V Volkswagnovem amaroku brni šestvaljnik

Nemški poltovornjak z novim zmogljivim motorjem.

Objavljeno
21. oktober 2016 18.04
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Volkswagen se je pred leti pridružil omejeni skupini znamk, ki na trgu ponuja poltovornjake ali pick-upe. Zdaj jih je že več, amarok pa je po novem konkretno posodobljen. Od predhodnika se ne razlikuje toliko po zunanjih potezah kot po vsebini in pogonu.

Pri Volkswagnu pravijo, da so njihovi kupci bližje tistim, ki sicer vozijo športne terence. Tudi zaradi tega prenovljeni amarok pri nas nima več enojne kabine, temveč le dvojno, da v njem normalno potujejo štirje potniki. Na vozilu,ki je dolgo 5, 3 metra, so zunaj spremembe manjše, novi so sprednji odbijač, maska, kromaste letve in mreža hladilnika; drugačna je stranska stopnica z integriranimi svetečimi diodami, izboljšali so zaščito podvozja in za dva centimetra povečali oddaljenost od tal. V kabini je nova armaturna plošča, za volanom, ki je podoben kot v modelih iz osebnega programa, je prikazovalnik informacij, (žal le) za doplačilo so na voljo zelo udobni sedeži, električno nastavljivi v vseh mogočih smereh.

Glavna tehnična novost je šestvaljni trilitrski dizelski motor, z dvema vrstama po treh valjev, postavljenima pod kotom 90 stopinj. Ta tip motorja, ki so ga najprej pripravili za audija A7 in A6, zamenjuje dosedanji dvolitrski dizelski štirivaljnik. Za amaroka so mu glede na pričakovano bolj robustno uporabo posebej prilagodili hlajenje. V ponudbi so tri različno močne izvedbe (120, 150 in 165 kW), najmočnejša ima 550 Nm navora in funkcijo overboost z dodatnimi 15 kW moči za kratkotrajno ostrejše pospeševanje. Poraba naj bi se odvisno od načina vožnje gibala od 8 do 12 litrov. Zaradi večjega navora sta nova šeststopenjski ročni menjalnik in osemstopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora. Pri najmočnejši izvedbi s 165 kW, ki ima vedno samodejni menjalnik, je tudi pogon vedno stalni štirikolesni. Izvedba s srednjo močjo 150 kW ima lahko samodejni menjalnik in stalni štirikolesni pogon ali ročni menjalnik, štirikolesni pogon pa se vklopi ročno, enako velja za vklop reduktorskega prenosa. Izvedba z močjo 120 kW ima vselej ročni menjalnik in ročno priklopljiv štirikolesni pogon, dosegljiva bo tudi različica le na zadnji pogon. Čeprav je amarok morda najbolj cestni od vseh pick-upov opa je v vselej moč naročiti še zaporo zadnjega diferenciala.

Kakor pravijo pri Porscheju Slovenija, Volkswagnovem slovenskem zastopniku, ta segment pri nas obsega 300 vozil na leto, tako da z amarokom merijo na 30 do 60 kupcev na leto. Cene za najšibkejšo različico s štirikolesnim pogonom se začenjajo pri 33 tisoč evrih, najbolj zmogljiva in najbolje opremljena stane najmanj 42.700 evrov. Kombinacijo vstopnega motorja in le zadnjega pogona bodo dodali pozneje, stala bo 31 tisoč evrov.