Volkswagnovi golfi merijo na Olimp

Vozili smo tri nove različice golfov: alltrack, R in GTD variant.

Objavljeno
17. april 2015 20.21
Aleš Kovačič, Slovenske novice
Aleš Kovačič, Slovenske novice
Nemški koncern Volkswagen s tremi novimi karavanskimi izpeljankami golfa širi paleto izdelkov in stopnjuje tempo v tekmi za globalnega prvaka.

Ker novodobni Nemci niso več zgolj racionalni, skromni in vase zaprti severnjaki, tudi pri njihovem največjem imenu avtomobilske industrije iz Wolfsburga že dolgo ne skrivajo ambicij po osvojitvi avtomobilskega Olimpa. A zdaj nameravajo ta cilj z razširjeno paleto golfa doseči tako: višje (alltrack), hitreje (R), dlje (GTD).

Najpomembnejša novost, s katero bo nemški jurišnik zapolnil vse bolj pomembno nišo (družinskih) avtomobilov za voznike z aktivnim življenjskim slogom, se imenuje golf alltrack. Golf za brezpotja, čeprav ozaljšan s kar nekaj vstavki odebeljene plastike na najbolj izpostavljenih delih, ni le šminka. Poleg 20 milimetrov dodatne višine ima namreč štirikolesni pogon 4motion, katerega osrednji del je najnovejša generacija elektrohidravlične sklopke haldex, ki jo je prvi vpeljal nedavno predstavljeni bratranec seat leon x-perience. Poleg tega sta tu še sistema EDL in ESC, ki v navezavi delujeta kot elek­tronska zapora diferenciala. Golfov pohodnik ima tudi program za terensko vožnjo in strme spuste hill descent control.

Avanturist, ki poleg elektronskih pomagal in bogatih paketov opreme seveda ohranja vse praktične lastnosti »civilnega« varianta (od 605 do 1620 litrov prtljažnika), ima spredaj vgrajeno novost. Gre za 1,8-litrski štirivaljni bencinski stroj s turbopolnilnikom (TSI), ki zmore 132 kW (180 KM) in 280 Nm navora. Tako motorizirani golf bo do 100 km/h zdrvel v 7,8 sekunde, merilnik hitrosti pa se bo ustavil pri 217 km/h. Če bi kljub temu raje dizla, so tu trije že znani stroji s prostornino 1,6 in 2,0 litra ter močjo 81, 110 in 135 kW. Najmočnejša bencinec in dizel imata serijsko dodan samodejni šeststopenjski menjalnik DSG.

Na slovenske ceste oziroma brezpotja bo alltrack zapeljal v septembru, pravijo pri uradnem zastopniku Porsche Slovenija. Prodajnih ciljev ne razkrivajo, povedali pa so, da se bo golfova terenska zabava začela pri 25.900 evrih, kolikor bo treba odšteti za najšibkejšo dizelsko izvedbo.

R in GTD variant za dirkače in varčne

Če se boste z alltrackom peljali in zapeljali više, potem boste, tako pri VW, z »luciferskim« golfom R variant izjemno hitri. Tako kot petvratno kombilimuzino tudi karavana z oznako R, ki je pri golfu rezervirana za dirkaške različice, poganja 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki svoje zmogljivosti prenaša na asfalt prek serijskega štirikolesnega pogona 4motion. Njegova moč in navor sta vsekakor impresivna, saj dirkaško našpičeni golf premore 221 kW (300 KM) in spoštljivih 380 Nm navora v območju med 1800 in 5500 vrtljaji. Končna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, vendar VW inženirji trdijo, da stroj zmore neprimerljivo več. Školjkasti sedeži, 18-palčna kolesa, šeststopenjski menjalnik DSG, t. i. launch control in zajeten prtljažnik so kajpak serijski. Slovencem se ponuja od 42.328 evrov naprej.

(Naj)dlje, a še vedno hitro, pa boste prišli v GTD variantu. Dizelsko izpeljanko legendarnega golfa GT poganja 2,0-litrski turbodizel, ki zmore 135 kW (184 KM) in impozantnih 380 Nm navora. Če je pričakovano ali vsaj razumljivo, da to zadostuje za 231 km/h in pospešek do 100 km/h v slabih osmih sekundah, pa je manj samoumeven podatek, da bi hitri dizel za svoj trud v kombiniranem ciklu popil le 4,4 litra plinskega olja. Vendar Nemci vztrajajo pri svojem in trdijo, da polna posoda za gorivo ob zmerni vožnji zadošča za 1000 km poti. Menjalnik DSG je tu doplačljiv, medtem ko so serijska 17-palčna kolesa in biksenonski žarometi. Pri nas ga je že mogoče naročiti, cena za različico z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je 28.200 evrov, z DSG pa naraste za 2253 evrov.