Toyota RAV4 je prvič tudi hibrid

Športni terenec je dobil še izvedbo kombinacije bencinskega in električnega motorja s pogonom na dve ali štiri kolesa

sob, 27.02.2016, 09:00

 

 

 

Toyotin RAV4 ni eden tistih športnih terencev, ki so včeraj zapeljali na vlak vročega trenda SUV. Nasprotno, bil je med peš­čico, ki je to nišo ustanav­ljala. Tradicije mu ob dosedanjih štirih generacijah res ne manjka. Ob tokratni sicer zmerni prenovi pa dobiva še en prepoznaven hišni poudarek, namreč hibridni pogon.


A pred razpravo o pogonih najprej nekaj besed o popravkih zunanje in notranje oblike. Kot še katera druga znamka je tudi Toyota prevzela trend poenotenja osnovnih potez različnih modelov in tako se je RAV4 zdaj na pogled približal lani prenovljenima avensisu in aurisu. Predvsem izstopajo maska in odbijači v obliki trapeza, pri višji opremi sta v žarometih dve skupini svetečih diod. Tudi zadaj je nekaj drobnih popravkov na lučeh in prtljažnih vratih. Avtomobil je 3,5 cm daljši in zdaj v dolžino meri skoraj natančno 4,6 metra.

V kabini so izboljšali obloge na vratih in naslonih, na armaturni plošči je vgrajen večji večfunkcijski sredinski zaslon s premerom 18 cm, še en manjši barvni je med merilnikoma. Proizvajalec trdi, da je vozilo bolje zvočno izolirano, tako v dnu kot v vratih in pri stranskih ogledalih. Zadaj ima kot doslej dobro prilagodljivo drugo vrsto in prtljažnik, ki v osnovi meri od 500 do 547 litrov; prva vrednost velja za hibridno izvedbo, pri kateri je pod zadnjimi sedeži vgrajena nikelj-hidridna baterija.

Največja sprememba se je zgodila pri pogonskih možnostih. Kot rečeno, je glavna novost uvedba hibridnega pogona, ki je podoben tistemu, kot ga ima Lexusov šport­ni terenec NX, a je prilagojen Toyotinemu modelu. Združuje 2,5-litrski štirivaljni bencinski agregat in elek­trični motor s trajnimi mag­neti, skupna sistemska moč je 145 kW (197 KM). Menjalnik je samodejni brezstopenjski CVT. V osnovi gre za izvedbo s pogonom na sprednji kolesi, za štirikolesni pogon pa je za zadnji kolesi dodan še en električni motor. Proizvajalec pri hibridu govori o normni porabi okoli pet litrov goriva, za realno oceno bo potrebnih nekaj več kilometrov kot na tokratni predstavitvi, ko se je med kratko umirjeno vožnjo kot umirjen pokazal tudi avtomobil sam.


RAV4 v hibridni izvedbi tehta okoli 1,7 tone, v bencinski in dizelski pa odvisno od izpeljanke od 1,5 do 1,6 tone. Dizelsko ponudbo predstavlja motor D-4D prostornine dva litra z močjo (105 kW/143 KM), dosegljiv pa je le z dvokolesnim pogonom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Tretja možnost je prav tako dvolitrski bencinski agregat valvetronic z največjo močjo 111 kW (151 KM), ki pa je nasprotno v ponudbi le s štirikolesnim pogonom; je pa mogoče izbirati med šeststopenjskim ročnim in samodejnim brezstopenjskim menjalnikom. Uradna kombinirana poraba pri bencincu govori o 6,5 litra, pri dizlu o 4,7 ltra. Bencinska izvedba je zanimivo malo manj dvignjena od tal – 16 cm, medtem ko znaša pri dizelski in hibridni izpeljanki oddaljenost slabih 18 cm.

Kakor pričakujejo pri slovenskem zastopniku znamke, bo hibridni pogon prepričal polovico kupcev prenovljenega RAV4 in polovica od teh naj bi se odločila za štirikolesno izvedbo. Za najcenejši hibrid z dvokolesnim pogonom bo treba plačati malo manj kot 30 tisočakov, štirikolesni ga podraži za 2500 evrov. Najbolje opremljeni hibrid odvisno od pogonske izvedbe stane od 34.500 do 37 tisoč evrov. Dizelski, kot rečeno le dvokolesno gnani RAV4 stane od 24 do 33 tisoč evrov, bencinski pa od slabih 26 do 34 tisočakov.

Prijavi sovražni govor