V SUV-tekmo vstopa še Volkswagnov T-roc

Živahna pojava in možnost štirikolesnega pogona.

Objavljeno
03. november 2017 13.47
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Z malce pretiravanja bi lahko rekli, da se v zadnjem času predstavljajo le še novosti, ki spadajo v segment križancev. Ti se množijo kot gobe po dežju, a težko bi bilo drugače, saj gre za avtomobile, po katerih je čedalje več povpraševanja. In ker je trg vse bolj zasičen, so atributi novih modelov precej podobni, kar velja tudi za volks­wagna T-roc.


Marsikdo je privzdignil obrvi, ko je slišal za ime T-roc, toliko bolj, ker gre za avtomobil iz Volkswagnove tovarne. Ime je za tako tradicionalno avtomobilsko tovarno malce posebno, toda v sebi skriva kar precej logičnosti. T je povezan z že znanima Volkswagnovima športnima terencema touaregom in tiguanom, medtem ko naj bi »roc« nakazoval na živahnost in radoživost novega modela.

Živahnost je opazna tudi na prvi pogled. Resda je dvobarvnost avtomobilov zdaj že precej razširjena, toda razvojniki T-roca to možnost vseeno radi poudarijo, saj česa takšnega pri Volkswagnu še nismo spoznali, dvobarvnost pa seveda pomeni, da je streha v drugi barvi kot preostala karoserija. Enak trend je opazen v notranjosti, saj je moderna tudi armaturna plošča z dodatnimi oblogami v isti barvi kot zunanjost, vendar je tudi res, da smo ob dotiku notranjih materialov pričakovali še boljši občutek.

Marsikdo je privzdignil obrvi, ko je slišal ime T-roc, toliko bolj, ker gre za avtomobil iz Volkswagnove tovarne. Ime je za tako tradicionalno avtomobilsko tovarno malce posebno, toda v sebi skriva kar precej logičnosti. T je povezan z že znanima Volkswagnovima športnima terencema touaregom in tiguanom, medtem ko naj bi »roc« nakazoval na živahnost in radoživost novega modela.

Živahnost je opazna tudi na prvi pogled. Resda je dvobarvnost avtomobilov zdaj že precej razširjena, toda razvojniki T-roca to možnost vseeno radi poudarijo, saj česa takšnega pri Volkswagnu še nismo spoznali, dvobarvnost pa seveda pomeni, da je streha v drugi barvi kot preostala karoserija. Enak trend je opazen v notranjosti, saj je moderna tudi armaturna plošča z dodatnimi oblogami v isti barvi kot zunanjost, vendar je tudi res, da smo ob dotiku notranjih materialov pričakovali še boljši občutek.

Na predstavitvah vsakega novega križanca je že kar malce zabavno poslušati, kako ima mladosten videz in živahen značaj, s čimer naj bi nagovarjal mlade kupce. Morda so tovrstni modeli resnično všeč tudi mladim, toda kruto dejstvo avtomobilskega trga je, da povsem nova vozila kupujejo starejši ljudje s povprečno starost­jo okoli 50 let. In prav starejši se tudi najbolj navdušujejo nad novimi mestnimi križanci.

Osnovni razlog je preprost in pričakovan – v športnih terencih se sedi višje in pokončno, zato starejši lažje vstopajo, med vožnjo niso skrivljeni, pa še pregled nad okolico je boljši, vsaj spredaj. Vse naštete odlike ima tudi T-roc, vendar z eno pomanjkljivostjo na drugi klopi, kjer je malo prostora za noge, čeprav je res, da otroci tega ne bodo občutili.

Spredaj težav s prostornostjo ni. Voznik in sovoznik hitro najdeta pravi položaj za uživanje med vožnjo. Prav tako si pohvalo zasluži prtljažni prostor z osnovno prostornino 445 litrov (65 litrov več kot pri VW golfu), ob podrti drugi klopi (podira se v razmerju 60/40) pa nastane za 1290 litrov prostora. T-roc je sicer dolg 4234 milimetrov, širok 1819 mm in visok 1573 mm.

Ravno primerjava z golfom je kar pomembna, saj je precej verjetno, da bo novi Volkswagnov križanec prevzel kupce, ki bi raje sedeli višje, a jim je tiguan prevelik. T-roc je modernejši na pogled, toda golf vzbuja boljše vozne občutke. Vendar je med prvimi kilometri prepričal tudi T-roc. Avtomobil se kljub svoji velikosti dobro drži ceste, brez nelagodnega nagibanja v ovinkih, premakne se tako, kot si je voznik zamislil. Smo pa hitro opazili, da je zaradi zajetne površine pri zad­njem stebričku oviran bočni pogled nazaj. Oblikovalci so resda lahko ponosni na moderen videz, toda pri vzvratni vožnji s tesnega parkirnega prostora je vidljivost precej slabša.

Motorna posadka vključuje šest turbomotorjev, tri bencinske (TSI) in tri dizelske (TDI), vsakič z močjo 85 kW (115 KM), 110 kW (150 KM) in 140 kW (190 KM). Vsaka vrsta ima svojo značilnost, saj bosta najšibkejši različici na voljo z zgolj sprednjim pogonom in ročnim menjalnikom, pri sred­njih bodo lahko kupci izbrali štirikolesni pogon in samodejni menjalnik, pri najmočnejših različicah pa bosta vedno zraven štirikolesni pogon in sedemstopenjski menjalnik DSG.

Na slovenske ceste bo T-roc zapeljal ta mesec. Pri Volkswag­nu obljubljajo, da bodo bogato opremljene že začetne izvedbe, posebej so omenili opozarjanje na pešce, ohranjanje voznega pasu, LED-luči, povezljivost prek bluetootha … Sprva še ne bodo na voljo vsi motorji, vsaj ne dizelski, ampak samo dvolitrski s 110 kW, medtem ko bodo takoj na izbiro vse tri bencinske različice. Vstopni model bo stal solidnih 18.646 evrov, najmočnejši bencinar z najboljšo opremo pa že kar konkretnih 30.427 evrov. Vse preostale izvedbe prihajajo na naše ceste s prihodnjim letom.