Volkswagen tiguan v drugem krogu

Volkswagnov predstavnik v kompaktnem razredu SUV je konkretno izboljšan

Objavljeno
15. april 2016 18.07
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Tiguan, ime je sestavljeno iz tigra in legvana (iguana), je v prejšnji podobi našel pot do več kot 2,8 milijona kupcev. V svojem prvencu se je v vseh pogledih naslonil na golfove vrednote udobja, praktičnosti in kakovosti. Zdaj je zgrajen na novih temeljih, cilje postavlja više in predhodnika presega v vseh pogledih.

 

Tiguan, ime je sestavljeno iz tigra in legvana (iguana), je v prejšnji podobi našel pot do več kot 2,8 milijona kupcev. V svojem prvencu se je v vseh pogledih naslonil na golfove vrednote udobja, praktičnosti in kakovosti. Zdaj je zgrajen na novih temeljih, cilje postavlja više in predhodnika presega v vseh pogledih.

Karoserijske spremembe novega tiguana so natanko takšne, kot smo jih pričakovali. Prej je bil bolj zaobljen in je kljub višji drži bolj spominjal na pando kot tigra. Nova moda ostrejših linij in optično širokih gabaritov pa mu je očitno pisana na pločevino. Čeprav je večji in bolj čokat, je s količnikom 0,32 Cd za 13 odstotkov bolj aerodinamičen od karoserijsko mehkejšega predhod­nika. Oblikovno ga najbolj jasno definira njegova visoka bočna linija, ki poudarjeno poveže rob dominantnih sprednjih in »3D« zadnjih luči. Zunanji gabariti so vsekakor odlično odmerjeni – velika med­osna razdalja (2681 mm, 77 mm več kot prej), kratki previsi in visoko postavljena bočna ramena. Novi tiguan meri v dolžino 4486 mm, kar je šest centimetrov več kot prej. Skupaj z daljšo medosno razdaljo je tako nastala podlaga za občutno večjo kabino. Prostora je več v predelu nog, komolcev in glave. Spredaj in na klopi zadaj. To se začuti takoj, ko zapreš vrata, in primerjava med številkami prej in zdaj je pravzaprav nepotrebna.

Sedeži so širši in udobnejši, večje so tudi zaprte in odprte odlagalne površine. Pri zadnjih vratih so povečali vstopno odprtino, prtljažnik z osnovnimi 520 litri prostornine (50 več kot prej) pa je mogoče s pomikom zadnje klopi povečati na konkretnih 615 litrov. Poleg tega je zdaj oblikovan bolj škatlasto, zato ga je mogoče bolje izkoristiti.

Čeprav je precej zrasel, je novi tiguan 50 kilogramov lažji od predhodnika. To je velik dosežek, ki temelji na znani hišni modularni osnovi MQB, iz katere se rojevajo različni derivati koncerna VW. V notranji opremi ni revolucionarnih sprememb. Vse je postavljeno in oblikovano v znanem hišnem slogu. Preprosto, logično in brez nepotrebnih ugank. Natančno izdelavo, občutek čvrste gradnje in na otip prijetne materiale oplemenitijo še široka sredinska konzola, večji zaslon na dotik in sodobna digitalizirana armatura. Našteto ponuja vozniku neprimerljivo bolj sodobno vozniško izkušnjo.

Tiguan je na voljo v različici s prednjim ali štirikolesnim pogonom 4motion, pri katerem se je s peto generacijo haldexove sklopke in sodobno elektronsko podporo še izboljšal čas prenosa moči na posamezna kolesa. Terensko izkušnjo nadgrajuje tudi 4motion active control, vrtljivi gumb na sredinski konzoli, s katerim je mogoče preprosto prilagajati delovanje mehanike in elektronike glede na zahtevnost terena. Na voljo so štirje vozni programi, štirikolesni pogon pa je podprt z elektronsko prečno zaporo diferenciala (XDS). Občutki na prvi vožnji sledijo tiguanovi zunanji in notranji rasti. Je občutno tišji, tako na slabi vozni podlagi kot pri veliki avtocestni hit­rosti, pri kateri ohran­ja zelo dobro smerno stabilnost, kar pri športnih terencih in veliki hitrosti ni samo po sebi umevno. Na voljo je tudi sistem dinamičnega uravnavanja podvozja DCC (za doplačilo 1020 evrov pri paketih comfortline in highline), ki močno povzdigne vozno dinamiko. To se še posebno začuti v ovinkih, kjer se tiguan po novem zelo dobro znajde. V serijski opremi ponujajo sistem za zaznavanje pešcev, motorni pokrov za ublažitev poškodb pešcev, sistem za ohranjanje smeri, sedem varnostnih zračnih blazin, sistem za samodejno zaviranje ob trku in še bi lahko naštevali.

Tudi izbira agregatov je velika. Med bencinskimi ponujajo 1,4-litrski TSI (92 kW) in dve jakostni kategoriji dvolitrskega TSi (132 in 162 kW), pri dizlih TDI z dvolitrsko gibno prostornino pa je moč razdeljena na štiri razrede (85, 110, 140 in 176 kW). Pri nas bosta najprej na voljo dvolitrski TDI s 110 kW v kombinaciji z zgolj sprednjim pogonom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ta bo v vstopni opremi trendline stal 27.439 evrov, ter enako močna različica s pogonom 4motion in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, ki bo v opremi comfortline stala 35.024 evrov. V prvi generaciji tiguana se je pri nas daleč največ prodalo prav takšnih s 110-kilovat­nim dizelskim motorjem, sprednji in štirikolesni pogon pa sta si prodajni delež razdelila na pol. Vstop­na bencinska različica bo sicer na voljo za slabih 24 tisoč evrov, vstop­na dizelska bo za tisočaka dražja.