Volkswagen caddy kot švicarski nož

Mirkoskopske spremembe zunanjosti, precej več novega pri vsebini.

Objavljeno
29. maj 2015 15.53
Aleš Kovačič
Aleš Kovačič

V renesansi so ljudje, kot je bil Leonardo da Vinci, veljali za uomo universale, kar pomeni, da so bili vsestranski, nekakšni švicarski noži znanosti. Čeprav boste s caddyjem četrte generacije težko odkrivali temeljne zakonitosti sveta, pa je lahki dostavnik vsekakor univerzalno in prilagodljivo prevozno sredstvo.

Volkswagnov lahki dostavnik je v prejšnjih izdajah prepričal že 1,5 milijona kupcev, kar je vsekakor najboljše poroštvo za četrto generacijo. Poleg pregovorne vsestranskosti ima naslednik sodobnejšo obliko, ki je v skladu s koncernskimi smernicami, kar pomeni, da spremembe so, a pravzaprav mikroskopske. Pomembnejše pa je nasled­nje – inženirji so dvignili raven udobja, ergonomije ter dopolnili ponudbo asistenčnih in varnostnih sistemov. Slednji, na primer radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili, pomoč pri parkiranju, vzvratna kamera in podobno, pa imajo to negativno plat, da dražijo že tako ne najbolj cenovno ugoden dostavnik. Cen za slovenski trg, kamor bo caddy zapeljal septembra in kjer naj bi jih po besedah zastopnika za vozila VW prodali kar 600, sicer še ni. V Nemčiji je vstopna cena za osnovno tovorno izvedbo nastavljena na slabih 15 evrskih tisočakov, za potniško varianto pa še nekaj čez.

Poleg tovorne in potniške različice ter štirih ravni opreme se prilagodljivost potrebam uporabnikov kaže tudi v tem, da je mogoče izbirati med dvema različnima med­osnima razdaljama (2681 in 3006 mm). Novi caddy se v primerjavi s predhodnikom ni razlezel, saj meri v dolžino 4405 mm oziroma še 47 cm več v različici maxi. Pri potniški izvedbi si je mogoče omisliti klasičnih pet ali sedem sedežev, caddy pa ne glede na izbrano ohranja praktična stranska drsna vrata.

Nosilnost osnovnega modela je 857 kilogramov, medtem ko lahko maxija obtežite z dobro tono tovora. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da je na omenjenih osnovah mogoče sestaviti lahko gospodarsko vozilo, ki ustreza sleherni obrtniški ali pač družinski potrebi in nalogi, saj je razpon nadgradenj skoraj neskončen.

 

Glede na to, da je razmerje med potniško in tovorno izvedbo nekako polovično, je tudi logično, da so se snovalci potrudili pri izbiri materialov v kabini, kakovosti izdelave, ergonomiji in opremi, ki resda za dodaten strošek povzdigne caddyjevo kabino na raven osebnega avtomobila. Nič čudnega torej, da je veliko elementov kabine in asis­tenčnih sistemov sposojenih pri golfu. Denimo v usnje oblečen multifunkcijski volan, prestavna ročica pet- ali šeststopenjskega ročnega menjalnika, pet- ali šestpalčni multifunkcijski zaslon, z vidika tehnike pa se sinergije orjaškega nemškega koncerna občutijo še pri samodejnem šest- ali sedemstopenjskem menjalniku DSG, štirikolesnem pogonu 4motion in seveda motorni paleti.

Ta je povečini znana že iz ponudbe drugih modelov VW. Na izbiro so štirje dizli in trije bencinski agregati TSI, pri čemer pa velja omeniti različico TGI s pogonom na stisnjeni zemeljski plin (CNG) in novi litrski trivaljnik TSI. Vsi seveda ustrezajo izpušnim normativom evro 6.