pa je kljub temu vse tako, kot mora biti. Mogoče celo še bolje. Ducati monster je tak. Ne gre za to, da ropota, danes ropota kolikor hočete motorjev, gre za to, da ropota tako, da ti ni nerodno, in v tem je pomembna razlika, ki je ne naredi zvok, ampak znamka, ki ji to pritiče. Svet pač ni pošten in to je samo še en dokaz več, verjetno niti ne najbolj boleč.

Novi 821 pelje evolucijo monstra v smer, ki je zdaj nujna, se pravi v smeri občutno bolj kultiviranega, obrušenega in civiliziranega stroja. Iz tekočinsko hlajenega dvovaljnika stisne 82,4 kW (112 KM) pri 9250 vrt./min in 89,4 Nm pri 7750  vrt./min. Moči je tudi pri majhni hitrosti in v šesti prestavi dovolj za suvereno prehitevanje, ko gredo vrtljaji čez pravljično številko 7, pa lahko druge tudi preskoči, ne samo prehiti. Zelo temperamenten agregat izdatno kroti elektronika (osemstopenjski sistem DTC proti zdrsu zadnjega kolesa, trije programi nastavitve vožnje – sport, touring, urban, tristopenjski sistem ABS ipd.). Sprehodi po nastavitvenem meniju so obsojeni na tavanje v neznane smeri in vračanje na izhodiščno točko iskanja. Vsaj v tem delu potrebuje ekipa iz Bologne sestanek pri kolegih iz Audija, potem bo konfuznosti v nastavitvenem meniju hitro manj.

V izrazito hladnih dneh po umazanem in mrzlem asfaltu iz monstra nismo potegnili niti polovice tega, kar zmore, in tako lahko rečemo le to, da elektronika deluje hitro in nežno, da je treba 821 v ovinek malo spodbuditi in da je položaj na motorju naraven in neutrujajoč. Za kaj več ga bo treba pel­jati po vsaj malenkost bolj suhem in vsaj za 10 stopinj Celzija bolj toplem vremenu.